رم در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا مقابل لورکوزن با اختلاف اندکی پیش افتاد

ادواردو بووه روز پنجشنبه در دیدار پرتنش مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا، رم را به پیروزی 1-0 مقابل بایر لورکوزن اخراج کرد. بووه تنها گل بازی را در دقیقه 63 در ورزشگاه المپیکو به ثمر رساند تا تیم ژوزه مورینیو در بازی برگشت هفته آینده در آلمان با اختلاف کمی پیش بیفتد. این پیروزی به مورینیو این شانس را می دهد تا پس از قهرمانی در لیگ اروپا در فصل گذشته، به دومین فینال اروپایی خود در چند سالی که هدایت رم را بر عهده داشت، برسد. مورینیو به اسکای اسپورت گفت: “همه اینها به لطف بچه هایی است که با میل و ذهنیت درست بازی کردند.”

من در دوران حرفه‌ای خود مایل‌های زیادی را طی کرده‌ام، اما حتی من واقعاً حمایت هواداران امشب را احساس کردم و بچه‌ها با تمایل به خوشحال کردن آنها پاسخ دادند.»

رم علی‌رغم اینکه تعداد زیادی از بازیکنان را کنار گذاشته بود یا به سختی آماده بود، پیروز شد، ستاره‌های پائولو دیبالا و جورجینیو واینالدوم فقط در 15 دقیقه آخر به میدان آمدند تا به تیم خسته، عمدتاً زنجیره دوم، کمک کنند.

لوکاس هرادکی، دروازه بان لورکوزن گفت: “رم در نیمه دوم کمی خطرناک تر بود، اما ما این احساس را داشتیم که می توانیم آنها را در حیاط خلوت خود شکست دهیم.”

این بهترین نتیجه برای ما نیست، اما می‌توانست بدتر هم باشد.»

– مبارزه با رم –

در نیمه اول پرتنش اتفاقات کمی روی دروازه رخ داد و هر تیم یک موقعیت خوب داشت.

ابتدا فلوریان ویرتس در دقیقه هفتم پس از تبادل پاس با آدام گلوزک در لبه محوطه جریمه یک لحظه بسیار قابل ارائه را به گل تبدیل کرد.

اما این رم بود که در تعجب مانده بود که چگونه در 12 دقیقه بعد که ضربه سر راجر ایبانز از روی ضربه ایستگاهی لورنزو پلگرینی توسط هرادکی به خوبی مهار شد، دروازه را باز نکردند.

و تامی آبراهام نتوانست از ریباند استفاده کند و هواداران میزبان را در آخرین اشتباه مهاجم انگلیسی خود که گلزنی اشتباه کرد، دهان باز گذاشت.

از آن زمان تا زمانی که رم درست پس از پایان یک ساعت به برتری رسید، اتفاق چندانی نیفتاد، با محصول جوانان Bove، انفجاری را در سکوها جرقه زد که تا آن زمان تقریباً غیرممکن به نظر می رسید.

بوو حرکتی را که منجر به گل شد، با حمله به جلو شروع کرد و سپس به آبراهام تغذیه کرد، که چرخش و تکان او باعث شد که توپ به سمت هافبک جوان بیفتد و او به دروازه بازکننده حمله کرد.

از آنجا، رم به پوسته دفاعی خود عقب نشینی کرد و فکر می کرد که می تواند لورکوزن را مهار کند.

با این حال، در سه دقیقه مانده به پایان بازی زمانی که دروازه بان روی پاتریسیو و ایبانز در تلاش برای دفع ارسال ویرز با یکدیگر برخورد کردند، دچار ترس شدیدی شدند.

توپ به دست جرمی فریمپونگ افتاد، اما مهاجم هلندی تنها توانست شوت خود را از کنار برایان کریستانته بفرستد.

در حالی که هواداران از مایکل اولیور داور التماس می کردند که سوت را به صدا درآورد، موجی از سوت ها از روی سکوها بلند شد.

در حالی که مرد انگلیسی وظیفه خود را به درستی انجام داد، هر دو طرف همچنان برای رویارویی با سویا یا یوونتوس در فینال بوداپست در رقابت بودند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله