رشید خان از افغانستان در بازی افتتاحیه ODI مقابل سریلانکا رد کرد

رشید خان اخیراً در لیگ برتر هند برای گجرات تایتانز بازی کرده است.© AFP

ستاره اسپینر رشید خان دو مسابقه اول افغانستان از سری 3-ODI مقابل سریلانکا را به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کمر از دست خواهد داد. کریکت بورد افغانستان (ACB) تایید کرده است که رشید خان قرار است دو بازی اول ODI این سری را مقابل سریلانکا از دست بدهد، اما انتظار می رود برای بازی سوم و آخر بازگردد. ارزیابی فیزیوتراپی تیم گفت: “رشید تحت نظر کامل پزشکی باقی خواهد ماند و انتظار می رود برای ODI نهایی در 7 ژوئن بازگردد.”

این سری سه بازی از 2 ژوئن آغاز می شود و همه بازی ها در استادیوم بین المللی ماهیندرا راجاپاکسا در هامبانتوتا برگزار می شود.

رشید اخیراً در لیگ برتر هند (IPL) برای گجرات تایتانز ظاهر شد، جایی که او نقش مهمی در راهیابی آنها به فینال ها ایفا کرد و مسابقات را با دومین ویکت برتر (27) به پایان رساند. تیم تحت رهبری هاردیک پاندیا در آخرین مانع مقابل چنای سوپر کینگز کوتاه آمد.

حشمت الله شهیدی قرار است در سریال ODI در مقابل سریلانکا رهبری افغانستان را بر عهده بگیرد و برای جبران غیبت رشید به مجیب الرحمن، نور احمد و محمد نبی تکیه خواهد کرد.

افغانستان یک هفته پس از سریال سریلانکا برای یک تور کامل به بنگلادش سفر خواهد کرد که با یک تست یکباره در Chattogram در 14 ژوئن آغاز می شود.

سری ODI برای سریلانکا بسیار مهم خواهد بود زیرا آنها برای شرکت در مسابقات جام جهانی کریکت مردان ICC 2023 در زیمبابوه آماده می شوند.

سریلانکا یک تیم 15 نفره قوی را برای این سریال در افغانستان معرفی کرده است که دیموت کاروناراتنه، دوشمانتا چامیرا و سادیر ساماراویکرام همگی پس از یک وقفه طولانی به ODI بازگشتند.

قهرمان سابق جام جهانی در مرحله مقدماتی در گروه B در کنار ایرلند، اسکاتلند، عمان و امارات متحده عربی قرار گرفته است و مبارزات آنها از 19 ژوئن برابر امارات آغاز می شود.

موضوعات مطرح شده در این مقاله