رادیکا می‌گوید: «بابیتا» مدعی است که عضو «تحقیق» گزارشی را از او ربوده است.

بابیتا فوگات کشتی‌گیر سابق روز سه‌شنبه گفت که رادیکا سریمن، عضو کمیته نظارت، گزارش نهایی اتهامات آزار جنسی علیه بری بوشان شاران سینگ، رئیس WFI را قبل از اینکه بتواند یافته‌ها را به طور کامل بخواند، از او ربوده است، ادعایی که مدیر سابق ورزش به شدت آن را رد می‌کند. بابیتا، که در هیئت دولتی برای بررسی ادعاهای تداوم کشتی گیران معترض حضور داشت، مدعی شد که مخالفت هایی داشته است، اما رادیکا به او اجازه نداد تا گزارش را به طور کامل بخواند.

من فقط چند صفحه از گزارش نهایی را خواندم و مخالفت هایی داشتم، اما رادیکا سریمان آمد و گزارش را گرفت. او گفت من نمی توانم بخوانم چون به همان خانواده (فوگات) تعلق دارم که اعتراض را برگزار می کنند. بابیتا به PTI گفت.

او به نمایندگی از رئیس (مری کوم) عمل می کرد و به من گفت که رئیس تصمیم را گرفته است (برای امضای صورتجلسه). هنگامی که با PTI تماس گرفت، رادیکا این ادعا را “مسخره” رد کرد.

“چرا این کار را انجام دهم؟ من از چنین چیزی چه سودی خواهم داشت. در واقع، او 4-5 بار گزارش را خواند و با یافته ها موافقت کرد. رادیکا گفت: هر کلمه ای که در پروتکل نوشته شده بود برای او توضیح داده شد.

«آنچه در پروتکل نوشته شده بر اساس شهادت همه کسانی است که در جلسه حضور داشته اند و همه چیز به صورت تصویری ضبط شده است، قابل جعل نیست. اگر من اصلاً گزارش او را مطرح کردم، چرا او در مخالفت خود آن را ننوشت؟»

«این یک اتهام بی اساس است. در واقع، در آستانه هولی، همه اعضا نشستند و هر چیزی که در حال انجام بود، بر اساس شنیده ها، هر کلمه برای بابیت توضیح داده شد و او راضی بود. رادیتسا همچنین گفت که از همه اعضای کمیسیون خواسته شد تا در روز 4 آوریل در مقر پلیس راهنمایی و رانندگی جمع شوند تا گزارش را امضا کنند، اما بابیتا حاضر نشد.

«حتی تلفن او آن روز خاموش بود. او گفت حال بچه اش خوب نیست، از او خواستیم 14 فروردین بیاید و گزارش را امضا کند. از آنجایی که بقیه در 4 آوریل آمده بودند، رئیس (مری کوم) تصمیم گرفت که اعضای حاضر بتوانند صورتجلسه را امضا کنند و بابیتا بعداً این کار را انجام دهد.

دولت کمیته نظارتی را به ریاست بوکسور افسانه ای ام سی مری کوم تشکیل داده است تا اتهامات مطرح شده توسط کشتی گیرانی از جمله وینیش فوگات، ساکشی مالیک و باجرانگ پونیا را بررسی کند.

سایر اعضای هیئت شش نفره شامل کشتی گیر سابق یوگشوار دات، شاتل سابق تروپتی مورگونده، رادیکا و راجش راجاگاپالان، مدیر عامل سابق طرح سکوی المپیک هدف بودند.

این هیئت گزارش خود را در 5 آوریل ارائه کرد، اما دولت هنوز یافته های خود را منتشر نکرده است.

با این حال، PTI دریافته است که هیئت تحقیق بریج بوشان را با حکم 5-1 مجرم شناخته است.

هنگامی که کشتی گیران برای تجدید اعتراض و نزدیک شدن به دادگاه عالی به جانتار مانتار بازگشتند، وینش گفت که بابیتا بیشتر نگران حرفه سیاسی خود بود تا دلیل کشتی گیران.

بابیتا در پاسخ به این سوال که چرا مانند دفعه قبل در دی ماه به محل اعتراض نرفته اید، پاسخ داد: من در کنار رزمندگان بودم و در کنار آنها خواهم ماند. هیچ فشار سیاسی روی من نیست.»

موضوعات مطرح شده در این مقاله