اودیشا اف سی در کوژیکود ریگن گرم کرد، بنگالورو اف سی را شکست داد و سوپر جام را برد

اودیشا پس از شکست 2-1 بنگالورو اف سی در یک بازی برتر در روز سه شنبه قهرمان سوپر جام مسابقات فوتبال شد و اولین مدال نقره خود را کسب کرد. در حالی که دیگو مائوریسیو برزیلی در نیمه اول هر دو گل را برای برندگان به ثمر رساند، سونیل چهتری در دقیقه 84 از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد تا برتری بنگالورو FC کاهش یابد. اودیشا در مقابل یک حریف باتجربه در قالب لباس بنگالورو، در نیمه اول با دو گل مائوریتزیو تمام آسیب را وارد کرد. کلیفورد میراندا همچنین با تبدیل شدن به اولین مربی هندی ها که برنده سوپربول شده است، تاریخ ساز شد.

بنگالورو اف سی که در سومین فینال فصل خود بازی می کند، به عنوان معتبرتر از دو طرف در یک بازی افتتاحیه بارانی آغاز شد.

آبی ها در نیمه حریف توپ و میدان زیادی داشتند در حالی که اودیشا که دو گل زودهنگام در دو بازی اخیر خود دریافت کرده بود، راضی بودند که عقب بنشینند زیرا اولین فینال تاریخ خود را محتاطانه شروع کردند.

با این حال، هنگامی که باران فروکش کرد، تیم بولینگ بنگالورو نیز به این نتیجه رسید. اودیشا شروع به ایجاد مشکل از ضربات ایستگاهی کرد که کارلوس دلگادو از فاصله نزدیک از کرنر ساحل پانوار ضربه ای زد تا اولین شانس واقعی آنها را به آنها بدهد. ساندش جینگان آماده بود تا آخرین بلوک ناامیدکننده را برای بنگالورو بسازد.

این موفقیت در دقیقه 23 برای اودیشا به شکلی دراماتیک به دست آمد، زمانی که گورپریت سینگ ساندو از ضربه ایستگاهی به ظاهر بی‌ضرر مائوریتزیو، مجموعه‌ای معمولی را به تصویر کشید.

ضربه این بازیکن برزیلی مستقیماً به سمت دروازه بان بنگلور بود که با تمام بدن به توپ چسبیده بود اما اجازه داد توپ از دستانش خارج شود و از کنار خط دروازه عبور کند.

مائوریسیو چند دقیقه بعد با ضربه سر جری ماویهمینگتانگی از بالای تیرک دروازه را دوباره به او نزدیک کرد. اما دفعه بعد هیچ مانعی برای طلسم اودیشا وجود نداشت زیرا او هفت دقیقه قبل از استراحت نتیجه را 2-0 کرد.

همه چیز با توپ مورب ویکتور رودریگز شروع شد که توپ را از سمت راست برای گری ارسال کرد و او با ضربه سر توپ را به تیر افقی دروازه فرستاد. مائوریسیو در حالی که از کنار نشانگر خود ساندش جینگان می دوید، او را تحت فشار قرار داد و گورپریت اشتباه کرد.

در حالی که بنگالورو ژولیده و کاملاً عقب مانده به نظر می رسید، مردان میراندا به حرکت خود ادامه دادند و می توانستند قبل از استراحت برتری خود را افزایش دهند.

ابتدا این ناندا کومار بود که یک والی کرلینگ از لبه محوطه جریمه ارسال کرد که توسط Gurpreet مساوی شد. سپس جری دوباره در کناره ها مشکلاتی ایجاد کرد و از سمت راست وارد محوطه شد و قبل از اینکه ضربه محکمی به تیر افقی زد.

بنگالورو که شاید خوش شانس بود که تنها با دو گل در وقت استراحت عقب بود، در نیمه دوم چهار تغییر ایجاد کرد.

سایمون گریسون سیواساکتی نارایانان، پابلو پرز، پرابیر داس و الکساندر جووانوویچ را وارد زمین کرد تا از دومین شکست فینال در کمتر از یک ماه جلوگیری کند.

با این حال، اودیشا پس از شروع مجدد همچنان بر آنها مسلط بود زیرا Gurpreet در دروازه آبی ها مشغول بود.

تنها با گذشت 40 ثانیه از نیمه دوم، او مجبور شد برای خنثی کردن تلاش دوربرد مائوریسیو، شیرجه بزند. پنج دقیقه بعد، او تمام تلاش خود را کرد تا تلاش گستاخانه ویکتور را به بالای میله فشار دهد.

ناندا که در جناح چپ یک تهدید بود، خطر خود را در سمت راست تکرار کرد. پس از اینکه ویکتور یک توپ دفاعی را وارد دروازه کرد، ناندا یک شوت ضعیف قدرتمند ارسال کرد که پرابیر موفق شد آن را به سمت تور کناری منحرف کند.

بنگالورو 77 دقیقه طول کشید تا آمریندر را با اولین تلاش خود برای گل آزمایش کند. و تهدید خاصی هم نبود. پابلو بدون هیچ گزینه ای در لبه جعبه باقی ماند و یک شوت کم ارتفاع را از میان جنگل پاها ارسال کرد که آمریندر به راحتی آن را کنار زد.

تنها 6 دقیقه مانده به پایان، بنگالورو بارقه امیدی داشت که سیواساکتی توسط ناندا در محوطه جریمه پایین آمد. پنالتی به دست آمده توسط چتری همیشه قابل اعتماد از یک دویدن یک قدم به گل رسید.

موضوعات مطرح شده در این مقاله