در مورد از دست دادن تیک آبی توییتر، پاسخ درخشان ساچین تندولکار به یک طرفدار

صبح روز جمعه، تعدادی از حساب‌های توییتر “شناخته شده” تیک آبی خود را حذف کردند. در میان کسانی که بدون علامت تأیید شده باقی مانده بودند، آس های کریکت مانند Virat Kohli، MS Dhoni، Sachin Tendulkar و غیره بودند. این حرکت توییتر منجر به سؤالاتی از طرفداران شد. حتی یکی از طرفداران از استاد بلستر ساچین تندولکار پرسید که چگونه می‌داند ساچین تندولکار واقعی در توییتر بدون تیک آبی کیست. استاد بلستر پاسخ زیبایی به یکی از طرفداران نگران داد.

یکی از طرفداران پرسید: “حالا که تیک آبی ندارید، چگونه می توانیم مطمئن باشیم که ساچین تندولکار واقعی شما هستید؟”

تندولکار با تصویری از لبخند زدن او گفت: “این تایید تیک آبی من در حال حاضر است!”

تیک‌های آبی قدیمی قبلاً به‌عنوان اقدامی برای مقابله با جعل هویت و هرزنامه‌ها در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی به صورت رایگان در اختیار خبرنگاران، مقامات دولتی و افراد مشهور قرار می‌گرفت.

با این حال، روز پنجشنبه، توییتر، که سال گذشته توسط ایلان ماسک، غول تجاری و مدیر عامل تسلا تصاحب شد، تیک آبی را از حساب‌هایی که اشتراک ماهانه این سرویس را پرداخت نمی‌کنند، حذف کرد.

حساب رسمی تایید شده توییتر روز چهارشنبه در توییتی نوشت: «فردا، 20/4، ما جعبه‌های تأیید قدیمی را حذف می‌کنیم».

به غیر از سه نفر فوق الذکر، کاپیتان جام جهانی ام اس دونی، روهیت شارما، ساینا نهوال مدال آوران المپیک، نیراج چوپرا و باجرانگ پونیا، کشتی گیر وینش فوگات، نیهات زرین بوکسور قهرمان دو دوره جهان، سانیا میرزا، کاپیتان تیم فوتبال هند، سونیل چهتری، مردان PR Sreejesh دروازه بان هاکی یکی از نمادهای ورزشی هندی بود که تیک آبی خود را از دست داد.

راجر فدرر و رافائل نادال بزرگان تنیس، کریستیانو رونالدو و کیلیان امباپه بازیکنان فوتبال و استفن کوری اسطوره بسکتبال نیز دیگر در سکوی رسانه های اجتماعی “تایید” نشده اند.

از این پس، فقط افراد و سازمان‌هایی که برای اشتراک آبی پریمیوم توییتر پرداخت می‌کنند، اعتبار تایید شده را در پروفایل خود دریافت می‌کنند.

اشتراک Twitter Blue با هزینه ماهانه 650 روپیه به صورت آنلاین و 900 روپیه در دستگاه های تلفن همراه در دسترس است.

با ورودی های PTI

موضوعات مطرح شده در این مقاله