دانیل مدودف برنده دومنیک تیم است تا عنوان نهایی ATP را بدست آورد


دانیل مدودف پشت سر گذاشت تا در یک دیدار هیجان انگیز ، دومنیک تیا ، قهرمان US Open را شکست دهد و بزرگترین عنوان حرفه ای خود را در فینال ATP در لندن در روز یکشنبه بدست آورد. دانه چهارم دبیر روسیه در مرحله خالی O2 Arena دومین بهترین بود ، اما دوباره به مسابقات برگشت و 4-6 ، 7-6 (2/7) ، 6-4 پیروز شد. مدودف که اوایل این هفته نواک جوکوویچ قهرمان پنج دوره و رافائل نادال شماره دو جهان را شکست داد ، اولین کسی است که در فینال فصل هر سه بازیکن برتر فوتبال جهان را شکست داده است.

بوق تجاری

روسی غول پیکر که 24 ساله است ، پس از قهرمانی اوایل این ماه در مسابقات مستر پاریس ، اکنون 10 مسابقه پی در پی کسب کرده است و پیروزی او پس از اولین بازی اش در لندن بدون برد ، یک سال شیرین خواهد بود.

اما این یک شکست دردناک برای تیا است که سال گذشته نیز در فینال یک تورنمنت نخبه با هشت نفر ، استفانوس تسیتسیپاس شکست خورد.

مدودف گفت: “چه مسابقه ای.” “یکی از بهترین پیروزی های من ، دو ساعت 42 دقیقه ، سه ست برابر یک بازیکن شگفت انگیز.

“دومینیک ، به آنچه در زندگی حرفه ای خود بدست آورده اید تبریک می گویم. نام شما در تاریخ کتاب های تنیس است.

“این شگفت آور است. شما امسال گرند اسلم را برنده شده اید. شما فوق العاده بازی می کنید. امیدوارم در چنین موارد بزرگی مسابقات بسیار بیشتری داشته باشیم.”

فشار خشم

تیم در برابر فشار زودهنگام مدودف مقاومت کرد و اولین شکست خود را در بازی پنجم وقتی که روسی خطای دو برابر داشت ، تضمین کرد.

او هنگامی که تور را با دست فورهد برید و راکت مدودف را کج کرد ، به روش موفقیت مهر و موم شد.

مدودف که در مسابقه روز چهار شنبه گذشته مقابل نادال از ست خارج شد ، ست دوم را به خوبی آغاز کرد.

اما تیم در چهارمین بازی عشق را تسخیر کرد ، در حالی که روسیه بزرگ به دنبال راهی برای بازگشت به مسابقه بود ، راحت به نظر می رسید.

بازیکن سوم 27 ساله 27 فرصت داشت تا به طور بالقوه یک وقفه قاطعانه بدست آورد ، اما آنها کنار رفتند و او با ناامیدی فریاد زد و فرصت های خود را هدر داد.

در ابتدای بازی هشتم ، اتریشی در زمین آبی انباشته شد و در حال دستیابی به موفقیت بزرگ بود ، اما آن را بدتر کرد و مدودف با پیشرفت بازی قویتر به نظر می رسید.

ست دوم به تایم بریک رسید. تیم با بازی 0-4 برای پیروزی در تساوی تساوی برابر جوکوویچ در روز شنبه ، تیم داروی خود را امتحان کرد زیرا مدودف اختلاف 2-0 را به پیروزی 7-2 تبدیل کرد.

به نظر می رسد اتریشی در ست سوم برای کنار آمدن با سرعت مجازات تلاش می کرد و مدودف به او ریتمی نداد تا اجازه دهد حملات زمینی بزرگش جریان داشته باشد.

او سرانجام وارد بازی پنجم شد که روسی برای دستیابی به موفقیت با شلیک توپ به تور دروازه رفت.

تیم تحت فشار باقی ماند و او مجبور شد برای جلوگیری از وقفه دیگری به سختی بجنگد.

اما کاری که مدودف اکنون باید انجام می داد حفظ اعصاب خود بود. او این کار را با خدمت به پیروزی انجام داد.

بالا رفته

تیم گفت: “مطمئنا ، من ناامید شده ام ، اما در عین حال به عملکرد کل هفته افتخار می کنم.” “دانیل واقعاً شایسته آن بود. این یک مسابقه شگفت انگیز بود.”

مدودف اولین روس است که از سال 2009 که نیکولای داویدنکو در اولین دوره فینال این فصل که در لندن برگزار شد ، پیروز شد در فینال ATP پیروز شد. سال بعد این مسابقات به تورین ایتالیا منتقل می شود.

مباحث ذکر شده در این مقاله