حماسه جام آسیا: در میان کشمکش با BCCI، رئیس هیئت مدیره پاکستان برنامه نهایی را به اشتراک می گذارد

نجم ستی، رئیس PCB روز جمعه گفت که PCB پیشنهاد کرده است که هند می تواند مسابقات جام ملت های آسیا را در یک مکان بی طرف برگزار کند در حالی که پاکستان و سایر تیم های رقیب در کشور میزبان بازی می کنند. ستی گفت که آنها این پیشنهاد را به شورای کریکت آسیایی (ACC) ارسال کرده اند. هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) به دلیل تنش های سیاسی بین دو کشور از سفر به پاکستان خودداری کرد و خواستار انتقال مسابقات قاره ای به یک مکان بی طرف شد.

ستی که به عنوان رئیس PCB از کریکت سابق برگزیده شد، گفت: ما تصمیم گرفتیم با این مدل هیبریدی برویم که پاکستان مسابقات جام ملت های آسیا را در خانه و هند در یک مکان بی طرف برگزار کند و این پیشنهاد ما به کریکت بورد آسیا است. رامیز رجا در نشست خبری.

مسابقات جام ملت های آسیا با حضور 6 تیم از 2 تا 27 شهریورماه برگزار می شود اما به دلیل نامشخص بودن محل برگزاری هنوز برنامه دقیق مسابقات اعلام نشده است.

به غیر از پاکستان و هند، سایر کشورهای شرکت کننده سریلانکا، افغانستان، بنگلادش و یک تیم هستند که از مسابقات مقدماتی ACC خارج خواهند شد.

مسابقات مقدماتی در نپال ادامه دارد.

ستی ابراز امیدواری کرد که سفر ماه آینده بیلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه کشورش به شهر ساحلی گوا هند برای نشست شورای سازمان همکاری شانگهای (SCO) به گرم شدن روابط بین دو کشور کمک کند.

به ما گفته شد که شاید یخ آب شود. اگر این اتفاق بیفتد، وقتی جام قهرمانان در سال 2025 در پاکستان برگزار شود، هند بازی در پاکستان را در نظر خواهد گرفت. به ما توصیه شد جام ملت های آسیا را در یک مکان بی طرف بازی کنیم. و همچنین رفتن به هند برای جام جهانی.»

ستی خاطرنشان کرد که احساسات عمومی در کشورش این است که پاکستان باید با هند در یک زمین بازی کریکت بازی کند.

دولت ما هیچ محدودیتی در مورد بازی با هند اعمال نکرده است. اما همین الان می‌توانم بگویم که احساس عمومی این است که ما نیازی نداریم، می‌توانیم از نظر مالی روی پای خود بایستیم و می‌خواهیم کریکت مناسبی با هند بازی کنیم. ما همچنین در حال مذاکره با ACC هستیم.

رئیس PKB اما مشخص نکرد که چه کسی در دولت در این زمینه به PKB مشاوره می دهد.

ستی گفت اگر پاکستان تصمیم بگیرد که تمام مسابقات جام ملت های آسیا هند را به زمینی بی طرف منتقل کند، همسایگان باید همین آزمایش ترکیبی را در طول جام جهانی فوتبال که در ماه های اکتبر تا نوامبر سال جاری برگزار می شود، اعمال کنند.

هند میزبان جام جهانی فوتبال است و صحبت هایی در خارج از کشور مبنی بر انتقال بازی های پاکستان به مکان های بی طرف وجود دارد.

ستی گفت: “ما فکر می کنیم این آزمایش ترکیبی را می توان در زمان جام جهانی نیز اعمال کرد.”

موضع ما این است که همه چیز باید بر مبنای دو طرف باشد. در قدیم، بله، پاکستان مشکلات امنیتی داشت. اما اکنون هیچ مشکلی وجود ندارد، بنابراین این بهانه هند برای بازی نکردن با پاکستان است.

ACC، به ریاست جی شاه، دبیر BCCI، هنوز به PCB در مدل هیبریدی پیشنهادی پاسخ نداده است. گزارش ها حاکی از آن است که سایر اعضای ACC نیز خواهان برگزاری جام ملت های آسیا در یک مکان بی طرف برای صرفه جویی در هزینه ها هستند، حتی اگر پاکستان به میزبانی مسابقات ادامه دهد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله