توخل گمبل از بایرن مونیخ در حالی که من سیتی از لیگ قهرمانان اروپا خارج می شود، لو رفت.

خروج بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان اروپا در روز چهارشنبه، تمرکز را به سلسله مراتب باشگاه و تصمیم غافلگیرکننده آنها برای اخراج یولیان ناگلزمن، سرمربی سابق این تیم معطوف کرد. برنده شش بار در خانه به تساوی 1-1 مقابل منچسترسیتی رسیدند اما در یک چهارم نهایی پس از شکست 3-0 بازی اول در منچستر، در مجموع 4-1 به میدان رفتند. ناگلزمن در پایان ماه مارس اخراج شد و باشگاه همچنان در مشکل بود. در شش بازی تحت هدایت توخل، بایرن دو برد، دو مساوی و دو باخت داشت و از لیگ قهرمانان و لیگ قهرمانان اروپا حذف شد.

اما در حالی که توخل به دلیل زمان کوتاهی که در این کار سپری کرده احتمالاً از بسیاری از انتقادات در امان خواهد ماند، تمرکز مستقیماً روی رهبری باشگاه بوده است.

الیور کان، مدیر اجرایی و حسن صالح حمیدزیچ، مدیر ورزشی، نه تنها به خاطر اخراج ناگلزمن، بلکه به خاطر مدیریت کل باشگاه پس از اینکه اولی هوینس و کارل هاینز رومنیگه، چهره های بایرن را بر عهده گرفتند، مورد انتقاد هواداران قرار گرفتند.

حتی اگر بایرن در این فصل یازدهمین قهرمانی متوالی بوندسلیگا را به دست آورد، سلسله مراتب این باشگاه همچنان با اولین آزمون واقعی خود روبرو است.

– هشت از هشت –
با وجود منابعی که از سایر باشگاه‌های آلمانی پیشی می‌گیرد، برتری داخلی بایرن مطمئن به نظر می‌رسد – حتی اگر آنها اکنون فقط دو امتیاز از دورتموند در بوندسلیگا پیشی داشته باشند – که وزن بیشتری برای افتخار لیگ قهرمانان می‌گذارد.

با توجه به اهمیت تورنمنت در مونیخ، تصمیم برای اخراج ناگلزمن گیج کننده تر است.

او 8 برد از 8 برد را کسب کرده است و دو بار بدون دریافت حتی یک گل مقابل بارسلونا، پاریسن ژرمن و نیمه نهایی اینترمیلان قرار گرفته است.

علیرغم همه صحبت هایی که در مورد عملکرد انفجاری باشگاه تحت هدایت ناگلزمن به گوش می رسد، بایرن تنها سه بازی از 37 بازی خود در تمام رقابت های این فصل را باخته است.

بایرن به ناگلزمن ایمان زیادی داشت و بیش از 25 میلیون یورو پرداخت کرد تا او را از قراردادش با RB لایپزیگ آزاد کند که بالاترین مبلغ انتقال یک مربی است، قبل از اینکه با او قراردادی 5 ساله امضا کند.

صالحامیدزیچ، معمار قرارداد ناگلزمن، گفت که سرمربی جدید یک “پروژه بلندمدت” به سبک اسطوره های باشگاه اوتمار هیتسفلد و یوپ هاینکس خواهد بود.

تنها چند روز پس از شکست 2-1 مقابل بایر لورکوزن که بایرن را با یک امتیاز کمتر از دورتموند در رده دوم قرار داد، مدیران باشگاه ماشه را کشیدند و ناگلزمن از بازی خارج شد.

سران باشگاه به دنبال تکرار رقابت های سه گانه خود در فصل 20-2019 بودند، که هانسی فلیک، سرمربی موقت، جایگزین نیکو کواچ اخراج شده در اواسط فصل شد و بایرن همچنان برای هر جامی که پیشنهاد می کرد، به چالش می کشید.

مدیران حتی به توخل اشاره کردند که چلسی را پس از انتصاب در نیم فصل به قهرمانی در لیگ قهرمانان رساند.

– “سیاست مدیریت سوال” –

پیش از بازی چهارشنبه، کان به بیلد گفت: “البته ما آن را کمی متفاوت تصور می کردیم”، در مورد خروج تیم از جام حذفی آلمان، فرم بوندسلیگا و احتمال خروج از لیگ قهرمانان اروپا پس از تصمیم ناگلزمن بحث کرد.

جدای از اخراج ناگلزمن، تصمیمات استخدامی نیز مورد انتقاد قرار گرفته است، به ویژه عدم جایگزینی مناسب، مهاجم ستاره، رابرت لواندوفسکی.

ورود تابستانی سادیو مانه، 31 ساله، سر و صدای زیادی به پا کرد، او نتوانست به اوج خود در لیورپول برسد و از اکتبر به بعد برای بایرن گل نزد.

بایرن در هر دو بازی مقابل منچسترسیتی تنها یک گل به ثمر رساند – یک پنالتی توسط جاشوا کیمیچ کاپیتان در روز چهارشنبه.

به غیر از کیمیچ، مدافعان دایوت اوپامکانا، بنجامین پاوارد و ماتییس دی لیخت تنها بازیکنانی بودند که در پنج بازی اخیر بایرن موفق به ثبت گل شدند.

بنری که در پایان بازی چهارشنبه توسط هواداران بایرن مونیخ باز شد، با این مضمون نوشته شده بود: “گل را می توان دریافت کرد، اما ارزش های باشگاه را نمی توان: سیاست مدیریت زیر سوال رفت.”

توخل پس از بازی چهارشنبه به این موضوع پرداخت و گفت: می توانم به هواداران قول بدهم که به خوبی از باشگاه مراقبت می کنیم.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله