ترمیم (پر کردن) دندان چیست؟

زیبایی: رنگ کامپوزیت مشابه رنگ دندانها میباشد و از نظر زیبایی بسیار مناسب بوده مخصوصا برای دندانهای جلویی که بیشتر در معرض دید هستند. ترمیم دندان یک روش دندانپزشکی برای رفع مشکلات بهداشتی، سلامتی و زیبایی دندان است. بهترین کار، انتخاب روش ترمیم دندان مناسب با شرایط دهان و دندان و البته بودجه مالی شما میباشد. کلینیک دندانپزشکی دکتر عبادیان یکی از بهترین مراکزی است که قبل از انجام عمل ترمیم بیمار را به صورت کامل در جریان روند درمان قرار میدهد و تمام مراحل را برای او بیان میکند.

اما دقت داشته باشید که بهتر است ابتدا معاینه کاملی بر روی دندانهایتان انجام دهید تا شرایط کلی آنها را بسنجید و بهترین گزینه را برای ترمیم مینای دندان روازاده درمان انتخاب کنید. در ابتدا شما به مدت حدوداً2 تا 3 ساعت مقداری بیحسی در منطقه ترمیم دندان خواهید داشت. طی این فرآیند قسمت آسیب دیده دندان برداشته می شود و آن منطقه با مواد جایگزین پر می شود. سپس مواد همرنگ دندان به صورت لایه لایه قرار داده میشود.

متخصصین مرکز دندانپزشکی دکتر بزرگ و دکتر محمدی نژاد با بهره گیری از کامپوزیت های Kerr و 3M آمریکا و باندینگ Excite ساخت کارخانه Vivadent آلمان، توانایی در ایجاد یک اتصال کامل بین کامپوزیت و دندان، ترمیم های زیبا و همرنگ دندان با طول عمر بالا را برای شما گارانتی می کنند. شما میتوانید در هر کلینیک معتبری که میشناسید دندانهایتان را ترمیم کنید. کم دوام بودن: کامپوزیت زودتر دچار فرسایش شده و از بین میرود و دوام آن حداقل ۵ سال است مخصوصا برای سوراخهای بزرگ دندان که با فشارهایی که در هنگام غذا خوردن متحمل میشود زودتر از بین میرود.

آمالگام مادهای انعطاف پذیر و مستحکم است که همرنگ دندان نیست و معمولا نقرهای یا سیاه است. قیمت: پر کردن کامپوزیت هزینهای دو برابر آمالگام دارد. یک پر کردن دندان موقتی باعث می شود که دندان شما وضعیت بهتری پیدا کند. با این حال پژوهشی در سال ۲۰۱۰ که نرخ پایینی برای عدم موفقیت پر کردگی کامپوزیت گزارش کرده بود، در شرایطی که ترمیم زیادی در دندان لازم بود دوام آمالگام را بهتر گزارش کرد.