بدمینتون ممکن است به روس ها اجازه دهد تا از ممنوعیت بازگردند

تصویر برای استفاده نماینده© BWF

هیئت حاکمه بدمینتون روز چهارشنبه راه را برای بازیکنان روسیه و بلاروس باز کرد تا به عنوان بی طرف به مسابقات بازگردند، پس از اینکه به دلیل حمله مسکو به اوکراین محروم شدند. بازی های المپیک پاریس کمی بیشتر از یک سال باقی مانده است و فدراسیون های ورزشی در حال تصمیم گیری هستند که با ورزشکاران روسیه و متحدش بلاروس چه کنند. فدراسیون جهانی بدمینتون (BWF) در ماه مارس سال گذشته بازیکنان روس و بلاروس را از شرکت در مسابقات منع کرد و در ماه آوریل این محرومیت را تمدید کرد زیرا حملات مسکو علیه اوکراین به سال دوم کشیده شد.

اما روز چهارشنبه، BWF گفت که “چارچوب نظارتی و عملیاتی” را تنظیم کرده است که به ورزشکاران با پاسپورت های روسیه و بلاروس اجازه می دهد تا به عنوان ورزشکاران بی طرف به رقابت بپردازند.

BWF مستقر در کوالالامپور در بیانیه ای اعلام کرد: «هیئت مدیره BWF سپس اصول، چارچوب و زمان بندی برای لغو احتمالی محرومیت ورزشکاران روسیه و بلاروس را مورد بحث قرار خواهد داد.

این شورا در ماه اوت در کپنهاگ تشکیل جلسه خواهد داد.

ورزشکاران هر دو کشور در پی حمله روسیه به اوکراین با تحریم های مختلفی در بسیاری از رشته های ورزشی مواجه شده اند.

در ماه مارس، IOC توصیه کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس به مسابقات بین المللی بازگردند، بدون اینکه در مورد حضور احتمالی آنها در بازی های پاریس اظهار نظری بکنند.

بسیاری از ورزش ها، از جمله بدمینتون، کمپین های مقدماتی بازی های 2024 را آغاز کرده اند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله