استفانوس سیتسیپاس می گوید برای قهرمانی در مسابقات آزاد فرانسه نیاز به “قدرت نیروی دریایی” است.

استفانوس سیتسیپاس معتقد است که به قدرت ذهنی و بدنی یک نیروی ویژه نخبه و سخت جنگ نیاز دارد تا در راه رسیدن به عنوان اولین گرند اسلم مبارزه کند. شماره 5 یونانی جهان به شدت به قهرمانی در اوپن فرانسه 2021 نزدیک شد که در دو ست پیش افتاد و در پنج ست مغلوب نواک جوکوویچ شد. این خاطره ای است که هنوز او را آزار می دهد، به خصوص پس از باخت دوباره مقابل فوق ستاره صربستانی در فینال اوپن استرالیا در ژانویه.

Tsitsipas با ستایش از واحد درجه یک نیروی ویژه ایالات متحده گفت: “بعضی از افراد هستند که می توانند تحت فشار به خوبی بازی کنند، به خصوص در لحظات سخت، و شما باید قدرت ذهنی نیروی دریایی SEAL را برای مدیریت آن داشته باشید.”

سیتسیپاس روز چهارشنبه با پیروزی 6-3، 7-6 (7/4)، 6-2 مقابل روبرتو کاربالس بائنا از اسپانیا، سی و دومین فینالیست اوپن فرانسه برای چهارمین سال متوالی شد.

این بازیکن 24 ساله علاوه بر رسیدن به دو فینال گرند اسلم، چهار بار در نیمه نهایی شکست خورده است – دو بار به رقیب سرسخت دانیل مدودف (2020 و 2021 اوپن استرالیا) و جوکوویچ (اوپن فرانسه 2020) و رافائل. نادال (اوپن استرالیا 2019).

او در تلاش خود از زندگی نامه رافائل نادال استفاده کرد زیرا “به نوعی به شما نشان می دهد که هر کسی می تواند این کار را انجام دهد.”

“شما باید فیزیک یک ماراتن را داشته باشید، ریه های یک ماراتن. شما باید قدرت یک بازیکن فوتبال را داشته باشید.”

اجزای کوچک زیادی وجود دارد که باید آنها را کنار هم قرار دهید تا این بازیکن باورنکردنی را بسازید، جایی که به خودتان اجازه می‌دهید افسار گسیخته باشید.

تسیسیپاس پنجاهمین گرند اسلم خود را در دور اول مقابل یری وزلی به دست آورد، در حالی که پیروزی چهارشنبه مقابل کاربالس بائنا بیستمین قهرمانی او در رولان گاروس بود.

او افزود: “وقتی می بینم بهترین های شخصی در حال تنظیم و شکسته شدن هستند، هیجان زده می شوم.”

یکی دیگر از جاه طلبی های Tsitsipas این است که اولین قهرمانی دیویس کاپ را به یونان بدهد.

با این حال، او تنها بازیکن کشورش در بین 500 بازیکن برتر جهان است، بنابراین اگر یک پیروزی نامحتمل در رقابت های تیمی معتبر کسب شود، یونان به یک زوج دوبل قابل اعتماد نیاز دارد.

اینجاست که برادرش پتروس که برترین بازیکن دوبل یونان است وارد معادله می شود.

برادران تیتیسپاس روز سه شنبه در دور اول در پاریس متحمل شکست شدند و در ست های پایانی تای بریک مقابل مارسلو آروالو و ژان ژولین راجر شکست خوردند.

“به من اعتماد کن، بد است. استفانوس گفت که از دست دادن آن با برادرت بیش از حد معمول بد است.

“من این کار را برای برادرم انجام می دهم. فکر نمی کنم این کار را برای دیگری انجام دهم. یکی از آرزوهای شخصی ما این است که با هم جام دیویس را ببریم. انجام این کار با برادرت احتمالاً زیباترین کاری است که می توانی در زمین تنیس ببینی.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله