کمیته بین المللی المپیک: رفتار با کشتی گیران هندی “بسیار نگران کننده” بود

کمیته بین المللی المپیک (IOC) نحوه برخورد پلیس دهلی با کشتی گیران معترض هندی را در آخر هفته محکوم کرد و در بیانیه ای تند آن را “بسیار ناراحت کننده” خواند. واکنش IOC در پی انتقاد اتحادیه جهانی کشتی (UWW) در مورد دستگیری گراپلرها در جریان اعتراض جانتار مانتار، که در جریان آن سازمان جهانی ورزش تهدید کرد فدراسیون ملی را در صورت عدم برگزاری انتخابات در مهلت مقرر، تعلیق خواهد کرد.

کشتی گیران برتر – ساکشی مالیک، وینش فوگات، باجرانگ پونیا و سانگیتا فوگات – رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) بریج بوشان شاران سینگ را به استثمار جنسی متهم کرده اند.

رفتار با کشتی گیران هندی در آخر هفته بسیار ناراحت کننده بود. IOC در بیانیه ای اعلام کرد که کمیته بین المللی المپیک اصرار دارد که تحقیقات جنایی بی طرفانه در مورد ادعاهای کشتی گیران مطابق با قوانین محلی انجام شود.

“ما درک می کنیم که اولین گام به سوی چنین تحقیقات جنایی برداشته شده است، اما چندین گام دیگر باید برداشته شود تا اقدامات مشخص نمایان شود. ما خواهان این هستیم که ایمنی و سلامت این ورزشکاران در طول این فرآیند به درستی در نظر گرفته شود و این تحقیقات سریعاً به نتیجه برسد. در حالی که کشتی گیران و حامیان آنها در حالی که روز یکشنبه برای برگزاری مراسم “ماهاپنچایات” زنان به سمت ساختمان جدید مجلس راهپیمایی می کردند، حلقه امنیتی را شکستند.

کشتی گیران خواستار دستگیری بریج بوشان به اتهام آزار و اذیت جنسی چند کشتی گیر زن از جمله یک خردسال هستند.

در ادامه بیانیه کمیته بین المللی المپیک آمده است: از ابتدای اتهامات، IOC در تماس نزدیک با اتحادیه جهانی کشتی (UWW) بوده که قبلاً اقداماتی را انجام داده است.

کمیته بین‌المللی المپیک از UWW به‌عنوان نهاد ورزشی ذی‌صلاح برای رسیدگی به این موضوع در ارتباط با مدیریت کشتی در هند حمایت می‌کند. UWW به ما اطلاع داده است که رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) در حال حاضر از کار خارج شده است.

کمیته بین‌المللی المپیک به حمایت از UWW در تمام تلاش‌هایش و در چارچوب دستورالعمل‌های کمیته بین‌المللی المپیک برای فدراسیون‌های بین‌المللی و کمیته‌های ملی المپیک در مورد حمایت از ورزشکاران در برابر آزار و اذیت و سوء استفاده در ورزش ادامه خواهد داد.» IOC از انجمن المپیک هند (IOA) خواسته است تا اقدامات لازم را “برای محافظت از ورزشکاران و اطمینان از برگزاری انتخابات WFI طبق برنامه و مطابق با قوانین UWW به عنوان یک فدراسیون بین المللی” انجام دهد.

مبارزان خواستار برگزاری مراسم ماهاپانچایات زنان در ساختمان جدید پارلمان شدند که توسط نخست وزیر نارندرا مودی افتتاح شد.

UWW روز سه‌شنبه با ابراز ناامیدی از “عدم نتیجه تحقیقاتی” اعلام کرد که بدنه ورزش جلسه‌ای با کشتی‌گیران برای اطلاع از وضعیت و امنیت آنها برگزار خواهد کرد.

در رابطه با انتخابات WFI، هیئت حاکمه بین المللی مبارزه در بیانیه ای گفت: «… UWW اطلاعات بیشتری در مورد مجمع عمومی انتخاباتی بعدی از IOA و کمیته ویژه WFI درخواست خواهد کرد. مهلت 45 روزه ای که در ابتدا برای برگزاری این جلسه انتخاباتی تعیین شده بود رعایت می شود.

“عدم انجام این کار می تواند منجر به تعلیق فدراسیون توسط UWW شود و ورزشکاران مجبور شوند تحت یک پرچم بی طرف مسابقه دهند. یادآور می‌شود که UWW قبلاً با به تعویق انداختن مسابقات قهرمانی آسیا که قرار بود اوایل سال جاری در دهلی نو برگزار شود، در این شرایط اقدام کرده است. در 27 آوریل، یک کمیته ویژه دو نفره برای اداره امور روزمره WFI و همچنین برگزاری انتخابات تشکیل شد. از آن زمان تاکنون 34 روز می گذرد و تنها 11 روز دیگر تا برگزاری انتخابات باقی مانده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله