باشگاه اوکراینی “شاختر” به سربازان مجروح و یتیمان جنگی کمک می کند

اهداف شاختار دونتسک به ظروف نقره محدود بود، اما اکنون باشگاه معروف فوتبال اوکراین اهداف بالاتری دارد، کمک مالی به سربازان مجروح در خارج از کشور و یافتن خانه های جدید برای کودکان یتیم. این باشگاه که قهرمانی اش در جام یوفا در سال 2009 آنها را به یکی از دو تیم اوکراینی تبدیل کرد که در رقابت های باشگاهی اروپا قهرمان شده اند، از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022 از هیچ هزینه ای از طریق بنیاد اجتماعی شاختار خود دریغ نکرده است. آنها برای هر کدام 100000 یورو (110000 دلار) برای پنج سرباز مجروح شده به بیمارستان‌های اسرائیل، ایالات متحده و اسپانیا پرداختند.

سرگئی پالکین مدیر کل شاختار در گفت و گوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت: نمی توانید تصور کنید که آنها چه نوع مصدومیتی دارند.

«دو نفر از آنها فلج هستند و بقیه در اثر انفجار راکت جراحات فاجعه باری دریافت کردند.

“کنترل احساسات خود با دیدن آنها بسیار دشوار است.

ما می خواهیم به آنها فرصتی برای یک زندگی عادی بدهیم. این بیمارستان ها روش های بسیار پیچیده ای دارند.

خانواده ها توان پرداخت این هزینه ها را ندارند و دولت نیز قادر به ارائه این کمک های مالی نیست، بنابراین ما به آنها رسیدگی می کنیم.

کودکان نیز در میان مرگ و ویرانی رنج کشیده اند. یک نفر را کشتند، یک نفر را یتیم گذاشتند، یک نفر را به زور به روسیه بردند.

پالکین گفت: ما از 31 کودکی که والدین خود را به دلیل جنگ از دست داده بودند مراقبت کردیم و 17 خانواده برای آنها پیدا کردیم.

ما مسکن، درمان، آی پد ارائه می کنیم و سعی می کنیم شرایط را از نظر روانی عادی کنیم.

این کودکان به دلیل از دست دادن خشونت آمیز والدین خود آسیب دیده اند.»

ایوان پتریاک، مدافع ملی پوش اوکراینی “شاختار” می داند که از دست دادن یکی از اعضای خانواده چگونه است.

پدر همسر او، ایوان پترنکو، در ماه می گذشته در نبردهای دونباس جان باخت.

پتریاک به خبرگزاری فرانسه گفت: «مردانی که با او بودند، مرگ او را دیدند.

این بدترین وضعیت برای ما به عنوان یک خانواده است زیرا نمی توانیم جسد را پیدا کنیم و نمی توانیم برای خداحافظی مراسم خاکسپاری داشته باشیم.

این بدترین چیز برای ما است زیرا نمی دانیم چه کنیم زیرا هیچ اطلاعاتی در مورد او نداریم.»

– “سیرک کوچک” –

شاختار تجربه تلخی از سقوط دارد. این باشگاه میزبان مسابقات قهرمانی اروپا در سال 2012 بود، اما دو سال پس از تصرف کریمه توسط روس ها، در حال حرکت بود.

قبل از جنگ آنها در کیف بازی می کردند و اکنون در لویو.

آنها نمی دانستند که هشت سال بعد، زمانی که ارتش روسیه دوباره به دونباس حمله کرد، پناهندگان بیشتری از دنباس دریافت خواهند کرد.

پالکین گفت: ما بیش از 2000 پناهنده از شرق اوکراین را پذیرفتیم.

ما غذا، مراقبت‌های پزشکی، از جمله مراقبت‌های روان‌شناختی را ارائه می‌کنیم، و به مردم کمک می‌کنیم تا روی کارهایی که باید در مورد مراحل بعدی خود انجام دهند تمرکز کنند.

بسیاری خانه ها، آپارتمان ها، پاسپورت و مدارک شخصی خود را از دست داده اند».

پتریاک می‌گوید که نمی‌تواند سناریویی را تصور کند که در آینده مقابل یک تیم روسی به میدان برود – او در مورد بازیکنان روسیه و حمایت آنها از رئیس جمهور ولادیمیر پوتین می‌گوید: “آنها مانند زامبی هستند.”

او همچنین از اینکه توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اجازه نداد ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک سال آینده پاریس شرکت کنند، متحیر است.

او گفت: «وضعیت غیرممکن است.

“باخ خیلی اشتباه می کند. هر روز بچه ها، مردم، ورزشکاران ما را می کشند.

بیش از 200 ورزشکار جان خود را از دست دادند و او می خواهد بگوید که روسیه و بلاروس در بازی های المپیک پذیرفته شدند. چه طور ممکنه؟

” باور نکردنی است. این برای من کمی سیرک است.”

پتریاک می گوید که می داند چرا اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان خارجی پس از درگیری به صورت قرضی رفتند.

او بسیار مفتخر است که علیرغم از دست دادن استعدادهای برزیلی، این باشگاه همچنان در گروه خود در لیگ قهرمانان اروپا سوم شد و این فصل به یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا رسید.

وی گفت: برخی از ورزشکاران اسلحه به دست گرفتند.

تیم من، ما با پول از کشور حمایت می کنیم و از این طرف می توانیم بیشتر بدهیم.

«من از کسانی که اسلحه به دست گرفتند انتقاد نمی کنم، اما احساس می کنیم هر چه بهتر بازی کنیم، پول بیشتری می توانیم برای ارتش و سایر ورزشکاران بفرستیم.

– ما مثل یک خانواده بزرگ هستیم.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله