آرتتا قول داد با نزدیک شدن منچسترسیتی، آرسنال می تواند استرس قهرمانی را کنترل کند

تلاش آرسنال برای قهرمانی در لیگ برتر برای اولین بار از سال 2004 در خطر سقوط قرار دارد، اما میکل آرتتا مصمم است که رهبران می توانند فشار رقابت قهرمانی را تحمل کنند. وستهام روز یکشنبه در ورزشگاه لندن به تساوی 2-2 دست یافت. توپچی ها با از دست دادن همین برتری در تساوی 2-2 آخر هفته گذشته مقابل لیورپول، باز هم هزینه برداشتن پای خود را از روی گاز پرداخت کردند. اگرچه آرسنال چهار امتیاز با منچسترسیتی رده دوم فاصله دارد، اما این قهرمان است که تمام شتاب را برای هفته های پایانی نبرد هیجان انگیز عنوان قهرمانی دارد.

با توجه به اینکه بازی خانگی مقابل آرسنال در 26 آوریل در پیش است، سیتی می داند که در صورت پیروزی در 8 بازی آخر خود، قهرمان خواهد شد.

برای آرسنال شوم، شاگردان پپ گواردیولا تا به حال دو بار در این فصل آنها را شکست داده اند و در فوریه در ورزشگاه امارات در لیگ برتر، تنها چند هفته پس از حذف توپچی ها از جام حذفی با پیروزی 1-0 در منچستر، 3-1 پیروز شدند.

از آنجایی که آرسنال دیگر کنترل سرنوشت خود را در دست ندارد، این قرص تلخی است که آرتتا پس از ماندن طولانی مدت لندنی های شمالی در اوج در این فصل، آن را ببلعد.

آرتتا اذعان می‌کند که شکست‌های اولیه آرسنال در برابر وستهام و لیورپول، زخم‌هایی به خودی خود بود، و این بازیکن اسپانیایی به‌ویژه از شیوه‌ای که بازیکنانش در روز یکشنبه موقعیت قوی خود را بدیهی گرفتند، ناامید شده بود.

اما او قبول نمی کند که نتایج فاجعه بار باعث تنش پیرامون تعقیب بی امان سیتی شده است.

– “تفکر بی رحم” –

او گفت: “مطمئنم که این به خاطر فشار نیست، بلکه به این واقعیت مربوط می شود که ما آنچه را که در آن لحظه لازم بود اشتباه فهمیدیم.”

“از نظر بازی با لیورپول بسیار متفاوت بود. اما این مرحله بعدی است، وقتی 2-0 است باید با همان هدف بازی کنید.

برای تمام کردن بازی باید آرام تر باشید. اگر به این سرعت سطح خود را پایین بیاورید، بازی برای حریف باقی می ماند.»

پیش از دیدار با سیتی، آرسنال روز جمعه میزبان ساوتهمپتون است.

پیروزی مقابل سینتس ته جدولی، آرسنال را با 7 امتیاز اختلاف نسبت به سیتی، که آخر هفته آینده به دلیل بازی نیمه نهایی جام حذفی مقابل شفیلد یونایتد در روز شنبه، از لیگ حذف خواهد شد، خواهد داشت.

سیتی – برنده 10 بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها – که با رکورد گلزنی ارلینگ هالند تقویت شده است، در بازی های باقی مانده پس از رویارویی آرسنال دست برتر را دارد.

سخت‌ترین آزمون‌های آن‌ها می‌تواند در سفر به فولام و برنتفورد باشد، اگرچه پیشرفت آنها در لیگ قهرمانان نیز می‌تواند حواس‌پرتی را ایجاد کند.

سخت‌ترین بازی‌های آرسنال می‌تواند یک دیدار سخت از نیوکاسل و یک بازی خانگی مقابل برایتون بی‌نظیر باشد، در حالی که دربی لندن مقابل چلسی را نمی‌توان بدیهی دانست.

آرتتا باور ندارد که تیم جوان آرسنال در پایان پیشنهاد شگفت‌انگیزشان برای عنوان قهرمانی خسته شوند.

اما او روزهای منتهی به مسابقه ساوتهمپتون را در جستجوی پاسخ برای لحظه ای سپری می کند که فصل رویایی آنها را تهدید می کند.

او گفت: “خستگی؟ نه. بهترین راه برای گفتن این است که تیم را متقاعد کنیم که آنها می توانند این کار را انجام دهند. ما باید خیلی عمیق بگردیم و راه حلی پیدا کنیم.”

ما با هدف زدن گل سوم و چهارم بازی را متوقف کردیم. خیلی راحت به نظر می رسید. ما به وستهام امید و اعتبار دادیم، آنها آن را گرفتند.

ما به این نگرش بی رحمانه نیاز داریم تا برویم و تیم را بکشیم و این کار را نکردیم.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله