بارسلونا 1.45 میلیارد یورو برای بازسازی نیوکمپ جمع آوری کرد

ورزشگاه نیوکمپ برای بازسازی برنامه ریزی شده است© AFP

بارسلونا روز دوشنبه اعلام کرد که 1.45 میلیارد یورو (1.6 میلیارد دلار) برای تامین بودجه یک طرح نوسازی دریافت کرده است و بازسازی ورزشگاه نیوکمپ را از اول ژوئن آغاز خواهد کرد. باشگاه در بیانیه ای اعلام کرد که این پول در نتیجه معامله با 20 سرمایه گذار به دست آمده است. که طی دوره های پنج تا 24 ساله بازپرداخت می شود. بارسلونا اعلام کرد پس از اتمام کار بازپرداخت وام ها را آغاز خواهد کرد.

این طرح که «اسپای بارسا» نام دارد، علاوه بر استادیوم فوتبال، شامل هزینه برای سایر امکانات باشگاه نیز می شود. این شامل 420 میلیون یورو برای پل بلوگرانا، خانه تیم های بسکتبال و هندبال باشگاه، و 20 میلیون یورو برای استادیوم یوهان کرایف، محل استقرار تیم های ذخیره مردان و زنان است.

باشگاه گفته است که انتظار دارد کار روی نیوکمپ تا سال 2026 تکمیل شود. تیم اول مردان قبل از بازگشت برای فصل 2024-25 به نیوکمپ که هنوز پر نشده است، در ورزشگاه المپیکو در مانجویکا بازی خواهد کرد.

بارسلونا به دنبال رقیب اصلی اسپانیایی خود رئال مادرید است که آخرین بازسازی استادیوم برنابئو را در سال 2019 آغاز کرد.

این باشگاه در حال خروج از یک حفره مالی است که منجر به ضرر 481 میلیون یورویی در فصل 2020/21 شد و منجر به جدایی لیونل مسی بهترین گلزن تاریخ باشگاه شد.

تابستان گذشته، باشگاه با فروش 25 درصد از حق پخش تلویزیونی خود در لالیگا برای 25 سال آینده و 49 درصد از استودیو بارسا، حدود 750 میلیون یورو جذب کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله