آرسنال در حالی که من سیتی به دنبال ناک اوت در رقابت قهرمانی لیگ برتر است، تلاش می کند

سفر آرسنال به منچسترسیتی در روز چهارشنبه به عنوان یک تاریخ بالقوه تعیین کننده در رقابت های قهرمانی لیگ برتر برای ماه ها عنوان شده است، اما توپچی ها اکنون باید با نوسان شدیدی در برابر قهرمان فعلی دست و پنجه نرم کنند. شاگردان میکل آرتتا با پنج امتیاز اختلاف در صدر جدول به اتحاد سفر می کنند، اما بسیاری معتقدند سیتی می تواند به لطف دو بازی پشت سر هم و برتری خانگی در اواسط هفته، عنوان قهرمانی را از دست بدهد. آرسنال می‌توانست در هفته‌های اخیر ۱۱ امتیاز برتری داشته باشد تا فشار را بر سیتی وارد کند، زیرا آنها سعی می‌کنند تلاش‌های خود را در تلاش برای کسب سه‌گانه لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی متعادل کنند.

در عوض، اسلحه های جوان آرتتا بی تجربگی خود را در رقابت قهرمانی نشان دادند زیرا سه تساوی متوالی سیتی را به کنترل سرنوشت خود بازگرداند.

آرسنال دو بر صفر شکست خورد و مقابل لیورپول و وستهم به تساوی رسید. روز جمعه، نوبت رهبران لیگ بود که در اواخر 3-1 به تساوی 3-3 مقابل ساوتهمپتون برسند.

اما سکوتی که با سوت پایان در امارات همراه بود، همراه با سر آرتتا در دستان او و پراکنده شدن بدن های آرسنال در سراسر زمین، نشان داد که حتی نجات یک امتیاز نیز مانند شکست مقابل تیمی که در انتهای جدول نشسته بود، به نظر می رسد.

ناتوانی آرسنال در دفاع یک مشکل همیشگی در هر سه بازی بود.

غیبت ویلیام سالیبا به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر ضربه بزرگی بود و انتظار نمی رود که این بازیکن فرانسوی به موقع برای چهارشنبه بازگردد.

سالیبا قبل از اینکه در اواسط مارس در لیگ اروپا مقابل اسپورتینگ لیسبون با مشکل مواجه شود، همیشه در لیگ برتر حضور داشت.

در پنج بازی پس از آن، گل های خورده آرسنال و تعداد موقعیت های عالی ارائه شده توسط حریف در مقایسه با 27 بازی اول سالیبا دو برابر شده است.

آرتتا پس از جدال تیمش مقابل ساوتهمپتون گفت: “ما باید در آینه نگاه کنیم زیرا سه گل بسیار آسان خارج از خانه به ثمر رساندیم و وقتی این کار را انجام می دهید، پیروزی در این لیگ بسیار دشوار است.”

“اعتماد به نفس وجود دارد، آن لحظاتی هستند که باید آنها را کاهش دهیم. در این سطح نمی توانیم اهداف را رها کنیم. به همین سادگی است.”

– “این فینال است” –
هرگونه نشان دادن ضعف در برابر مردان پپ گواردیولا در رقابت قهرمانی می تواند کشنده باشد، اما آرسنال به سادگی نمی تواند نمایش دفاعی مشابهی در برابر استعدادهای هجومی سیتی داشته باشد.

قهرمان انگلیس در هر 11 بازی خود در اتحاد سال 2023 پیروز شده و در این روند 43 گل به ثمر رسانده است.

ارلینگ هالند تنها دو گل تا رسیدن به رکورد تاریخ لیگ برتر یعنی 34 گل در یک فصل و 50 گل در تمام رقابت ها در اولین سال حضورش در فوتبال انگلیس فاصله دارد.

حتی در حالی که بازیکن نروژی در پیروزی 3-0 شنبه مقابل شفیلد یونایتد دروازه خود را بسته نگه داشت، ریاض محرز اولین هت تریک خود را در نیمه نهایی جام حذفی از سال 1958 به ثمر رساند.

به عنوان نمونه ای از قدرت آتش سیتی، محرز احتمالاً با جک گریلیش، کوین دی بروین و برناردو سیلوا که از هالند در خط حمله حمایت می کنند، به نیمکت باز می گردد.

آمدن هالند خروج گابریل ژسوس از سیتی را پس از چهار پیروزی در لیگ برتر در پنج سال گذشته تسریع کرد.

این برزیلی یکی از معدود بازیکنان آرسنال است که تجربه عبور از خط را برای کسب جام ها دارد و از تیمش خواسته است که به صحنه بزرگ بازگردد.

ژسوس گفت: “ما باید خودمان را کنترل کنیم تا دوباره برگردیم و دوباره متمرکز و قوی باشیم زیرا هر اتفاقی ممکن است بین الان و پایان فصل رخ دهد.”

“حتی اگر امتیازاتی را که در بازی های گذشته از دست دادیم از دست ندهید، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد – این یک فینال است. هر بازی یک فینال است، ما باید مانند یک فینال با آنها روبرو شویم. برای ما این مهم ترین بازی است. فصل.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله