بارسلونا – یوونتوس: لیونل مسی و کریستیانو رونالدو رقابت های لیگ قهرمانان را از سر می گیرند


رقابت لیونل مسی با کریستیانو رونالدو بیشتر دهه فوتبال را مجذوب خود کرده است و این زوج ممکن است در آخرین بازی خود باشند وقتی بارسلونا روز سه شنبه در لیگ قهرمانان اروپا از یوونتوس میزبانی می کند. دو تیتان بازی مدرن ، که بین سال های 2008-2017 مالکیت توپ سبز را در اختیار داشتند ، طلسم غول های اسپانیا بارسلونا و رئال مادرید بودند تا اینکه رونالدو در سال 2018 پایتخت اسپانیا را در یوونتوس ترک کرد. پس از مهاجم پرتغالی ال کلاسیکو که در سال 2009 از منچستر یونایتد وارد شد ، با رقابت با مسی ، کاپیتان بارسلونا مترادف شده است. از زمان عزیمت رونالدو ، این دستگاه برخی از زرق و برق های خود را از دست داده و باعث شده است که دنیای فوتبال تلاش کند تا این زوج دوباره مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

بوق تجاری

این امیدها زودتر در مرحله گروهی از بین رفت که رونالدو پیروزی 2-0 بارسلونا مقابل تورین را پس از آزمایش مثبت در کوید 19 از دست داد. مسی از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. آنها آماده دیدار مجدد این هفته هستند.

هر دو طرف قبلاً به مرحله یک شانزدهم نهایی گروه G راه یافته اند ، اما اگر یوونتوس با 3 گل یا بیشتر در نیوکمپ برنده شود یا با اختلاف دو گل غیر از 2-0 ، می تواند از بارسلونا پیشی بگیرد.

رونالدو و مسی در آخرین مرحله شغلی خود هستند – به ترتیب 35 و 33 ، اما هر دو وضعیت نخبه خود را حفظ می کنند.

به نام وی مسی شش توپ طلا دارد و او مالک فعلی است ، در حالی که رونالدو با جوایز سال 2019 مقام سوم را کسب کرد و با 5 افتخار افتخار کرد.

او در ایتالیا در حال رونق است و به سرعت به یک بازیکن اصلی یوونتوس تبدیل می شود ، که روز شنبه قبل از پیروزی 2-1 برابر همسایگان تورینو ، پیراهن یادبودی را برای شناخت 750 امین گل حرفه ای خود به او تحویل داد.

ماسیمیلیانو آلگری ، مربی سابق او در یوونتوس گفت: “رونالدو بهترین بازیکن ذهنی است.”

“سر رونالدو برای همه متفاوت است. او 5 توپ طلا ، 5 لیگ قهرمانان و یک قهرمانی اروپا برای پرتغال کسب کرده است ، و این بسیار دشوار است و همیشه او را تغییر می دهد. هر ساله او هدف جدیدی دارد.”

رونالدو در اولین فصل حضور خود ، 21 گل به ثمر رساند تا آلگری را برای کسب عنوان قهرمانی به یوونتوس برساند و فصل گذشته نیز با هدایت مائوریتزیو سارا ، 31 گل که اسکودتو را برای سی و ششمین بار برافراشتند ، به دست آورد.

با آندره پیرلو با هشت گل در شش بازی این فصل ، رونالدو هیچ نشانه ای از کندی را نشان نمی دهد. برعکس ، مسی در اسپانیا می جنگد.

مهاجم بارسلونا در تابستان امسال تلاش کرد فرار کند ، اما باشگاه او از رها کردن او امتناع کرد و مسی ناراحت کننده به نظر می رسد ، در برنامه های تاکتیکی رونالد کومان ، مربی جدید قرار دارد و دور از بهترین است.

“بارسلونا” در 33 سال گذشته بدترین شروع خود را در فصل لیگ تحمل کرده است و ناسازگاری مسی بخشی از این چالش است: چهار گل در 10 بازی و دو گل از روی نقطه پنالتی.

کارلس توسکتس ، رئیس هیئت مدیره مسئول انتخابات این باشگاه در ژانویه ، گفت که از نظر اقتصادی مسی را در تابستان می فروشد.

توسکتس به رادیو کاتالونیا گفت: “از نظر مالی ، جدایی او برای باشگاه خوب خواهد بود.” “حال ما بهتر خواهد بود زیرا گفتیم که او بالاترین حقوق را در جهان دارد. هیچ چیز درستتر نیست.”

بالا رفته

با این حال ، مهاجم “آرژانتین” که روز شنبه نتوانست در شکست سخت “کادیز” با نتیجه 2 بر 1 توری پیدا کند ، همچنان باقی است و فرصت جنگ با دشمن قدیمی خود رونالدو ممکن است او را ایجاد کند.

هنگامی که رونالدو در اسپانیا بود ، او و مسی یکدیگر را تا ارتفاعات بزرگتر بزرگتر کردند و فوتبال را به بزرگترین رقابت بین مردان تبدیل کردند. روز سه شنبه ، آنها دوباره شمشیرها را زدند ، احتمالاً به عنوان آخرین آهنگ.

مباحث ذکر شده در این مقاله