استفانی فراپارت زن فرانسوی اولین زنی است که در لیگ قهرمانان مردان قضاوت می کند


هنگامی که یوونتوس میزبان دینامو کیف در تورین است ، استفانی فراپارت فرانسوی اولین زنی است که در یک بازی لیگ قهرمانان قضاوت می کند ، هیئت مدیره یوفا برای فوتبال اروپا تأیید کرد. این بازیکن 36 ساله پیش از این به عنوان اولین زنی که در یک پرواز برتر فرانسه قضاوت می کند در تاریخ ثبت شده و مسئولیت فینال سوپرجام یوفا 2019 بین لیورپول و چلسی را بر عهده گرفته است. در اکتبر ، او همچنین در لیگ اروپا حضور یافت. برای اولین بار به یک زن آموزش داده شد که در معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا بازی را قضاوت کند.

بوق تجاری

یوونتوس غول ایتالیایی در گروه G در ورزشگاه آلیانز میزبان دیناموی اوکراین است.

یووه کریستیانو رونالدو ، دومین گروه ، قبلاً به همراه رهبر “بارسلونا” به 16 تیم گذشته است ، او دو بازی دارد.

Fraport که از 13 سالگی داوری را آغاز کرد ، اولین داور زن در لیگ دسته دوم فرانسه در سال 2014 بود که پنج سال بعد به لیگ 1 مردان رفت.

در اروپا ، او همچنین اولین زنی بود که قهرمان بین المللی را قضاوت کرد وقتی مسئولیت مسابقه لیگ ملت های سپتامبر بین مالت و لتونی را بر عهده گرفت ، و او اخیراً قضاوت دو بازی اول لیگ اروپا – لستر و زوریا لوگانسک در 22 اکتبر و پنجشنبه گذشته “گرانادا” مقابل آمونیاک نیکوزیا.

Frappart راه دو تازه وارد را دنبال می کند ، نیکول پتیگنیات ، اولین زنی که در جام یوفا در سال 2003 بازی کرد و بی بیانا اشتاینهاوس که با ورود به بوندس لیگای آلمان اولین زنی بود که در یک لیگ بزرگ اروپا بازی کرد.

Frapart قبل از اولین فصل کامل در اوج در 2019/2020 ، که توسط یک بیماری همه گیر ویروس کرونا کوتاه شد ، گفت: “این یک امتیاز و یک افتخار و یک مسئولیت است.”

“امیدوارم حرفه من دختران جوان را به مشارکت در داوری سوق دهد.”

بلند شده

یورگن کلوپ ، مدیر لیورپول از فراپارت و دستیارانش در فینال سوپرجام 2019 تمجید کرد.

آلمانی گفت: “از نظر تاریخی ، فشار زیادی وجود داشت. آنها آرامش خود را حفظ كردند و آنچه را كه لازم بود انجام دادند. من دیگر نمی توانستم به استفانی فراپارت احترام بگذارم.”

مباحث ذکر شده در این مقاله