«احساس می‌کنم یک عدم تعادل وجود دارد…»: برداشت بزرگ ساچین تندولکار در مورد ODI

ساچین تندولکار افسانه‌ای روز جمعه گفت که کریکت یک روزه به شدت به سمت بات‌بازان گرایش پیدا می‌کند و عدم تعادل بین بات و توپ باید در نظر گرفته شود، و افزود که فرمت تست باید در همه مکان‌ها پخش شود تا طرفداران را جذب کند. عینی بودن بازی با فرمت ODI در دوران کریکت T20 در حال حاضر موضوع بحث و گفتگو است و بسیاری احساس می کنند که کافی است بازی فقط کوتاه ترین نسخه و فرمت پنج روزه را حفظ کند که آزمون واقعی محسوب می شود. از یک کریکت

کریکت‌باز نمادین معتقد است که بازی از زمان معرفی فرمت slam-bang T20 سریع‌تر شده است و زمان آن رسیده است که کاری انجام دهیم تا تعادل در کریکت ODI حفظ شود.

پلک می‌زنی و مسابقه تمام می‌شود. من احساس می‌کنم هر سه قالب متفاوت هستند، اما در جایی احساس می‌کنم قالب یک روزه (چیزی است) که مردم باید از نزدیک به آن نگاه کنند.» روز تولد.

احساس می‌کنم بین چوب و توپ عدم تعادل وجود دارد. در حال حاضر این به نفع خفاش‌بازان بیش از حد است.» اسطوره کریکت روز دوشنبه 50 ساله می شود.

تندولکار گفت که باید به بولرها امتیاز داده شود زیرا قوانین فعلی آن را به یک بازی بتمن تبدیل می کند، به خصوص با وجود دو توپ سفید در بازی و محدودیت های میدانی که به بت کاران آزادی زیادی را بدون چالش های مناسب می دهد.

با دو توپ جدید، حتی در توپ 25، به معنای واقعی کلمه 12 یا 13 اوور روی توپ وجود دارد. چیزی مانند چرخش عقب یا تغییر رنگ توپ یا نرم شدن توپ وجود ندارد.

فکر می‌کنم این عوامل واقعاً روی توپ‌گیران فشار می‌آورد و (در گذشته) مشکلاتی در مورد گرفته نشدن توپ به دلیل تغییر رنگ وجود داشت. این یک مزیت توپ‌زن است و با محدودیت‌های موجود در زمین، باید آن را متعادل کنیم.”

“به توپ‌زنان نیز امتیاز بدهید – فکر می‌کنم این عنصر اکنون از دست رفته است. همچنین با معرفی پنج فیلددر در رینگ، با چند اسپینر صحبت کرده ام و تجربه کلی این است که “ما نمی توانیم خط خود را تغییر دهیم”.

بازیکنی که نمی چرخد ​​مجبور می شود در خط میانی ضربه بزند. آنها نمی توانند مهاجم را فریب دهند. نظر عمومی این است که «باید به خط دفاع بسنده کنیم». من می‌گویم که باید تنظیماتی انجام شود.»

تندولکار پیشنهاداتی را که قبلا برای تقسیم کریکت یک روزه به چهار اینینگ 25 اور ارائه کرده بود یادآور شد و گفت که چنین تغییری به هر دو تیم در شرایط یکسان فرصت مساوی می دهد که در حال حاضر به شدت به نفع یک طرف متمایل شده است. سکه . . پرتاب کردن

چند وقت پیش در مورد این تصمیم صحبت کردم: یک مسابقه با نتیجه 25-25 انجام شود. این یک مسابقه 50 اور است، اما شما ابتدا 25 اور می زنید، سپس تیم دیگر 25 اور می زنید، و دوباره از جایی که با 25 اور اول متوقف شده بودید، شروع می کنید.

تنها دلیلی که می‌خواهم این را بگویم این است که یک سکه کوچک می‌تواند سرنوشت بازی را تعیین کند. این دیگر رقابتی بین دو طرف نیست، یک طرف در شرایط مساعد چون کاپیتان برنده پرتاب شد.» یادآوری کرد.

هنگامی که توپ خیس می شود، اسپینرها از سطح خارج نمی شوند و سوئینگرها نمی توانند توپ را بچرخانند. اگر اصلاً، پس برای مدتی با درز.

این مانع از بازگشت طرف بولینگ به بازی می شود. در شرایط شبنم واقعا دشوار است. اگر آن اورها را تقسیم کنیم و دو طرف خفاش را در شرایط خشک و مرطوب بدست آوریم، برای بازیکنان هم همینطور است.البته هرکسی که برنده پرتاب شود، 10 یا 15 درصد برتری دارد نه 90 درصد. اکنون این اولویت 90 درصد است و باید کمی متعادل شود.»

“استاد کوچولو” گفت که کریکت آزمایشی باید دارای زمین‌ها و مسیرهای متنوعی باشد که حرکت درز را تقویت کند – اینها تنها “سطوح خوب” نیستند.

“بازی سریعتر می شود و نسل جدید می خواهد ببیند اوضاع چگونه پیش می رود. چه کسی مکالمه را شروع می کند؟ اکنون من به زبان دیگری صحبت می کنم، کسی که همیشه سوال می پرسد توپ گیر است. اگر خود میدان به اندازه کافی جالب نیست، بازیکنان چاره ای نخواهند داشت جز اینکه خط دفاعی را انتخاب کنند و امن بازی کنند.”

تندولکار افزود: خفاش‌بازان همچنین می‌دانند که اگر هیچ اتفاقی در سطح رخ ندهد، نیازی به انجام کار غیرعادی ندارم. در عوض چه اتفاقی می افتد؟ چشم های کوچکتری وجود دارد. ما همچنین به دنبال احیای کریکت تست هستیم، که همیشه می گوییم چالش برانگیزترین قالب ما است. اما آیا به اندازه کافی برای مخاطب جذاب است؟ به همین دلیل است که من کیفیت کریکت را احساس می‌کنم، نه کمیت.» او همچنین احساس می‌کرد که توپ‌های مختلف مورد استفاده در مکان‌های مختلف در سراسر جهان تست کریکت را دشوار می‌کند.

“شما باید سطوح خوبی داشته باشید، اما آنها همیشه نمی توانند انعطاف پذیر باشند، آنها هنوز هم می توانند بچرخند، کمی بیشتر بچرخند یا نه، گاهی اوقات آنها به همان سرعت یا آهسته هستند و این چیزی است که کریکت آزمایشی در مورد آن است.

“شما باید به دور دنیا سفر کنید، کوکابورا یا دوکز یا توپ اس اس یا اس جی را در هند بازی کنید. تست کریکت یک بازی است که روی سطوح مختلف و در برابر حریفان مختلف انجام می شود و شما باید به اندازه کافی خوب باشید تا با همه چالش ها سازگار شوید.

موضوعات مطرح شده در این مقاله