گزارش: کریکت بورد پاکستان ممکن است جام آسیا را به دلیل انتقال احتمالی به سریلانکا تحریم کند

تصویر فایل مسابقه کریکت بین هند و پاکستان.© AFP

مقامات کریکت پاکستان با انتقال جام آسیایی امسال به سریلانکا مخالفت کرده اند و در صورت عدم پذیرش پیشنهاد آنها توسط شورای کریکت آسیا، به طور جدی در حال بررسی تحریم این مسابقات منطقه ای هستند. نجم ستی، رئیس هیئت کریکت پاکستان روز سه‌شنبه با مقامات شورای کریکت آسیا در دبی ملاقات کرد و با انتقال جام آسیا به جای امارات به سریلانکا مخالفت کرد.

ستی تاکید کرد که ACC باید برنامه اصلاح شده پیشنهاد مدل هیبریدی پاکستان برای جام ملت‌های آسیا را بپذیرد و اگر اکثر اعضا می‌خواهند آن را در جای دیگری میزبانی کنند، باید مانند سال‌های 2018 و 2022 در امارات متحده عربی برگزار شود. ستی نگرانی‌هایی را که BCCI به ACC اعلام کرده بود مبنی بر اینکه بازی در امارات در سپتامبر خیلی گرم است را رد کرد و امروز اشاره کرد که BCCI بین سپتامبر تا نوامبر 2020 IPL را در امارات برگزار کرده است.»

وی گفت: می توانم به شما بگویم که ستی برنامه جدیدی را برای مدل هیبریدی در ACC معرفی کرده است و این پیشنهادی است که اکنون نباید آن را رد کنند.

یک منبع گفت PCB از شنیدن اینکه هیئت مدیره سریلانکا تحت حمایت BCCI به ACC اطلاع داده است که می خواهد امسال جام آسیا را میزبانی کند، متعجب شد.

این امر غافلگیرکننده بود زیرا پیش از این در آخرین نشست هیئت مدیره ACC در ماه فوریه، پاکستان، بنگلادش و افغانستان پیشنهاد لانکا را رد کردند و توافق شد که پاکستان میزبان باقی بماند.” قبل از عزیمت به دبی، ستی به مقامات خود دستور داد تا در صورت عدم میزبانی مسابقات قاره ای در این کشور، کار را برای برگزاری مسابقات 3-4 کشور در پنجره جام ملت های آسیا در سال جاری در پاکستان آغاز کنند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله