لیگ برتر: لیورپول پس از جنجالی کودی گاکپو، 6 بار لیدز را شکست داد

لیورپول در حالی لیدز را 6-1 شکست داد که گل جنجالی کودی گاکپو جرقه ای برای اولین پیروزی قرمزها در پنج بازی روز دوشنبه در لیگ برتر بود. شاگردان یورگن کلوپ در الند رود با وجود اینکه توپ به دست ترنت الکساندر-آرنولد برخورد کرد، دروازه گاکپو مهار شد. گزارش شده است که مسئول VAR این حادثه را بررسی نکرده است زیرا این اتفاق خیلی دور از بازی رخ داده است، اما لیدز از بی عدالتی درک شده عصبانی بود. محمد صلاح وقتی چهار دقیقه بعد اختلاف لیورپول را افزایش داد، قبل از اینکه لوئیس سینیسترا یک ضربه را برای میزبانی که در حال مبارزه است، عقب نشینی کند، نمک به زخم لیدز ریخت.

یک گل دیگر از دیوگو هوتا، یک گل دیگر از صلاح و تلاش دیرهنگام داروین نونز باعث شد تا لیورپول به 5 بازی بدون برد خود در تمامی رقابت ها پایان دهد.

لیورپول پس از قهرمانی در فصل گذشته، مجبور شد برای فصل آینده لیگ اروپا یا لیگ کنفرانس بجنگد و لیگ قهرمانان اروپا به نظر دور از دسترس است.

با در نظر گرفتن این هدف، قرمزهای رده هشتمی اکنون دو امتیاز با برایتون رده هفتمی فاصله دارند.

کلوپ گفت: «این بهترین بازی ما در این فصل از دیدگاه‌های مختلف است.

“قسمت مورد علاقه من در دقیقه 92 بود که پسر بیچاره را با توپ از لیدز به پایین تعقیب کردیم. ضد پرسینگ بهترین چیزی بود که در دهه های اخیر دیده ام.”

کلوپ انتقاد هواداران را مبنی بر اینکه لیورپول به طور بالقوه در فصل نزدیک آینده نقل و انتقالات کلان نخواهد کرد را با یک کودک پنج ساله مقایسه کرد که برای کریسمس یک فراری درخواست کرد.

اما با نگاهی به عملکرد آرام و مبارزه اخیر آنها در برابر آرسنال، که دو گل در تساوی 2-2 به ثمر رساند، لیورپول هنوز پایه های لازم برای بازگشت به شهرت را در فصل آینده دارد.

نیمه دوم مقابل آرسنال برای ما بسیار مهم بود. کلوپ گفت: ما باید کاری را که امشب انجام دادیم انجام دهیم.

امیدوارم این یک و نیم بازی قبل از پایان فصل به ما سیگنال درستی بدهد.

من دوست دارم ما را با همان میل و اشتیاق ببینم.

لیدز هشت روز بعد با شکست خانگی 5-1 مقابل کریستال پالاس دوباره سقوط کرد و تنها دو امتیاز بالاتر از منطقه سقوط قرار گرفت و هفت بازی باقی مانده است.

تیم خاوی گراسیا پس از اینکه تبدیل به دومین باشگاهی شد که در بازی های متوالی لیگ برتر در خانه 5 گل یا بیشتر دریافت می کند، هو شد.

به مناسبت سی و چهارمین سالگرد فاجعه هیلزبورو قبل از شروع بازی، لیورپول به سرعت در دقیقه 35 بازی مشکوک خود را به دست آورد.

الکساندر آرنولد قبل از دفع صلاح با آرنج جلوی ارسال جونیور فیرپو را گرفت.

وقتی صلاح به الکساندر-آرنولد پاس داد، دفاع راست برای گاکپو از فاصله نزدیک گلزنی کرد.

لیدز خشمگین بود اما VAR تصمیم گرفت علیرغم اعتراض آنها این حادثه را بررسی نکند.

گل پنجم گاکپو از زمان امضای قرارداد با پی اس وی آیندهوون در ژانویه با آخرین نمونه از عذاب صلاح لیدز همراه شد.

گل هشتم صلاح در شش بازی مقابل لیدز بی رحمانه بود.

جوتا قبل از زدن پاس به صلاح، که با دقت بی‌خطا تمام کرد، اجازه داشت بدون کنترل به جلو حرکت کند.

ابراهیموویچ کوناته در دقیقه 47 برای لیدز گلزنی کرد که مدافع میانی لیورپول به سینیسترا اجازه داد تا دستانش را روی لبه محوطه جریمه خالی کند.

سینیسترو با سپاسگزاری هدیه را پذیرفت و با شلیک گلوله ای از کنار آلیسون بکر گذشت.

اما امیدهای لیدز برای بازگشت پنج دقیقه بعد از بین رفت، زمانی که کورتیس جونز با یک پاس زیبا جوت را انتخاب کرد، او ایلان مسلیه را از بیرون منطقه خودش برای اولین گل لیگ خود در 12 ماه به خانه زد.

VAR با اخراج صلاح به دلیل آفساید مقابل ویرجیل فن دایک، گل لیورپول را مردود اعلام کرد، اما قرمزهای خشمگین همچنان در دقیقه 64 گل چهارم خود را در شب به ثمر رساندند.

گاکپو یک پاس از اندرو رابرتسون گرفت و صلاح را برای یک ضربه واضح از شش یارد به ثمر رساند.

هوتا در دقیقه 73، سانتری جردن هندرسون را با ضربه سر به خانه فرستاد تا اینکه نونز آخرین بازی را در بازی قدرتی لیورپول انجام داد، زمانی که پاس الکساندر-آرنولد را روی سینه خود کنترل کرد و در دقیقه 90 به خانه شلیک کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله