ویرات کهلی درباره روند فکری “انتقالی” پیش از جام ملت‌های آسیا می‌گوید: «این می‌تواند آخرین ماه من باشد…»

تصویر فایل ویرات کهلی© AFP

ویرات کوهلی بازگشته است. کوهلی از زمان جام ملت های آسیا 2022، زمانی که کاپیتان سابق هند به خشکسالی طولانی قرن خود پایان داد، گل های بزرگی به دست آورده است. در لیگ برتر هند 2023 (IPL)، کوهلی در چهار بازی سه نیم قرن گلزنی کرد. شروع او همچنین برای RCB، که یکی از تیم هایی است که هنوز موفق به فتح IPL نشده است، بسیار مهم بوده است. “در این بین سخت شد. واقعا استرس زا شد. اما بعد از آن باید در زمانی که همه سعی می کردند بزرگتر و بزرگتر شوند کنار می رفتی. فکر می کردم اگر به مسابقه موش ادامه بدهم، وارد فضایی خواهم شد. کوهلی در مصاحبه ای با رابین اوتاپا، بازیکن سابق کریکت هندی در جیو سینما گفت: این خیلی خیلی ناسالم بود. من در آن نقطه استراحت کردم بزرگترین تصمیم بود.

مهمترین عامل در کل دوره انتقال قبل از جام ملت های آسیا در سال گذشته این واقعیت بود که من آماده بودم همه چیز را رها کنم. آماده بودم قبول کنم که اگر برگردم و بازی کنم، ممکن است آخرین ماه من باشد که کریکت رقابتی بازی می‌کنم و با آن کاملاً خوب بودم.

«همه فکر می‌کردند که داریم آن را تماشا می‌کنیم، و این راه‌حل است. من نمی توانستم بفهمم که هیچ ضرری به این دلیل است (به سر من اشاره می کند). اگر از نظر روحی خوب نیستید، خوب هستید. مشکل فنی نداشت چون 15 سال بود که این کار را انجام می دادم. اینطور نیست که همه چیز متوقف شود و مشکلات فنی در حال حاضر ایجاد شود. وقتی تازه برگشتم و دوباره شروع به ضربه زدن به توپ کردم و مردم می گفتند: “اوه، تو تفاوت بزرگی ایجاد کردی.” کاپیتان سابق RCB گفت اما من به مدت شش هفته خفاش نکردم.

او رکوردهای متعددی در این ورزش دارد، از جمله بیشترین دویدن در تست ها، ODIs و به طور کلی کریکت بین المللی. پس از 1205 روز انتظار، کهلی به خشکسالی قرن خود در کریکت تست پایان داد و در 12 مارس به 75مین قرن بین المللی و 28امین قرن خود در تست ها پایان داد.

کوهلی تا کنون با بازی در IPL 2023، 214 ران در چهار بازی با نرخ ضربه 147.58 و میانگین 71.33 به ثمر رسانده است. در اولین مسابقه او در 82 ران مقابل هندی های بمبئی شکست نخورد. او تاکنون در فرم بسیار خوبی بوده و در چهار بازی سه نیم قرن گلزنی کرده است.

با ورودی های ANI

موضوعات مطرح شده در این مقاله