فراتر از درک: راجر فدرر با شکوه به لیونل مسی ادای احترام می کند

بدون شک بهترین فوتبالیست تمام دوران، لیونل مسی نامی است که نیازی به معرفی ندارد. نه تنها در دنیای فوتبال، مسی یک برند در عرصه ورزش جهان است. پس از اینکه این بازیکن آرژانتینی در فهرست 100 نفر از تاثیرگذارترین افراد سال 2023 تایم قرار گرفت، راجر فدرر، بزرگ تنیس، به این فوتبالیست ادای احترام کرد. مسی و فدرر ممکن است به دو ورزش متفاوت تعلق داشته باشند، اما تاثیری که آنها توانسته اند از طریق عملکرد خود ایجاد کنند، از همه مرزهای ورزشی فراتر می رود.

سال گذشته مسی با شکست دادن فرانسه در ضربات پنالتی در فینال به آرژانتین کمک کرد تا قهرمان جام جهانی فوتبال شود. مسی با این پیروزی به جام قهرمانی خود اضافه کرد و تنها عنوانی را به دست آورد که تمام عمر از او دور مانده بود. بنابراین، او در سال 2023 در بین 100 فرد تأثیرگذار روی کره زمین قرار گرفت.

نیازی به فهرست کردن رکوردهای لیونل مسی برای گلزنان و قهرمانی در اینجا نیست. چیزی که در مورد مسی 35 ساله برای من برجسته است، عظمت ثابت او در طول سال هاست. رسیدن به آن و سپس حفظ آن بسیار سخت است. او مثل یک جادوگر توپ را دریبل می کند. و پاس های گوشه او آثار هنری است. فدرر برای مسی نوشت: هوشیاری و انتظار او تقریباً فراتر از درک است.

“کار من به تازگی به پایان رسیده است. اکنون وزنی را که ما ورزشکاران تحمل می کنیم، می فهمم. اما در زندگی روزمره ما حتی از آن آگاه نیستیم. برای فوتبالیستی مانند مسی، این وزن احتمالاً بزرگتر به نظر می رسد، زیرا او نماینده یک باشگاه مشهور جهانی و یک کشور بسیار پرشور است. پیروزی آرژانتین در جام جهانی فوق العاده بود. میلیون‌ها هوادار که برای جشن گرفتن به خیابان‌های بوینس آیرس آمدند، لحظه‌ای شگفت‌انگیز در ورزش بود که در سراسر جهان شاهد آن بودند. حتی کسانی که این کار را نمی کنند، او افزود: “شما که فوتبال را دنبال می کنید، باید تاثیر واقعی محبوب ترین بازی جهان را درک کرده باشید.”

این ستاره بازنشسته تنیس همچنین فاش کرد که فوتبالیست های آرژانتینی مانند دیگو مارادونا و گابریل باتیستوتا بازیکنان مورد علاقه او در دوران کودکی بوده اند.

در کودکی، دیگو مارادونا و گابریل باتیستوتا بازیکنان آرژانتینی مورد علاقه من بودند. من به اندازه کافی خوش شانس بودم که هر دو را شناختم. آنها به من الهام دادند. مسی اکنون می تواند الهام بخش نسل های آینده باشد. فقط می توانم امیدوار باشم که کمی بیشتر شاهد خلاقیت و هنر بی نظیر او باشیم. وقتی مسی در زمین است زیاد پلک نزنید. شما می توانید چیزی باورنکردنی را از مرد لحظه از دست بدهید.”

موضوعات مطرح شده در این مقاله