“نمی توان با این بچه ها در… بازی کرد”: “نکات” بزرگ هند غربی در Jasprit Bumrah And Co.

کسی که خودش چندین بار از ناحیه کمر آسیب دیده است، یان بیشاپ، بازیکن سرعتی سابق هند وست، فقط می‌تواند تصور کند که استعداد “نسلی” مانند جاسپریت بومرا در حال حاضر چه می‌گذرد. این بازیکن 29 ساله ماه گذشته به دلیل مشکلات مکرر کمر که او را از سپتامبر 2022 دور از میادین نگه داشته بود در نیوزیلند تحت عمل جراحی قرار گرفت. Bumrah اکنون با زمان مسابقه می دهد تا برای جام جهانی ODI خانگی در اکتبر تا نوامبر آماده شود.

اقدام “بی نظیر” بومراح برای او فوق العاده بود، اما فشار زیادی به کمر او وارد کرد و او را مستعد آسیب دیدگی کرد.

بیشاپ که می‌توانست بیش از 43 تست و 84 ODI بازی کند اما برای آسیب دیدگی، معتقد است که برای بومراح خیلی دیر است که اقدامات خود را در این مرحله از حرفه‌اش تغییر دهد و تنها با انتخاب و انتخاب گزینه‌ها می‌توان او را مدیریت کرد. مسابقات در میان یک برنامه بی رحمانه

هر کاسه‌باز سریعی که ارزش نمکش را داشته باشد، می‌تواند تمام فرمت‌های بازی را در طول سال بازی کند و سرعت بالای خود را حفظ کند، اما این خیلی سخت است. سرعت بالا و پایین، همسترینگ، وزن بدن. این باید مدیریت شود. بیشاپ در مصاحبه ای با PTI گفت.

“من فکر نمی کنم هیچ دستور العمل واحدی (برای مدیریت حجم کار) وجود داشته باشد. زیرا ما تصمیم نمی گیریم که چه چیزی به ذهن و بدن این ورزشکاران برجسته می رود. این تصمیم باید توسط خود شخص و مدیران نزدیک به او گرفته شود، اما من یک چیز را برای دستگاه های حاکمه بیرون می اندازم، این فقط یک توصیه است. شما نمی توانید در هر تورنمنت با این بچه ها (بومراه و شرکت) بازی کنید.”

این بازیکن 55 ساله از ترینیداد نه تنها نگران آینده بومرا است، بلکه نگران افرادی مانند جوفرا آرچر، هنریش نورتیه و شاهین آفریدی است که با مصدومیت نیز دست و پنجه نرم کرده اند. با توجه به اتفاقات زیاد در کریکت، بازیکنان باید شروع به انتخاب مهم ترین مسابقات کنند. این در مورد این است که چگونه یک بازیکن می تواند آینده مالی خود را تضمین کند و در عین حال به اندازه کافی بازی کند تا میراث کریکت خود را حفظ کند و به کشورش کمک کند. “شما می خواهید بازیکنانی مانند بومراء و جفرا با بهترین سرعت بازی کنند. آن وقت است که ارزش زیادی دارند. اگر می‌خواهید بازی کنند، بسیار دقیق و مشخص باشید.”

در سال 2020، مایکل هولدینگ بزرگ نسبت به طول عمر بومراح ابراز تردید کرد، با توجه به اینکه او سرعت فوق‌العاده‌ای را با یک دوره کوتاه و اکشن منحصر به فرد تولید می‌کند.

برای بیشاپ، تغییر در عمل پس از مصدومیت کارساز نبوده و او معتقد است که بومراء نیز آن مرحله را پشت سر گذاشته است.

هر کس روش منحصر به فردی برای بیان اعمال خود دارد و جاسپریت منحصر به فردتر از بسیاری از افراد است، بنابراین فکر می کنم او باید از مواهب فیزیکی که به آن ها موهبت شده است استفاده کند و در حین پیشبرد آنها را به خوبی تنظیم کند.

“این دشوار است. چگونه (اقدامات) را تغییر می دهید؟ مایکی (هولدینگ) برای من مانند یک شخصیت پدری است و می‌دانم که او با مارک وود درباره دویدن طولانی‌تر برای کاهش استرس روی بدنش در مقایسه با دویدن کوتاه‌تر صحبت کرده است و مارک این کار را انجام داده است و به نظر می‌رسد به او کمک کرده است.

بنابراین جاسپریت راه خود را پیدا خواهد کرد. فکر نمی کنم بتوانید رفتار او را تغییر دهید. من سعی کردم این کار را با خودم انجام دهم و کاملاً آن را به هم ریخت. من شخصاً به مدیریت کاری که او انجام می دهد نگاه می کنم.

ماهیچه های مرکزی بدن را بسیار تقویت می کند. او 21 یا 22 ساله نیست. وقتی کارهایی را که او در بیشتر دوران کاری خود انجام داده انجام داده باشید، ایجاد تغییرات قابل توجه دشوار است.

“شما می توانید او را به نوعی تنظیم کنید، اما شاید این تنها کاری است که او می تواند انجام دهد. نمی توانم صبر کنم تا او برگردد. مفسر کریکت از ترینیداد گفت که عاشق تماشای او در کاسه بازی هستم.

به نظر می رسد که بومراح در ماه سپتامبر برای بازگشت به T20s استرالیا عجله دارد و قبل از اینکه در جام جهانی T20 Down Under کنار گذاشته شود.

بیشاپ از سرعت‌باز هندی می‌خواهد که در رویکرد خود بسیار محتاط باشد زیرا بازگشت برای یک توپ‌باز سریع هرگز آسان نیست.

من واجد شرایط نیستم که بگویم وضعیت شما چگونه است (در حال بازگشت از مصدومیت). تنها چیزی که می توانم بگویم این است که بیش از حد مراقب باشید. کمی بیشتر از آنچه کادر پزشکی می گوید طول می کشد تا مطمئن شوید که از نظر جسمی و ذهنی بسیار قوی هستید.

“آیا مطمئن هستید که می توانید همه چیز را به خطر بیندازید و بدن شما می تواند آن را تحمل کند؟”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله