عربستان سعودی از صاحبان IPL می‌خواهد «ثروتمندترین لیگ T20 جهان» را در این کشور راه‌اندازی کنند.

لیگ برتر هند (IPL) 2023 همچنان سودآورترین لیگ T20 در جهان است. از نظر بودجه، مشارکت بازیکنان در سطح جهانی یا حضور در رسانه های اجتماعی، IPL در مقایسه با لیگ های T20 در سراسر جهان بی نظیر است. با این حال، همه اینها می تواند به زودی تغییر کند زیرا طبق گزارش ها، عربستان سعودی به صاحبان IPL این فرصت را داده است تا “ثروتمندترین لیگ T20 جهان” را در این کشور راه اندازی کنند. عربستان سعودی پس از سرمایه گذاری هنگفت در ورزش های دیگر مانند فوتبال و فرمول یک، اکنون روی کریکت تمرکز کرده است.

هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) در حال حاضر بازیکنان هندی را از حضور در لیگ های خارج از کشور محروم می کند. با این حال، پیشنهاد دولت عربستان برای راه اندازی لیگ جدید T20 در آنجا ممکن است هیئت مدیره هند را مجبور به تغییر موضع خود در این مورد کند.

به گزارش عصر، مذاکرات در این زمینه حدود یک سال است که ادامه دارد. اما قبل از اینکه اتفاق مهمی رخ دهد، لیگ باید توسط شورای بین المللی کریکت (ICC) تحریم شود. چندی پیش، گرگ بارکلی، رئیس ICC، علاقه عربستان سعودی به کریکت را تایید کرد.

او گفت: “اگر به ورزش های دیگری که آنها بازی کرده اند نگاه کنید، کریکت چیزی است که فکر می کنم برای آنها جذاب باشد.” با توجه به پیشرفت آنها در ورزش به طور کلی، کریکت برای عربستان سعودی خوب خواهد بود

بارکلی افزود: “آنها بسیار مشتاق سرمایه گذاری در ورزش هستند و با توجه به حضور منطقه ای آنها، کریکت بسیار بدیهی به نظر می رسد که باید دنبال شود.”

شاهزاده سعود بن مشال، رئیس فدراسیون کریکت عربستان سعودی ماه گذشته به عرب نیوز گفت: «هدف ما ایجاد یک صنعت پایدار برای مردم محلی و مهاجران مقیم پادشاهی و تبدیل عربستان سعودی به مقصد جهانی کریکت است.

بر اساس این گزارش، تعدادی از نمایندگان دولت و تجارت عربستان سعودی در اطراف عملیات کریکت هند در تلاش برای جذب مالکان IPL و خود BCCI برای لیگ برنامه ریزی شده Twenty20 دیده شده اند که از نظر وضعیت مالی با IPL برابری می کند. .

همچنین طبق گزارش‌ها برنامه‌هایی برای برگزاری سالانه جام ملت‌های آسیا، بازی افتتاحیه یا حتی یک دوره از مسابقات IPL در عربستان سعودی وجود دارد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله