توماس باخ برای دومین بار به عنوان رئیس کمیته بین المللی المپیک مخالفت نکرد


به گزارش روز سه شنبه ، توماس باخ برای دومین بار به عنوان رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) روبرو خواهد شد. باخ ، یک وکیل 66 ساله آلمانی ، قرار است برای یک دوره چهار ساله در جلسه IOC در ماه مارس در آتن تأیید شود. باخ در ابتدا به مدت هشت سال در سپتامبر 2013 به عنوان رئیس المپیک انتخاب شد و جای خود را به ژاک روگ بلژیکی داد. در صورت انتخاب مجدد ، دوره باخ در سال 2025 ، یک سال پس از المپیک پاریس به پایان می رسد. ریاست بعدی IOC پس از بازیهای المپیک 2020 توکیو آغاز می شود که اکنون پس از انتقال به دلیل شیوع ویروس کرونا از 23 جولای تا 8 آگوست 2021 برگزار می شود.

بوق تجاری

باخ که در مسابقات تیم شمشیربازی 1976 برای آلمان غربی طلا به دست آورد ، در 37 سالگی به عنوان عضو IOC انتخاب شد و به ایفای نقشهای تأثیرگذار در این سازمان از جمله تأسیس مشترک کمیسیون ورزشکاران IOC قبل از انتخاب ادامه داد. نهمین رئیس جمهور آن

باخ در دوران تصدی خود به عنوان رئیس IOC ، با چالش های سیاسی متعددی روبرو بود و به ویژه ، او بر بازی های المپیک زمستانی 2014 در سوچی و بازی های تابستانی 2016 در ریو نظارت داشت که مهمترین مسئله در سال های اخیر بود.

او همچنین یکی از بازیگران اصلی حماسه دوپینگ روسیه است که در جریان است ، اگرچه IOC انتقادات خود را به دلیل عدم صدور ممنوعیت کلی سیستم دوپینگ توسط بودجه دولتی توسط مسکو اعلام کرده است.

باخ همچنین به دلیل بازسازی کمیته ملی المپیک روسیه پس از بازی های المپیک زمستانی 2018 در پیونگچانگ ، علیرغم عدم موفقیت در آزمایشات دارویی در این کشور ، مورد انتقاد قرار گرفت.

بالا رفته

با این حال ، تصویب برنامه المپیک 2020 ، که اصلاحاتی را با هدف کاهش هزینه ها و ساده سازی فرآیندهای مناقصه برای جذب بهتر شهرهای میزبان بالقوه فراهم می کند ، از اعتبار آن برخوردار است.

با این حال ، IOC ممکن است در طول اقامت باخ در قالب همه گیری Covid-19 با بزرگترین چالش روبرو شده باشد و انتقال بازی ها به توکیو به تعویق افتاده است ، به این معنی که پکن فقط در مدت شش ماه میزبان بازی های المپیک زمستانی 2022 خواهد بود.

مباحث ذکر شده در این مقاله