اولیویه ژیرو در حالی که میلان به اولین نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از سال 2007 رسید، هدف قرار گرفت.

میلان روز سه‌شنبه پس از گل تعیین‌کننده اولیویه ژیرو در تساوی 1-1 مقابل ناپولی که در مجموع 2-1 بر ایتالیایی‌هایش پیروز شد، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. ژیرو دو دقیقه قبل از تعطیلات، پس از حرکت درخشان رافائل لیائو، گلی را به ثمر رساند که میلان برای سومین بار در این ماه ناپولی را شکست داد. سیزدهمین گل این مهاجم فرانسوی پس از از دست دادن یک پنالتی در اواسط نیمه اول، سرخ شدن های او را نجات داد.

شاگردان استفانو پیولی اکنون چشم انداز یک دربی محلی در چهار فینال خود را دارند زیرا اینترمیلان در آستانه بازی برگشت مقابل بنفیکا در چهارشنبه شب با دو گل پیش افتاد.

ژیرو به مدیاست گفت: من به این تیم بسیار افتخار می کنم، با این روحیه می توانیم رویای هر چیزی را داشته باشیم.

این یک بازی سخت دیگر در دور بعد خواهد بود، چه در برابر اینتر یا بنفیکا، اما اگر این روحیه را حفظ کنیم، می توانیم به هر جایی برویم.”

پس از بازی، مدیاست ویدیویی از رود گولیت را به لئو نشان داد که از یک بازی تقریباً مشابه در ناپولی در سال 1988 گلی را به ثمر رساند.

لئو شوکه شده گفت: “همین طور است.”

“این کاری است که من سعی می کنم انجام دهم، به سمت بازیکنان بروم، اینگونه می توانم تفاوت ایجاد کنم. اگر نتوانم گلزنی کنم، به دنبال هم تیمی هایم می گردم. ژیرو را آنجا دیدم.”

آث میلان از زمانی که در سال 2007 برای هفتمین و آخرین بار به عنوان پادشاه اروپا تاجگذاری کرد، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نرفته است.

ویکتور آسیهن در وقت های تلف شده گلزنی کرد اما این برای ناپولی که به پایان یک فصل فوق العاده نزدیک می شود کافی نبود.

شاگردان لوچیانو اسپالتی مدتی است که برای گلزنی تلاش می کنند و هویکا کواراتچلیجا نیز در 10 دقیقه مانده به پایان ضربه پنالتی را مهار کرد، گلی که تیمش را محکوم به شکست کرد.

ناپولی در آستانه اولین قهرمانی خود در لیگ از سال 1990 است، اما پس از تساوی در سمت آسان تر قرعه کشی، خروج سه شنبه پایان تلخی برای ماجراجویی اروپایی آنها بود.

میلان به خوبی سازماندهی شده است

هواداران پرشور آنها در یک نبرد ایدئولوژیک با مالک Aurelio De Laurentis که جو بازی های خانگی را مسموم کرده است، توافق کرده اند و ورزشگاه مملو از مارادونا روز سه شنبه در ابتدا روحیه خوبی داشت.

تیم آنها مستقیماً به سمت میلان حرکت کرد و مالکیت توپ را در اختیار گرفت و حریفان خود را به سکوهای لرزان منتقل کرد.

با این حال، بهترین چیزی که آنها می توانستند به دست بیاورند، دو شوت از راه دور ماتئو پولیتانو بود که به بیرون رفت. در اولین حمله جدی میلان، ماریو روی با لئو برخورد کرد و به ژیرو این فرصت را داد تا با یک پنالتی برتری بزرگی را برای میهمان رقم بزند.

با این حال، تلاش ضعیف ژیرو به راحتی توسط الکس مرت متوقف شد، که سیو او با غرش از سکوها مواجه شد، راکت عظیم زمانی که او فرصتی بیش از قابل ارائه به ژیرو نداد، بلافاصله بعد از آن تکرار کرد.

ناپولی در تمام بازی‌های خانگی قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل حداقل سه گل زده بود، اما به نظر می‌رسید که ایده‌ای در برابر دفاع سازمان‌یافته میلان که اوسیمن را محکم نگه داشته است، نداشته باشد.

و در حالی که تیم میزبان در مجموع دو مسابقه تلاش می کرد تا نتیجه را به تساوی برساند، “میلان” در پایان نیمه اول هجوم برد.

لئو پس از کنترل شلخته تانگا ندومبله به توپ چسبید و از عمق نیمه خود به توپ ضربه زد، سه بازیکن ناپولی را با تیر رد کرد و فرصتی را برای ژیرو از دست داد که در ترکیبی از شادی و آرامش به زانو در آمد.

ناپولی پس از استراحت عقب بود اما تلاش زیادی برای خلق کردن داشت، بهترین فرصت با ضربه سر ماتیاس اولیوری در دقیقه 64 از روی یک کرنر بدست آمد، قبل از اینکه فیکایو تاموری روی پاس کوتاه جیووانی دی لورنزو قرار گرفت و او را در محوطه جریمه به چالش کشید.

کواراتچلیا و ژیرو ضربه نقطه‌ای خود را زد، به این معنی که ضربه دقیقه 93 اوسیمنو برای ناپولی، که متعجب است پس از هدر دادن موقعیت‌های زیاد در بازی اول چه می‌توانست داشته باشد، هیچ معنایی نداشت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله