FIA تحقیقاتی را در مورد سقوط رومین گروسژان در جایزه بزرگ بحرین آغاز کرده است


رهبران مسابقات اتومبیلرانی روز پنجشنبه از آغاز تحقیقات در مورد سقوط آتش سوزی رومین گروسژان در بحرین خبر دادند و گفتند که بررسی معاینه پزشکی قانونی “حدود شش تا هشت هفته” طول می کشد. راننده فرانسوی فرمول 1 پس از برخورد با دانیل کوئیت در اولین دور گرندپری یکشنبه ، به نوعی فقط با سوختگی در دستان و شکستگی پای چپ خود از ماشین سوخته “هاس” جدا شد. وی روز چهارشنبه بیمارستان را ترک کرد. بلافاصله پس از شکست تکان دهنده ، تمجید از اقدامات ایمنی مدرن در این ورزش ، و همچنین نگرانی در مورد آنچه راس شجاع مدیر اتومبیلرانی F1 به عنوان شکست های “غیر قابل پیش بینی” توصیف کرد ، گسترش یافت.

بوق تجاری

فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) اعلام کرد که “تجزیه و تحلیل دقیق از حادثه رومین گروسژان را در طول جایزه بزرگ 2020 بحرین آغاز کرده است”.

مدیر ایمنی FIA ، آدام بیکر گفت: “داشتن اطلاعات زیادی در فرمول 1 ، به ما امکان می دهد تا تمام عناصر اتفاقات را مشخص کنیم و کار از قبل آغاز شده است.

“ما این مطالعه را بسیار جدی می گیریم و یک روند دقیق را دنبال خواهیم کرد تا دقیقاً بفهمیم چه اتفاقی افتاده است قبل از پیشنهاد پیشرفت های بالقوه.”

کاوشگر FIA تعدادی از فاکتورها از جمله کلاه ایمنی Grozhan ، مهار ایمنی ، سرستون ، کپسول آتش اتومبیل و محافظت از کابین Halo را در نظر خواهد گرفت.

اعتقاد عمومی بر این است که دستگاه Halo به نجات جان گروژان کمک کرد زیرا ماشین وی پس از کار در سد به دو نیم شد.

براون روز یکشنبه گفت: “Halo روز را نجات داد ، و Romain را نیز نجات داد.”

“در ابتدا در طراحی آن تناقضاتی وجود داشت ، اما اکنون نمی توان تردیدی داشت ، بنابراین این کلاه کسانی را که به دنبال معرفی بودند ، هدف قرار می دهد.”

اما وی افزود: “آتش نگران کننده است. شکاف سد نگران کننده است و سد در حال فروپاشی است ، اما ما می توانیم از ایمنی خودرو رضایت داشته باشیم – امروز ما را شکست ، اما همه چیز به روشی غیر قابل پیش بینی رقم خورد.

“ما مدتهاست که چنین چیزی را ندیده ایم ، اما معمولاً شکاف سد کشنده است.”

بالا رفته

FIA یک دوربین پرسرعت نصب شده بر روی ماشین گروژان را بررسی می کند که در جلوی راننده قرار دارد.

همچنین داده ها از شتاب سنج های پلاگین جمع آوری می شوند که به گونه ای ساخته شده اند که آنها را در مجرای گوش راننده قرار می دهد تا حرکت سر را اندازه گیری کند.

مباحث ذکر شده در این مقاله