یوونتوس پس از بررسی اولیه پنالتی 10 امتیاز کسر کرد

یوونتوس روز دوشنبه پس از بررسی جریمه 15 امتیازی اصلی که به دلیل نقل و انتقالات غیرقانونی به این باشگاه تحمیل شده بود، از 10 امتیاز سری آ محروم شد. تحریم جدید که توسط دادگاه استیناف فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) صادر شده است، امیدهای یوونتوس را برای صعود به لیگ قهرمانان فصل آینده به شدت کاهش می دهد و آنها را با دو بازی باقی مانده در این فصل از جمع چهار تیم برتر حذف می کند. یوونتوس در هر یک از 11 فصل گذشته در رقابت های نخبگان اروپا شرکت کرده است که تاریخ آن به سال 2012 بازمی گردد.

در ماه آوریل، بالاترین دادگاه ورزشی ایتالیا، شورای ضمانت ورزشی، جریمه 15 امتیازی یووه که توسط دادگاه تجدیدنظر FIGC صادر شده بود را لغو کرد و پرونده را برای یک محاکمه جدید ارسال کرد.

او از دادگاه تجدیدنظر خواست تا مجازات های صادر شده برای باشگاه و برخی از چهره های کلیدی، از جمله پاول ندود، نایب رئیس سابق، که روز دوشنبه تبرئه شد، بررسی کند.

یوونتوس اعلام کرد این حق را برای خود محفوظ می دارد که نسبت به آخرین تصمیم خود به شورای ضمانت های ورزشی اعتراض کند.

غول تورینی در توییتر خود نوشت: “بدون نادیده گرفتن نیاز به فوریت، که یوونتوس هرگز در جریان رسیدگی از آن چشم پوشی نکرده است، تاکید می شود که اینها حقایقی هستند که هنوز توسط قاضی ارزیابی نشده اند.”

محرومیت های طولانی مدت علیه آندره آ آنیلی، رئیس سابق، مائوریتزیو آریوابنه، مدیر اجرایی سابق و فدریکو کروبینی و فابیو پاراتیچی، مدیران ورزشی در ماه آوریل تایید شد.

اما امیدهای یوونتوس مبنی بر اینکه کسر امتیاز به طور کامل لغو شود، روز دوشنبه از بین نرفت.

شاگردان ماسیمیلیانو آلگری که در رده دوم جدول قرار گرفتند به رده هفتم جدول سقوط کردند.

یووه اکنون پنج امتیاز کمتر از میلان رده چهارمی دارد و در آخرین بازی آخر این هفته میزبان بازنده نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا است.

یووه سپس در آخرین بازی فصل در 4 ژوئن به دیدار اودینزه خواهد رفت.

بانوی پیر این شانس را داشت که کمی پس از اعلام امتیاز در روز دوشنبه، در مقابل امپولی، دو امتیاز از آث میلان فاصله بگیرد.

اما آنها شکست شگفت انگیز 4-1 را متحمل شدند تا روز بدی را برای قهرمان دو دوره اروپا تکمیل کنند.

تصمیم FIGC و نتیجه در امپولی همچنین به این معنی است که لاتزیو که جایگزین یووه در رده دوم شد، برای اولین بار از سال 2020 و تنها برای دومین بار از سال 2007 به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

اینترمیلان، آتالانتا و رم در رده سوم جدول رده بندی سری آ نیز یک پله جهش کردند.

یوونتوس همچنین درگیر دادرسی کیفری بر سر شیوه های حسابداری خود با 12 چهره کلیدی فعلی و سابق باشگاه از جمله آنیلی است که احتمالاً با محاکمه روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری های ایتالیایی، جلسه دادگاه عالی در 26 اکتبر تصمیم خواهد گرفت که آیا محاکمه نهایی در تورین، جایی که تحقیقات در آنجا انجام شد، یا در میلان یا رم برگزار خواهد شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله