جایی برای پوجارا نیست، اشوین در نقش راوی شاستری از ترکیب یازده خود برای فینال WTC نام می برد

راوی شاستری سرمربی سابق و بازیکن کریکت هند ترکیبی از تست یازدهم هند خود را معرفی کرد که در آن بازیکنان دو فینالیست جام جهانی تست ICC، هند و استرالیا را انتخاب کرده است. فینال WTC دو هفته دیگر باقی مانده است. در یکی از قسمت‌های اخیر ICC Review، شاستری اعتراف کرد که به دلیل استعداد بسیار زیاد در سطح جهانی که در هر دو طرف وجود دارد، کار ساختن یک ترکیب ترکیبی XI را دشوار می‌دانست. اما بزرگ هندی گردن خود را بیرون کشید و در آخرین یازدهم که در کمال تعجب تنها چهار بازیکن هندی توانستند به میدان بروند، قرار گرفت.

شاستری با بررسی گزینه های کاپیتانی خود تصمیم گرفت به جای استیو اسمیت با روهیت شارما برود.

شاستری به نقل از ICC گفت: “من کاپیتانی را به روهیت می دهم زیرا او بسیار با تجربه تر از پت است.”

او در اطراف بوده و برای مدت طولانی کاپیتان تیم ها بوده است. اگر استیو اسمیت کاپیتان استرالیا بود، شاید داستان متفاوت باشد، اما از آنجایی که پت کامینز و روهیت شارما هستند، روهیت برنده خواهد شد.”

همچنین، شما به عنوان یک کاپیتان می‌دانید که به تیم XI اطمینان دارید، بنابراین او بازی را باز می‌کند.»

با تصاحب روهیت در کنار نقش کاپیتان، شستری با یک دوراهی مواجه شد.

افرادی مانند دو نفر استرالیایی دیوید وارنر، عثمان خواجه و راست دست جدید با استعداد هند، شوبمن گیل، همگی در این ترکیب حضور دارند.

فقط جو روت، ستاره تیم ملی انگلیس، دوش های بیشتری نسبت به خواجه در مسابقات جام جهانی آزمایشی 2021-23 به ثمر رسانده است و شاستری می گوید که چپ دست استرالیایی شایستگی این را داشت که در صدر جدول با روهیت تقسیم شود.

شاستری اعتراف کرد: «بین عثمان خواجه و شوبمن گیل خیلی سخت است.

شوبمن یک ستاره جوان در حال ظهور است و بازیکن فوق‌العاده‌ای است، اما عثمان خواجه، فقط بر اساس فرم فعلی‌اش و تعداد دوندگی‌هایی که در چند سال اخیر انجام داده، فکر می‌کنم او موفق خواهد شد.

شاستری گفت که انتخاب شماره های 3، 4 و 5، با رتبه 1 مارنس لابوشاژ و دو نفر با تجربه ویرات کوهلی و استیو اسمیت که آن نقاط حیاتی را اشغال کرده اند، تصمیم آسانی بود.

شاستری گفت: “شماره سه بی‌معنا است زیرا مارنس (لابوشان) در کریکت تست فوق‌العاده بوده است. میانگین او نزدیک به 60 است بنابراین بلافاصله به آنجا می‌رسد.”

کولی به خاطر کارهایی که در این سال‌ها انجام داده است، و اسمیت پنج امتیاز برای کارهایی که در این سال‌ها انجام داده است و کیفیتی که روی میز آورده‌اند.»

راویندرا جادجا (Ravindra Jadeja)، بازیکن هندی همه کاره، به لطف توانایی خود در بازی به عنوان گزینه چرخش دوم، با ظهور بازیکنانی مانند بت‌باز جوان با استعداد، کامرون گرین، به عنوان یکی از جذاب‌ترین بازیکنان کریکت جهان، جایگاهی در رتبه ششم کسب کرده است.

شاستری افزود: در شماره 6 جادجا را دریافت می کنم زیرا فکر می کنم او یکی از بهترین بازیکنان همه کاره جهان است.

الکس کری، ویکت بان استرالیایی، ویکت را به دست آورد و جلوتر از KS Bharat از هند در رده 7 قرار گرفت.

علاوه بر این، شاستری اعتراف کرد که کنار گذاشتن اسپینر کهنه کار هندی راویچندران اشوین و انتخاب ناتان لیون به عنوان اسپینر اصلی در یازدهم خود برای او دشوار بود.

شاستری گفت: «دلیلی که من ناتان لیون را به اشوین انتخاب کردم این است که ناتان در خارج از کشور است.

نه تنها در استرالیا، بلکه در خارج از استرالیا و (لیون) احتمالاً قوی‌تر است که در صورت نیاز، آن‌ها را در انگلیس انجام دهد.

بنابراین او با Jadeja به عنوان اسپینر دوم وارد می شود، Jadeja بیشتر همه کاره است و لیون یک اسپینر است.

با اشغال بیشتر مکان‌ها، شاستری باید گزینه‌های بولینگ خود را که شامل کشنده‌ترین بازیکنان در سناریوی فعلی است، ارزیابی می‌کرد.

شاستری گفت که تصمیم گیری در حمله با سرعت نسبتاً آسان بود، زیرا میچل استارک، بازوی چپ با تجربه، تنوع را به همراه یک جفت راست دست با فرم ارائه می کرد.

(پت) کامینز، البته، برای من او یک اپراتور درجه یک است و محمد شامی، او مانند وینتج است و همانطور که در این IPL دیدیم، بهتر و بهتر می شود. و قوی تر. پس او به آنجا می آید.”

در حالی که افرادی مانند اشوین، چتشوار پوجارا و جاش هازلوود در جمع نهایی حضور نداشتند، شاستری به این موضوع فکر کرد که انتخاب نهایی برای او چقدر دشوار است.

“این یک انتخاب سخت است (قرار گرفتن در یک یازده نهایی) زیرا اشوین در کلاس جهانی است، شما هازلوود را دارید که در کلاس جهانی است و شما (چتشوار) پوجارا را در آنجا دارید که می تواند تهدید کند. شاستری در پایان گفت: بنابراین کار آسانی نیست.

راوی شاستری ترکیبی از تست XI هند و استرالیا:روهیت شارما (ج)، عثمان خواجه، مارنس لابوشاگن، ویرات کوهلی، استیو اسمیت، راویندرا جیدجا، الکس کری، پت کامینز، میچل استارک، ناتان لیون، محمد شامی

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله