گزارش نهایی هواشناسی IPL 2023: اگر CSK vs GT به دلیل باران متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

قهرمان شانزدهمین دوره لیگ برتر هند (IPL) 2023 روز یکشنبه با برگزاری دیدار سران در ورزشگاه نارندرا مودی احمدآباد برگزار خواهد شد. تایتان ها که مدافع عنوان قهرمانی هستند، امیدوارند جامی را که سال گذشته به دست آوردند، حفظ کنند. اما آنها یک مانع در مقابل سوپر کینگز دارند، تیمی که 4 بار تحت هدایت ام اس ثونی موفق به کسب جام شده است. قرعه کشی به دلیل بارندگی شدید در احمدآباد به تعویق افتاد. هنگامی که دو تیم در مرحله مقدماتی اول به مصاف یکدیگر رفتند، مردان دونی به راحتی پیروز شدند. با این حال، دو تیم فاکتور دیگری برای آماده شدن برای حضور در فینال خواهند داشت زیرا آنها دوباره در یک درگیری در بالای جدول با آن مبارزه می کنند.

آیا روزی پشتیبان وجود دارد که فینال IPL 2023 لغو شود؟

یک روز رزرو وجود دارد که بازی در روز یکشنبه امکان پذیر نیست. در صورت مسابقه، محدودیت زمانی 21:35 است که پس از آن شانس محاسبه می شود. ساعت 00:06 وقت استراحت 5 نفره است.

برش برای یک بازی 5 اور چیست؟

کتاب قوانین IPL به وضوح می گوید: “برای مسابقات حذفی حذفی و هر تورنمنت مقدماتی (جایی که روز رزرو وجود ندارد)، در صورتی که امکان برنامه ریزی یک بازی 5 اور تا پایان مسابقات اضافی وجود نداشته باشد. در زمان روز اصلی، تیم ها باید در صورت اجازه شرایط، یک سوپر اور برای تعیین برنده حذفی یا مقدماتی مربوطه انجام دهند. این بدان معناست که زمین و زمین باید برای بازی آماده باشند تا حداکثر تا ساعت 12:50 سوپر اوور شروع شود.

برش برای سوپراور چیست؟

در صورت تاخیر بیشتر، مسابقات ممکن است با یک بازی فوق العاده تعیین شود. قوانین توضیح می‌دهند: «برای فینال، در صورتی که امکان برنامه‌ریزی یک بازی 5 اور وجود نداشته باشد تا قبل از پایان وقت اضافه در روز رزرو تکمیل شود، تیم‌ها، با شرایط اجازه، یک بازی فوق‌العاده بازی خواهند کرد. تعیین برنده فینال این بدان معنی است که زمین و زمین باید برای بازی آماده باشند تا سوپر اوور حداکثر تا ساعت 1:20 صبح (فینال) شروع شود.”

اگر سوپر اوور هم نتوان ترتیب داد چه کسی برنده می شود؟

این مزیت گجرات تایتانز است که فینال کاملاً لغو شود. مدافع عنوان قهرمانی به لطف عملکرد بهتر خود در مرحله گروهی در مقایسه با چنای سوپر کینگز، این عنوان را کسب خواهد کرد. در این قانون آمده است: «در صورتی که شروع یک سوپر اوور به شرح مندرج در بندهای 8 و 9 امکان پذیر نباشد یا یک سوپر اوور بدون وقفه کامل شود، تیمی که بالاترین جایگاه را در جدول لیگ پس از 70 بازی به خود اختصاص دهد. فصل عادی باید برنده پلی آف یا فینال مسابقات مربوطه اعلام شود.”

موضوعات مطرح شده در این مقاله