نیراج چوپرا قهرمان المپیک درباره اقدام پلیس علیه کشتی گیران: «راه بهتری وجود دارد»

کشتی گیران برتر هند، از جمله وینش فوگات، ساکشی مالیک و باجرانگ پونیا، تظاهراتی را در خارج از مجلس جدید در جریان افتتاحیه آن در پایتخت ملی در روز یکشنبه برنامه ریزی کرده اند. این ورزشکاران به عنوان بخشی از تظاهرات جاری علیه بریج بوشان شاران سینگ، رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) “مجمع زنانه” (Mahila Samman Mahapanchayat) ترتیب دادند. با این حال، هنگامی که آنها سعی کردند از محل تظاهرات در جانتر مانتار به سمت پارلمان جدید بروند، مبارزان معترض توسط پلیس دهلی بازداشت شدند.

وینشا، ساکشی و باجرنگا هل داده شدند، هل داده شدند و به داخل اتوبوس ها کشیده شدند. هرج و مرج که تقریباً در دو کیلومتری مجلس جدید رخ داد، باعث خشم بسیاری از محافل شد.

نیراج چوپرا، دارنده مدال طلای المپیک 2020 توکیو نیز پس از بازداشت کشتی گیران معترض توسط پلیس در روز یکشنبه در توییتر ابراز ناامیدی کرد.

چوپرا در توییتی نوشت: «باید راه بهتری برای مدیریت این موضوع وجود داشته باشد.

پلیس دهلی در آستانه برگزاری برنامه “ماهاپانچایات” کشتی گیران، تدابیر امنیتی را تشدید کرده است.

هرج و مرج اما زمانی رخ داد که کشتی گیران به رهبری وینیش و پسر عمویش سانگیتا فوگات سعی کردند از موانع امنیتی عبور کنند.

دپندرا پاتاک، کمیسر ویژه پلیس، قانون و نظم گفت: «پلیس همه معترضان را بازداشت کرد و آنها را به زور سوار اتوبوس کرد. وی با بیان اینکه این ورزشکاران “به دلیل تخلف از نظم و امنیت” بازداشت شدند، اطمینان داد که “پس از بازرسی به ترتیب مقرر” اقدام خواهد شد.

پلیس همچنین محل تظاهرات را در جانتر مانتری، جایی که مبارزان از 24 آوریل در آن تظاهرات کرده بودند، پاکسازی کرد.

کشتی گیران بریج بوشان شاران سینگ را به تجاوز جنسی به چند ورزشکار زن متهم کرده اند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله