کشتی گیران قصد دارند اعتراض خود را به زمین رام لیلا در دهلی نو ببرند

کشتی گیران معترض که خواستار دستگیری بریج بوشان شاران سینگ، رئیس سابق فدراسیون کشتی هند (WFI) بودند، روز سه شنبه گفتند که ممکن است تحریک خود را به سکوی رام لیلا ببرند تا آن را به یک “جنبش ملی” تبدیل کنند. کشتی گیران برتر هند، از جمله باجرانگ پونیا و ساکشی مالیک دارنده مدال المپیک و وینش فوگات دارنده مدال طلای بازی های آسیایی، از 24 روز گذشته در Jantar Mantara تظاهرات کرده و خواستار دستگیری بریج بوشان به اتهام آزار و اذیت جنسی هفت زن گراپلیر از جمله تعدادی خردسال شدند. . .

ساکشی در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهور ارتش بهیم چاندراشاخار آزاد مبنی بر اینکه این تحریک یک “جنبش ملی” باشد، گفت: “ما در مورد آن (برگزاری اعتراض در سایت رام لیلا) بین خود بحث خواهیم کرد و به زودی تصمیم خواهیم گرفت.” Leela Maidan، مکانی بسیار بزرگتر از مکان فعلی در Jantar Mantar.

آزاد که دوشنبه شب به مبارزان معترض در جانتر منتار پیوسته بود اما مقامات از او خواسته بودند یک شبه آنجا را ترک کند، روز سه شنبه با پیروانش به محل بازگشت.

او از کشتی گیران خواست تا پس از 21 ماه مه، مهلت تعیین شده توسط پانچایات برای دولت برای اقدام علیه بریج بوشان، این فراخوان را برای “بزرگنمایی” تحریک خود با حضور در زمین های رام لیلا انجام دهند.

ساکشی، با این حال، مشخص نکرد که آیا کشتی گیران اصلاً محل اعتراض را به رام لیلا میدان منتقل می کنند یا به آشوب خود در جانتر مانتری ادامه می دهند.

روز دوشنبه، وینش گفت که جنگجویان احساس محدودیت می‌کنند و در جانتار مانتار محصور شده‌اند و در جاهای دیگر تحریک خواهند شد. او همچنین مدعی شد که مبارزان در محل تظاهرات در جانتر منتر مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

در حالی که کمیته ویژه ای که توسط انجمن المپیک هند تشکیل شده بود، رهبری فدراسیون ملی را از مقامات WFI بر عهده گرفت، کشتی گیران به خواسته خود برای دستگیری بریج بوشان پایبند ماندند.

آزاد در سخنرانی خود گفت: «حتی اگر شما (مبارزان و حامیان آنها) اینجا (در جانتر مانتارا) بنشینید، تأثیری بر دولت نخواهد داشت. از آنجایی که این کمپین شما (کشتی گیران) است، ما از صمیم قلب از شما حمایت خواهیم کرد و از طرف شما تصمیم نمی گیریم.

اما در 21 مه باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید در اعتراض بنشینید یا می‌خواهید آن را بیشتر به یک جنبش توده‌ای تبدیل کنید.» مبارزان، در راستای هدف خود برای ارتباط با افراد بیشتر و اطلاع دادن به آنها در مورد آزار و اذیت ادعایی که از سوی بریج بوشان با آن مواجه شده بودند، روز دوشنبه به سمت محله کانات راهپیمایی کردند.

روز سه‌شنبه، آنها تصمیم گرفتند دوباره به خیابان‌های دهلی بروند و یک صفوف از جانتار مانتار به معبد هانومان در نزدیکی محل کانات (Connaught Place) بروند.

روز دوشنبه، کشتی گیران تصمیم گرفتند تا “کمپین خود را جهانی کنند”، با مدال آوران المپیک و ورزشکاران دیگر کشورها تماس گرفتند و وضعیت اسفناک آنها را برجسته کردند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله