به درخواست فن خونسردی ام اس دونی یا پرخاشگری ویرات کوهلی محل حماسه راوی شاستری

قبل از روهیت شارما، تیم هند دو رهبر مخالف در MS Dhoni و Virat Kohli داشت.© AFP

قبل از کاپیتان فعلی روهیت شارما، تیم هند دو رهبر متضاد در MS Dhoni و Virat Kohli داشت. در حالی که دونی به رفتار خونسرد و آرام خود معروف است، کوهلی با رویکرد تهاجمی خود در زمین نامی برای خود دست و پا کرده است. تحت رهبری Dhoni، هند قهرمان جام جهانی T20 2007، جام جهانی ODI 2011 و جام قهرمانان 2013 شد. از سوی دیگر، کوهلی تیم هند را در طولانی ترین فرمت بازی به ارتفاعات جدیدی هدایت کرد. وقتی از راوی شاستری سرمربی سابق هند خواسته شد بین سبک های کاپیتانی کوهلی و دونی یکی را انتخاب کند، پاسخی حماسی داد.

«دونو چاییه موجه سیده من. دونو بیلکول. اک ثندا، اک گرما گرما. Aur Main Beech Mein Fit Hunga (من به هر دو در تیمم نیاز دارم. کاملاً هر دو. یکی باحال، یکی داغ. من در وسط جا می گیرم.”

کوهلی اولین بازی خود را برای هند زیر نظر Dhoni در هر سه فرمت انجام داد و سپس در سال 2015 پس از اعلام بازنشستگی این بازیکن 41 ساله به عنوان سردار آزمون برگزیده شد.

دونی در سال 2017 از سمت کاپیتان کنار رفت و دو سال آخر دوران حرفه ای بین المللی خود را زیر نظر کوهلی بازی کرد.

پس از وقفه از ورزش، کوهلی فاش کرد که دونی تنها بازیکن سابقی بود که پس از کناره گیری از سمت سردار آزمون در ژانویه 2022، شخصاً در دوران سخت خود با او تماس گرفت.

وقتی از سمت سردار آزمون کنار رفتم، فقط از یک نفر پیامی دریافت کردم که در گذشته با او بازی کرده بودم. MS Dhoni بود. خیلی‌ها شماره من را می‌دانند، خیلی‌ها به من پیشنهاد می‌دهند، خیلی‌ها درباره بازی من در تلویزیون صحبت می‌کنند. اما از بین افرادی که شماره من را داشتند، از کسی به جز دونی پیامی دریافت نکردم.

موضوعات مطرح شده در این مقاله