کارگردان جدید کریکت پاکستان در بابر اعظم، “به چالش او ادامه خواهد داد…”.

میکی آرتور، مدیر تیم جدید پاکستان شکی ندارد که کاپیتان بابار اعظم به اسطوره بازی تبدیل خواهد شد و معتقد است که این کشور قادر به قهرمانی در جام های جهانی و کسب رتبه بالایی در فرمت ها است. آرتور که روز پنجشنبه قراردادی یک ساله با کریکت بورد پاکستان امضا کرد، در مورد حمایت بابار زمانی که بین سال‌های 2016 تا 2019 سرمربی تیم بود، سؤال شد.

“چیزی که بیش از همه مرا تحت تاثیر قرار داد دستان او بود، سرعت دستش. وقتی گرانت بردبرن برای اولین بار به من گفت که به این مرد در تورها نگاه کنم، شگفت زده شدم. هرگز سرعت و استعداد دست را مانند او ندیده بودم، و کلید این بود که به او فرصتی برای موفقیت بدهیم.”

می‌دانستم که او یک بخش کلیدی از تیم خواهد بود. من فکر می کنم که او در حال حاضر مرد شماره یک batsman است و او یک استعداد فوق العاده و فوق العاده است. هنوز فکر می کنم جای پیشرفت دارد. من به مبارزه با او ادامه خواهم داد. او تبدیل به اسطوره بازی خواهد شد.” آرتور که پیشنهاد سرمربیگری تمام وقت پاکستان را رد کرد، گفت “چیزی به نام مربی آنلاین وجود ندارد”.

«اول از همه، چیزی به نام مربی آنلاین وجود ندارد. شما با بازیکنان رابطه برقرار می کنید، دقیقا می دانید که بازیکنان چه می خواهند و آن را به آنها می دهید.

در پنج سال گذشته، من هر بازی پاکستان را از تلویزیون تماشا کرده ام. او گفت که استعداد پاکستان در درجه دوم قرار ندارد و آنها کاملاً قادر به قهرمانی در جام جهانی و کسب مقام اول در هر سه فرمت هستند.

آنها می گویند پاکستان در خون شما باقی مانده است. قطعا در خون شما می ماند همیشه می دانستم که زمانی بود که از نظر عاطفی به این تیم کریکت وابسته بودم، از نظر عاطفی بسیار به این کشور وابسته بودم.

«این برای من یک امتیاز است. در واقع برای بازگشت و کمک به قهرمانی در جام جهانی، ما را در همه فرمت های بازی شماره یک جهان بسازد، زیرا ما قطعا استعداد و البته بازیکنان را داریم.” نجم ستی، رئیس PCB ترجیح خود را برای مربیان خارجی به مربیان پاکستانی بیان کرد و توضیح داد که چرا تصمیم گرفت به آرتور بازگردد.

“من متوجه شدم که به طور کلی حرفه ای بودن مربیان خارجی بسیار بالا است و هیچ فرهنگ، دوستی و تمجیدی وجود ندارد. آنها متمرکز هستند و کار را انجام می دهند. می دانم چون کار آنها را دیده ام.” من همچنین معتقدم که ما به بهترین مربیان حرفه ای نیاز داریم، درست مانند سایر تیم های استاندارد بین المللی. ما بهترین مربیان حرفه ای را در پاکستان داریم، اما تجربه من این است که وقتی صحبت از مربیان و انتخاب کنندگان پاکستانی می شود، فرهنگ، قدردانی و دوستی حاکم می شود و حرفه ای گری آسیب می بیند. من نسبت به مربیان خارجی جانبدار هستم.

موضوعات مطرح شده در این مقاله