کارلوس آلکاراز در آخرین بازی خود در نوجوانی به نیمه نهایی مسابقات آزاد مادرید می رسد

کارلوس آلکاراز مدافع عنوان قهرمانی روز چهارشنبه با پیروزی ست های مستقیم مقابل کارن خاچانوف در آخرین بازی خود در نوجوانی به نیمه نهایی مسابقات آزاد مادرید راه یافت، در حالی که ایگا سوونتک به جمع چهار تیم آخر زنان راه یافت. آلکاراز برنده یو اس اوپن که روز جمعه با برگزاری چهار مسابقه پایانی 20 ساله می شود، در ست دوم با نتیجه 4-1، 5-2 شکست خورد و خاچانوف رده دوازدهم را با نتایج 6-4 و 7-5 شکست داد. آلکاراز شماره دو جهان که 31 برنده را اخراج کرد، گفت: “برنده شدن در این مسابقه به من اعتماد به نفس زیادی می دهد، کارن در سطح فوق العاده ای بود و من را به حداکثر رساند.”

این جزئیات کوچک بود که تصمیم گرفت و من بسیار بسیار خوشحالم که توانستم این دور را پشت سر بگذارم.”

نفر اول در یک ساعت و 52 دقیقه به پیروزی رسید و به مصاف بورنا کوریچ از کرواسی می رود که دانیل آلتمایر بازنده خوش شانس آلمان را با نتایج 6-3 و 6-3 شکست داد.

«خیلی سخت بود. ست اول نیز نزدیک بود.

من در ست دوم دچار مشکل شدم، یک شکست، و او دو امتیاز شکست برای گرفتن بریک دوم داشت. بنابراین بازگشت برای من بسیار سخت بود و او شانس برد ست دوم را داشت.

“خوشبختانه، می دانستم که قرار است شانسی داشته باشم. من فقط سعی کردم از فرصت هایم استفاده کنم و واقعا خوشحالم که این فرصت را پشت سر گذاشتم.”

اگر آلکاراز روز یکشنبه در پایتخت اسپانیا جام را بالای سر ببرد، نواک جوکوویچ را تنها با بازی در مسابقات آزاد ایتالیا هفته آینده در رم از رتبه نخست جدول خلع خواهد کرد.

جوکوویچ مسابقات اوپن مادرید را به دلیل مصدومیت از ناحیه آرنج از دست داد.

آلکاراز در تکرار فینال سال گذشته در مادرید در روز سه شنبه الکساندر زورف را شکست داد، اما خاچانوف مقاومت شدیدتری ارائه کرد.

روس که این هفته آندری روبلوف هموطن خود را حذف کرد و به نیمه نهایی اوپن استرالیا نیز راه یافت، با وجود فرم حریفش در ست اول ترسی از خود نشان نداد.

– سویونتک به طور اتفاقی می گذرد …
آلکاراز در نهایت شکست تعیین کننده را پیدا کرد و با فورهند قدرتمندی که خاچانوف نتوانست آن را با موفقیت بازگرداند، 4-3 پیش افتاد.

اسپانیایی خود را مهار کرد و سقوط کرد.

در ست دوم، خاچانوف با شکست 3-1 به برتری رسید.

روس در بازی ششم دو بازی دیگر را مجبور کرد اما نتوانست هیچ کدام را به گل تبدیل کند زیرا آلکاراز در تلاش برای نگه داشتن آن بود.

پافشاری آلکاراز زمانی نتیجه داد که او با یک فلای برگشت به سرویس 4-5 رسید.

این بازیکن اسپانیایی شکست خود را تضمین کرد و سپس با ضربه فورهند خاچانوف به تور دروازه حریف را به دست آورد.

در تعقیب دهمین عنوان خود در سطح تور، این بازیکن مورد علاقه در خانه، پیشرفت خود را با یک فورهند قدرتمند مهر و موم کرد.

اسویاتک شماره 1 زنان جهان با شکست 6-0 و 6-3 پترا مارتیک از کرواسی به نیمه نهایی راه یافت.

مرد شماره یک جهان که تنها برای دومین بار در این رقابت ها شرکت می کند، روز پنجشنبه برای حضور در فینال با ورونیکا کودرمتووا، نفر دوازدهم روسیه روبرو خواهد شد.

سوینتک در ست اول کاملاً یک طرفه فقط هشت امتیاز از دست داد، قبل از اینکه یک بریک سرویس در ست دوم کافی بود تا او را به پنجمین نیمه نهایی تور WTA بفرستد.

ستاره لهستانی در حال حاضر هشت بازی متوالی را برده است زیرا به نظر می رسد قبل از دفاع از عنوان قهرمانی خود در مسابقات آزاد فرانسه اواخر این ماه به فرم عالی برسد.

سویونتک گفت: “احساس می کنم که هر روز بهتر و بهتر بازی می کنم.”

این واقعاً خوب است زیرا نمی‌دانستم که در ابتدای مسابقات ممکن است یا نه.

کودرمتووا جسیکا پگولا شماره سه جهان را با نتایج 6-4، 0-6، 6-4 در یک درگیری درون بیرون از خانه کنار زد.

این بازیکن 26 ساله در یک چهارم نهایی پنج بار گرند اسلم آمریکایی را شکست داد و برای اولین بار به نیمه نهایی WTA 1000 رسید و پس از باخت در دور دوم بهبود یافت.

این سومین نیمه نهایی این بازیکن 26 ساله در سال 2023 پس از آدلاید و دوحه خواهد بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله