چرا پیسرهای هندی اغلب آسیب می بینند؟ وسیم اکرم جواب جسورانه ای می دهد

هند با صدمات طولانی مدت به جاسپریت بومرا و دیپاک چهار دست و پنجه نرم می کند.© BCCI

وسیم اکرم، سرعت‌باز افسانه‌ای پاکستانی، نظرات خود را در مورد این واقعیت که آسیب‌های بول‌بازان سریع در کریکت امروزی رایج است، به اشتراک گذاشته است. هند با آسیب‌های طولانی‌مدت بازیکنانی مانند جاسپریت بومرا و دیپاک چهار دست و پنجه نرم می‌کند. اکرم یکی از دلایل اصلی این امر را نداشتن یک روال اولیه تمرینی مانند دویدن می داند. کاپیتان سابق پاکستان پیشنهاد کرد که بول داران سریع باید تا حد امکان اینینگ را برای تناسب اندام انجام دهند.

“دویدن باید بخش مهمی از تمرین یک بولر سریع باشد. من در سه سال آخر دوران حرفه ای خود فقط به باشگاه رفتم. 10 فصل برای لنکاوی بازی کردم و حدود 100 تا 150 بازی درجه یک انجام می دادم. اکرم به Sportskeeda گفت، با این پیسرها در دو بازی درجه یک بازی کنید و شش روز از رختخواب بلند نخواهند شد.

این بازیکن 56 ساله با افشای رژیم تمرینی خود در روزهای بازی، به تیم فعلی پیسر توصیه کرد که برای حفظ تناسب اندام، بیشتر در تورها توپ بزنند.

توصیه من این است که مطمئن شوید که 2 تا 3 روز قبل از بازی، طلسم های طولانی را به مدت حداقل یک ساعت در تور بیندازید. اگر فقط 3 اوور کاسه کنید، چگونه انتظار دارید که عضلات بدنتان برای بازی آماده بمانند؟ توصیه دیگری که می خواهم به جوانان کنم این است که روی کریکت 4 روزه تمرکز کنند. کریکت T20 و IPL باقی خواهند ماند. اما وقتی کریکت 4 روزه بازی می‌کنید، در صورت بازی طولانی مدت سرعت شما افزایش می‌یابد و احتمال مصدومیت کمتر می‌شود.

مصدومیت بومراح نگرانی خاصی برای هند بود. او فینال جام جهانی تست (WTC) مقابل استرالیا در ژوئن را از دست خواهد داد. همچنین، حضور او در جام جهانی ODI آینده همچنان یک راز است.

موضوعات مطرح شده در این مقاله