پرابات جایسوریا از سریلانکا رکورد 71 ساله آزمون را شکست

پرابات جایسوریا رکورد ۷۱ ساله را شکست© AFP

پرابات جایسوریا از سریلانکا با اخراج پل استرلینگ از ایرلند و کسب پنجاهمین ویکت تست خود در روز پایانی دومین تست در گاله در روز جمعه، رکورد 71 ساله را شکست. جایاسوریا در آزمون هفتم خود به امتیاز 50 ویکت رسید و رکورد آلف ولنتاین از هند غربی را گرفت که در کمترین تعداد مسابقه به امتیاز 50 ویکت رسید. جایاسوریا، 31 ساله، از زمان ظهورش در قالب تست، هیجان انگیز بوده است. او اولین بازی خود را در ژوئیه 2022 در برابر استرالیا انجام داد که در اولین بازی با امتیاز 12/177 در جایگاه چهارم قرار گرفت.

جایاسوریا در یک اینینگ شش بار پنج ویکت گرفت، از جمله 5/174 در اولین اینینگ ایرلند در آزمون دوم در گال. او فقط به پنج ویکت در اینینگ دوم نیاز دارد تا برای سومین بار 10 ویکت در یک مسابقه ثبت کند.

ولنتاین که قبل از جایاسوریا رکورددار بود، تأثیر فوری در اولین حضور خود در سال 1950 گذاشت. او با 33 اسکالپ در چهار تست پیشرو بود زیرا وست هند برای اولین بار در سری تست در انگلستان برنده شد.

اسپینر ارتدوکس بازوی چپ پنجاهمین ویکت خود را در چهارمین تور هند غربی در استرالیا در سال 1951/52 به دست آورد. او در هشتمین مسابقه خود به این شاهکار دست یافت و رکوردی را به نام خود ثبت کرد که بیش از 71 سال پابرجا بود.

اسپینر سریلانکا اکنون می تواند به دنبال رکورد رسیدن به 100 ویکت در کمترین تعداد مسابقه باشد.

جورج لومان سریع انگلیس، ویکت 100 خود را در آزمون شانزدهم خود در سال 1896 به دست آورد، در حالی که کلر گریمت از استرالیا و یاسر شاه از پاکستان در بین چهار توپ انداز موفق شدند در آزمون 17 متر به این شاهکار دست پیدا کنند.

جایاسوریا اکنون صاحب این رکورد است و همچنین به همراه ورنون فیلاندر از آفریقای جنوبی و تام ریچاردسون از انگلیس، دومین سریع‌ترین رکورد در مجموع است که به رکورد 50 ویکت رسیده است.

دو پیسر همچنین در هفت تست 50 ویکت گرفتند. فیلاندر در سال 2012 و ریچاردسون در سال 1896 به این موفقیت دست یافتند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله