پاکستان افغانستان را به اولین تور رسمی کریکت دعوت می کند


مقامات روز سه شنبه در پی سفر نخست وزیر عمران خان ، یکی از بزرگترین بازیکنان بازی به کابل ، گفتند که پاکستان برای اولین بار تیم ملی کریکت افغانستان را به یک تور شناخته شده دعوت کرده است. واسم خان ، رئیس کمیته اجرایی کریکت پاکستان (PCB) گفت: “ما سعی خواهیم کرد پنجره احتمالی این تور را پیدا کنیم – و اگر در سال 2021 نباشد ، قطعاً سعی خواهیم کرد که مجموعه را برای فصل 2022 برنامه ریزی کنیم.” وی به خبرگزاری فرانسه گفت: “یک سری کریکت بین پاکستان و افغانستان می تواند منادی عشق و صلح بین دو کشور باشد.”

بوق تجاری

تیم ملی افغانستان در ماه مه 2011 به پاکستان سفر کرد ، اگرچه آنها فقط در ردیف دوم بازی کردند و مسابقات از درجه یک برخوردار نبودند.

خان نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه به افغانستان سفر کرد و در آنجا قول داد که به کاهش خشونت مارپیچ و دستیابی به آتش بس بین طالبان و نیروهای افغان کمک کند.

پیش از پیوستن به سیاست ، خان تحصیل کرده آکسفورد یکی از پیشتازان کریکت جهان بود ، یک واگن مخرب با توانایی چرخشی مخرب و حمله وحشیانه به بولینگ مخالف.

سال گذشته ، افغانستان در یک بازی دوستانه پیش از جام جهانی فیفا در انگلیس ، پاکستان را شکست داد و باعث صحنه های وحشی در کابل شد که در آن هواداران برجسته با مسلسل به آسمان شب شلیک کردند و باعث محاصره امنیت سفارتخانه های خارجی شد.

بیشتر افغان ها فقط از دهه 1980 با این بازی آشنا بوده اند ، زمانی که میلیون ها نفر به عنوان پناهنده در نزدیکی شهر پیشاور پاکستان ، فقط 50 کیلومتری مرز خود ، اخراج شدند.

این دو کشور فقط یک مسابقه رسمی یک روزه و یک مسابقه بین المللی Twenti20 – هر دو در امارات متحده عربی برگزار کرده اند.

با این حال ، روابط بین دو مقام ملی کریکت قوی است.

بالا رفته

واسم گفت: “افغانستان قدرتمند به معنای یک بلوک قوی آسیایی است … بنابراین پاکستان به نقش خود ادامه می دهد و به کریکت افغانستان کمک می کند.”

به عنوان بخشی از سوپرلیگ جام جهانی 2023 فیفا ، که احتمالاً در امارات متحده عربی برگزار می شود ، افغانستان میزبان پاکستان برای سه تیم بین المللی یک روزه است.

مباحث ذکر شده در این مقاله