“ویرات کوهلی، روهیت شارما را برای ODI ها، تست ها تازه نگه دارید”: راوی شاستری همه برای تغییرات بزرگ در تیم T20I هند

پس از جام جهانی T20 2022، جایی که هند نتوانست از مرحله نیمه نهایی فراتر رود، گمانه زنی هایی مبنی بر تزریق خون و ایده های تازه به تیم T20I وجود داشت. بسیاری از گزارش ها حاکی از آن است که هاردیک پاندیا پس از جام جهانی به طور مرتب این شانس را پیدا می کند که کاپیتان T20Is هند باشد، که گواهی بر این امر است. در حالی که بحث ها در این زمینه ادامه دارد، راوی شاستری، سرمربی سابق هند پیشنهاد کرده است که زمان آن است که به جوانان فرصتی برای حضور در تیم T20I داده شود. در بحثی در ESPNCricinfo، یکی از اعضای میزگرد پرسید: “پتانسیل در Shubman Gill، Yashaswi Jaiswal، Hardik Panda در شماره 3، Suryakumar Yadav، Thilak Verma، Jitesh Sharma، تیم بسیار تازه‌کار از جام جهانی گذشته، آیا آنها در 6 تیم برتر قرار دارند؟”

شاستری پاسخ داد: «مسلماً، اگر باید در مورد آن فکر کنند، باید همین الان آن را آشکار کنند. بازیکنانی مانند ویرات کوهلی، روهیت شارما، آنها ثابت شده اند. اما من به آن سمت می روم تا آنها فرصت ها و قرار گرفتن در معرض دید را داشته باشند در حالی که شما Virats و Rohits را برای ODI و تست کریکت تازه نگه دارید. تمرکز شما در آنجا، با آن تجربه، باید به سمت تست کریکت، کریکت قرمز توپ برای جام جهانی آزمایشی آینده تغییر کند. قطعاً بسیار شبیه به جایی است که ساچین و راهول و سوراو و لاکسمن بودند.”

سپس یکی دیگر از اعضای میزگرد پرسید: “آیا وقتی ویرات کوهلی و روهیت شارما می گویند “ما هنوز احساس می کنیم که می توانیم T20s بازی کنیم” دشوار می شود؟

شاستری پاسخ داد: “این فرم است. یک سال زمان زیادی است. بازیکنان می توانند در فرم باشند. فرم می تواند بیرون باشد. شما بهترین بچه ها را در آن زمان انتخاب می کنید و البته تجربه از راه خواهد رسید، آمادگی بدنی فرا خواهد رسید.”

شاستری افزود، با فرمی که جوانان در آن هستند، اگر دوندگی طولانی تری داشته باشند، تعجب آور نخواهد بود. «جوانان درها را خواهند شکست زیرا با اعتماد به نفس و اقتدار بازی می کنند و آنها را از پا در می آورند. اولین سری T20 که در حال حاضر عرضه می شود، فقط با این بچه ها بازی کنید.

موضوعات مطرح شده در این مقاله