وزیر ورزش كیرن ریججو از رئیس آژانس جهانی ضد دوپینگ خواست تا رد صلاحیت NDTL را لغو كند


وزیر ورزش کیرن ریججو روز دوشنبه از آژانس جهانی ضد دوپینگ خواست لغو تعلیق آزمایشگاه آزمایش ملی آزمایش دوپینگ را اعلام کند و گفت: “اقدامات مختلف اصلاحی” را که توسط سازمان جهانی تجویز شده بود ، انجام داده است. ریج در سخنرانی در کارگاه آموزشی “نیازهای ضد دوپینگ ، تغذیه ای و درمانی در ورزش” ، از رئیس WADA ، ویتولد بانک ، که در این کنفرانس مجازی نیز حضور داشت ، خواست که به NDTL که تا ژانویه سال آینده به حالت تعلیق درآمده اجازه دهد تجزیه و تحلیل داروها را در اسرع وقت از سر بگیرد. .

بوق تجاری

“NDTL اقدامات اصلاحی مختلفی را که WADA تجویز کرده است انجام داده است و ما امیدواریم که تجزیه و تحلیل دوپینگ را مطابق با توصیه های WADA از سر بگیریم.”

وی خطاب به رئیس WADA گفت: “من مشتاقانه منتظر سفر شما و تیم شما به هند هستم زیرا وضعیت بیماری همه گیر COVID-19 بهبود می یابد.”

وزیر ورزش همچنین از بانک خواست تا سرخپوستان را در کمیته ها و شوراهای مختلف WADA بگنجاند.

“من از شما می خواهم که نمایندگی مناسب هندی ها را در کمیته ها و شوراهای WADA در نظر بگیرید تا دانشمندان ما بتوانند در زمینه های ورزشی ، پزشکی قانونی و ضد دوپینگ تخصص ما را به اشتراک بگذارند.

“هند كاملاً متعهد به ورزش عادلانه و تمیز و حسن نیت در ورزش است. ما آماده ارائه WADA ، NADO (سازمان های ملی ضد دوپینگ) و RADO (سازمان های منطقه ای ضد دوپینگ) برای تقویت فعالیت های ضد دوپینگ هستیم.”

در ماه جولای ، WADA به دلیل عدم انطباق با استانداردهای بین المللی ، تعلیق NDTL را به مدت شش ماه تمدید کرد. نظارت جهانی ضد دوپینگ برای اولین بار در اوت گذشته اعتبار شش ماهه NDTL را به حالت تعلیق درآورد.

ناسازگاری های آزمایشگاه مربوط به استاندارد بین المللی آزمایشگاه ها (ISL) است که در هنگام بازدید از وب سایت WADA کشف شده است ، از جمله طیف سنجی جرمی آن با نسبت ایزوتوپ – یک روش تحلیلی انتخابی برای تأیید مواد ممنوع.

تعلیق BAT را از انجام اقدامات ضد دوپینگ ، از جمله تمام آزمایشات نمونه ادرار و خون منع می کند.

در حال حاضر ، نمونه های ادرار جمع آوری شده توسط آژانس ملی ضد دوپینگ به طور عمده به یک آزمایشگاه معتبر WADA در دوحه ارسال می شود.

رئیس WADA در گفتگو با ریج به چیزی در رابطه با هند و تعلیق NDTL اشاره نکرد.

وی عمدتاً در مورد وضعیت نمونه برداری از مواد مخدر در سراسر جهان در این اوقات دشوار مرتبط با همه گیری COVID-19 و اصلاحات حکومتی صحبت کرد.

بانكا ، وزیر ورزش سابق لهستان ، گفت: “COVID-19 تا حد زیادی بر فعالیت های جهانی ضد دوپینگ تأثیر گذاشته است. اما در عین حال ، موفقیت های زیادی توسط WADA ، NADO ، از جمله NADA هند و سایر شرکای ما حاصل شده است.”

“از ماه آوریل ، آزمایش دوپینگ به طور مداوم در سراسر جهان در حال افزایش است. تا ماه اکتبر ، 21000 نمونه در سراسر جهان جمع آوری شده است که 80 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. 85 درصد آنها خارج از رقابت بودند.”

بلند شده

وی از آژانس های ملی ضد دوپینگ ، از جمله NADA ، خواست تا خود را برای كد جهانی ضد دوپینگ و استانداردهای بین المللی 2021 آماده كنند كه از اول ژانویه 2021 لازم الاجرا خواهد شد.

این بانک همچنین گفت كه WADA در حال مدیریت اصلاحاتی است كه هدف آن افزایش نمایندگی ورزشكاران و سازمان های ملی ضد دوپینگ است.

مباحث ذکر شده در این مقاله