همسر واجیدخان فقید از فشار خواستگاران برای تغییر مذهب آشکار می کند: “به دلیل تعصب مذهبی او و خانواده اش نمی توان خانواده شد” – موسیقی

همسر واجد خان آهنگساز موسیقی فقید ، کمالروک خان ، متخصص هیپنوتیزم درمانی ، یادداشت طولانی را به اشتراک گذاشت که توصیف بستگانش به دلیل عدم پذیرش اسلام بود. کمالرخ می گوید دو فرزندش – یک دختر 16 ساله و یک پسر نه ساله – از داشتن ارث محروم شده اند زیرا وی از پذیرش دین خودداری کرد.

کمالروح روز شنبه یادداشتی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و همچنین از Kangana Ranaut پشتیبانی دریافت کرد. او در مورد لایحه تبدیل و چگونگی ارتباط خود با این مسئله به دلیل آنچه که او و فرزندانش مجبور به مواجهه بودند صحبت کرد.

کمالروح گفت که او و وجید “علاقه مندان به دانشگاه” بودند که بر اساس قانون ازدواج ویژه ازدواج کردند. او یک ایرانی است و او یک مسلمان است ، و این عمل به آنها اجازه داد در حالی که دین خود را می پذیرند با یکدیگر ازدواج کنند. اما خانواده وی تحت فشار قرار گرفتند تا پذیرش تغییر مذهب را بپذیرد ، و هنگامی که او امتناع ورزید ، باعث ایجاد اختلاف گسترده ای در روابط وی و حتی “توانایی او” برای والدین فرزندانشان شد.

واجد در ماه مه سال جاری پس از ایست قلبی درگذشت. وی همچنین آزمایش ویروس کرونا را مثبت اعلام کرد. وجید عضو دونفره موسیقی ساجد و واجد و برادرش ساجد خان بود. کمالروح گفت فرزندانش و دلش برای او تنگ شده است ، اما دوست دارد او بیشتر و بدون تعصب مذهبی وقت بیشتری را با آنها بگذراند.

در اینجا یادداشت کامل او است:

موضوع تغییر شکل می گیرد. یک بار دیگر. این بار با اشتیاق کامل در سطح دولت.

نام من کمالرخ خان است ، همسر مدیر موسیقی فقید واجید خان. من و شوهرم 10 سال قبل از ازدواج عقد کردیم.

من پارسی هستم ، و او مسلمان بود. ما همان چیزی بودیم که شما “علاقه مندی های دانشگاه” می نامید. از این گذشته ، وقتی ازدواج کردیم ، طبق قانون ازدواج ویژه (قانونی که از حق ادعای دین خود پس از ازدواج حمایت می کند) برای عشق ازدواج کردیم. و به همین دلیل بحث فعلی پیرامون قانون تحول برای من بسیار جالب است. من می خواهم آزمایشات و تجربیات خود را در ازدواج بین کاست ها به اشتراک بگذارم – که امروزه ممکن است یک زن با چنین تعصب ، رنج و تبعیضی به نام دین روبرو شود – رسوایی کامل … و باز شدن چشم ها.

تربیت ساده من پارسی در نظام ارزشی بسیار دموکراتیک بود. استقلال اندیشه تشویق می شد و بحث سالم یک امر عادی بود. آموزش در همه سطوح تشویق می شد. با این حال ، بعد از ازدواج ، همان استقلال ، تحصیلات و سیستم ارزش دموکراتیک بزرگترین مشکل خانواده شوهرم بود. یک زن تحصیل کرده ، متفکر ، مستقل و دارای عقیده فقط قابل قبول نبود. و مقاومت در برابر فشار تحول ، مقدس سازی بود. من همیشه به همه ادیان احترام گذاشته ام ، در آنها شرکت کرده ام و آنها را گرامی داشته ام. اما مقاومت من در برابر پذیرش اسلام فاصله بین من و شوهرم را به طرز چشمگیری افزایش داده و باعث از بین بردن رابطه ما به عنوان زن و شوهر و توانایی او برای پدر واقعی فرزندان ما شده است. عزت و عزت نفس من اجازه نداد با اسلام آوردن در برابر او و خانواده اش تسلیم شوم.

تبدیل یک سیستم ارزشی نبود که شخصاً به آن اعتقاد داشته باشم. همچنین این نمونه ای از پدر سالاری پوسیده عمیقی نبود که می خواستم برای فرزندان زیبایی که رشد کرده اند ایجاد کنم – دختر 16 ساله آرشا و پسر 9 ساله من هرهوان.

من در طول ازدواج با این طرز فکر وحشتناک با دندان و ناخن دست و پنجه نرم کردم. نتیجه این می شود که از خانواده شوهرم اخراج می شوم ، یک تاکتیک وحشتناک برای وادار کردن من از جمله مراجعه به دادگاه برای طلاق است. من ویران شده بودم ، خیانت کردم و از نظر احساسی خسته شده بودم ، اما من و بچه هایم این کار را ادامه دادیم.

واجد یک موسیقی دان و آهنگساز فوق العاده با استعداد بود که زندگی خود را وقف ملودی کرد. من و فرزندانم دلم برای او بسیار تنگ شده است و دوست دارم او بیشتر به عنوان یک خانواده عاری از تعصبات مذهبی به ما وقت بگذارد ، همانطور که هنگام ساخت ملودی های خود این کار را کرد. به دلیل تعصب مذهبی او و خانواده اش هرگز نتوانستیم خانواده شویم. امروز پس از مرگ نابهنگام وی ، آزار و شکنجه خانواده اش همچنان ادامه دارد.

من برای حقوق و میراث فرزندانم که توسط آنها غصب شده اند می جنگم. همه اینها به دلیل نفرت از من به دلیل عدم پذیرش اسلام است. چنان نفرتی ریشه دار و ریشه دار که حتی مرگ یکی از عزیزان نیز نتوانست حرکتی کند.

من صمیمانه آرزو می کنم که این قانون ضد تبدیل ملی شود و از مبارزه برای زنانی مانند من که با سمیت دین در ازدواج های بین نژادی دست و پنجه نرم می کنند ، کاسته شود. ما دهانمان را بد بیان کردیم و نشان دادیم که دستکاری و حریص هستیم ، سرپا ایستاده ایم. دشمن واقعی در این چرخه تحول از آغاز آغاز می شود – یک کارزار نفرت علیه “سایر ادیان”. اینکه در جمع گفته شود که دین خودش “تنها دین واقعی” است و خدای / پیامبر خود “تنها خدا / پیامبر واقعی” ناخوشایند است. دین باید دلیل برپایی جشن اختلافات باشد نه جدایی خانواده ها.

این بحث درباره لایحه تحول همچنین باید به یک ذهنیت مردسالار تعمیم یابد – بیشتر زنان مجبور به تغییر مذهب می شوند. کمپین تحول باید همانگونه که هست شناخته شود – گسترش نفرت نسبت به ایدئولوژیهای مختلف مذهبی ، جدایی زنان از شوهران و فرزندان از والدین.

همه ادیان راه الهی هستند. زندگی کردن و زنده ماندن باید تنها دین دین باشدتمرین الکترونیکی

همچنین بخوانید: ارجون کاپور تصویری با کتیبه ای گستاخانه در مورد یک زن ارسال می کند ، مالایکا آرورا از او می پرسد که در مورد چه کسی صحبت می کند

بازیگر Kangana Ranaut نیز به توییتر رفت تا نظرات خود را در مورد پیام Kamalruh به اشتراک بگذارد. “او بیوه من است ، یک زن پارسی است که خانواده او را برای تغییر دین مورد آزار و اذیت قرار می دهد. من می خواهم از اقلیتPMOIndia ، که ابراز همدردی در جستجوی نمایش ، قمه زنی ، شورش و تغییر شکل نمی دهد ، بپرسم ، چگونه از آنها محافظت کنیم؟ تعداد پارسیس ، که شخصیت هند به عنوان یک مادر را نشان می دهد ، کودکی که بی عدالتی می کند ، بیشترین توجه و مزایا را به خود جلب می کند ، در حال کاهش است. وی نوشت: “کسی که شایسته ، حساس ، بسیار مراقب و شایسته باشد ، سرانجام پرستار بچه هایی می شود که به تشنج ادامه می دهند … ما باید درون نگری کنیم.”

دنبال کردن htshowbiz بیشتر