نظرات ریکی پونتینگ در مورد اختلاف دستمزد کریکت تست مورد بحث قرار گرفت اما پذیرفته نشد

شورای بین‌المللی کریکت از ادعای ریکی پونتینگ مبنی بر «گفت‌وگوهایی» در هیئت حاکمه ورزش برای مقابله با اختلاف دستمزد در کریکت فاصله گرفته است. در اوایل این ماه، در جریان فینال جام جهانی تست، پونتینگ گفت که بحث‌هایی در سطح بسیار بالایی در ICC در مورد اینکه بازیکنان کریکت کشورهای کوچک‌تر برای بازی در قالب پنج روزه دستمزد خوبی دریافت می‌کنند، وجود دارد. با این حال، وسیم خان، مدیر کل کریکت ICC گفت که این موضوع در یکی از جلسات کمیته کریکت مطرح شد اما مورد بررسی قرار نگرفت.

“من فکر می کنم که احتمالاً یک نقل قول اشتباه بود. در ابتدا توسط کمیته کریکت ICC مطرح شد. این موضوع قابل بحث بود، اما البته در مورد پرداخت به بازیکنان هیچ توضیحی داده نشد.

وسیم در جریان یک تعامل رسانه ای منتخب گفت: «نظرات ریکی موضوع بحث بود، زیرا بسیاری از موارد در کمیته کریکت وجود دارد، اما با اعضا مورد بحث قرار نگرفت.

ریاست کمیته کریکت را سوراو گانگولی، کاپیتان سابق هند بر عهده دارد.

پونتینگ در یک رویداد در 19 مه صحبت کرد: «… برای جذب بازیکنانی از این کشورهای مختلف که می‌خواهند برای کشورشان بازی کنند، پرداخت‌ها را در سراسر کریکت تست بین‌المللی کمی بیشتر کنید.

او گفت: «این چیزی است که در سطح بسیار بالایی در وزارت امور داخله صحبت شده است تا به این امر کمک کند…».

با رشد سریع کریکت T20، تعداد فزاینده ای از بازیکنان به جای وظایف ملی، لیگ های فرانچایز را انتخاب می کنند، به ویژه بازیکنانی از هند غربی.

در مدل مالی پیشنهادی ICC برای سال‌های 2024-2027، 12 کشور آزمایش‌کننده شاهد افزایش قابل توجهی در درآمد خود خواهند بود.

منصفانه است که بگوییم آنچه که اعضا در چرخه بعدی دریافت خواهند کرد بیشتر از آنچه قبلاً دریافت کرده اند خواهد بود. پرداخت بازیکنان کمتر از اعضا (هیئت مدیره انفرادی) است.

ما باید همزیستی کنیم: وسیم در تهدید حق رای دادن کریکت.

با ورود بازی به قلمروی ناشناخته از طریق لیگ های T20، تقویم بین المللی شلوغ تر از همیشه است.

وسیم در پاسخ به سوالی در مورد تهدید فزاینده کریکت فرنچایز گفت: “این واقعیت که لیگ های ملی T20 بسیار رقابتی در سرتاسر جهان ایجاد می شود، انتخاب بیشتری را برای هواداران، انتخاب بیشتری برای بازیکنان فراهم می کند و با آن شاهد پیشرفت هایی در ما هستید. جام جهانی توپ سفید

با ظهور لیگ ها، باید راهی برای همزیستی وجود داشته باشد. ما باید با هم زندگی کنیم و رو به جلو حرکت کنیم. نکته جالب این است که اعضا برای هشت سال آینده در WTC ثبت نام کرده اند. ما تعدادی از بهترین ستاره‌ها را داریم. پرونده ادامه دارد:

وسیم درباره شرکت پاکستان در جام جهانی ODI

نجم ستی، رئیس کریکت بورد پاکستان به صراحت گفته است که تیم ملی هند برای جام جهانی ODI در ماه های اکتبر تا نوامبر به هند سفر نخواهد کرد مگر اینکه این کشور بازی های جام ملت های آسیا را در پاکستان انجام دهد.

جف آلاردایس، مدیر اجرایی ICC و گرگ بارکلی، رئیس آن، در حال حاضر برای “جلسات معمول” در پاکستان به سر می برند، اما انتظار می رود در مورد بن بست بین رقبای اصلی نیز گفتگو کنند.

ICC برنامه جام جهانی را در فینال WTC اعلام خواهد کرد.

وسیم در مورد موضوع بحث برانگیز زیاد صحبت نکرد.

“این چیزی است که در حال حاضر ادامه دارد. جف آلاردایس و گرگ بارکلی در حال حاضر در پاکستان هستند و در حال گفتگو در مورد تعدادی از مسائل با سلسله مراتب ICC هستند، اما قطعاً این موضوعی است که دو کشور و سلسله مراتب در دیوان بین المللی کیفری باید در مورد آن صحبت کنند. به نتایجی برسیم.” – او گفت. PTI BS SSC SSC

موضوعات مطرح شده در این مقاله