نجم ستی، رئیس بورد کریکت پاکستان، آن را برای مسابقات جام جهانی 2023 پیشنهاد می کند

سردرگمی در مورد محل برگزاری جام ملت های آسیا 2023 همچنان پابرجاست. اگرچه قرار بود این مسابقات در پاکستان برگزار شود، جی شاه، دبیر BCCI، که همچنین رئیس شورای کریکت آسیا (ACC) است، در اکتبر سال گذشته گفت که هند برای جام ملت های آسیا به پاکستان سفر نخواهد کرد. پس از این اعلام، صحبت ها در مورد محل برگزاری رویداد قاره ای ادامه دارد. یک مدل هیبریدی نیز برای انتقال مسابقات جام آسیایی هند به خارج از پاکستان ارائه شده است، اما تصمیم نهایی در این مورد نیز گرفته نشده است.

نجم ستی، رئیس هیئت کریکت پاکستان، روز پنجشنبه در مورد “مدل ترکیبی” پیشنهادی برای جام ملت های آسیا با اسپورت تاک صحبت کرد.

آخرین جلسه شورای کریکت آسیا ماه گذشته در بحرین برگزار شد. من در این جلسه شرکت کردم. دو چیز از این جلسه به دست آمد: یکی: اگر هند با پاکستان بازی نکند، یک زمین بی طرف باید یک گزینه باشد. سپس می توان یک مدل ترکیبی اتخاذ کرد تا برخی از مسابقات در پاکستان و مسابقات هند در زمین بی طرف برگزار شود زیرا ما میزبان هستیم و حق ماست که در پاکستان نیز بازی کنیم. و هیچ مشکلی از نظر امنیت وجود ندارد. و اگر این اتفاق نیفتد، فکر نمی‌کنم بتوانیم در جام ملت‌های آسیا بازی کنیم.»

وضعیت این است که اگر هند در پاکستان بازی نکند، ما هم در هند بازی نخواهیم کرد. این نظر ما و کشورمان به کل وضعیت است. سپس تصمیم گرفته شد که در مورد مدل هیبریدی بیشتر بحث شود. به ما گفتند که ما مدل را ارائه کنیم، اما چیزی در مورد آن گفته نشد.»

هنگامی که از ستی خواسته شد توضیح دهد که آیا پاکستان آماده اتخاذ موضع همه یا هیچ است یا خیر، گفت: «نه، ما هرگز نگفتیم همه یا هیچ. ما می گوییم اگر هند نتواند در پاکستان بازی کند، اشکالی ندارد. پاکستان در زمینی بی طرف با هند بازی خواهد کرد. بقیه تیم ها می توانند در پاکستان بازی کنند. از آنجایی که پاکستان در گذشته نزدیک میزبان همه کشورهای بزرگ بود، تیم هایی مانند استرالیا، انگلیس، بنگلادش و نیوزلند می آمدند و در پاکستان بازی می کردند. هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد. ما می‌توانیم چند بازی مقابل هند برگزار کنیم و بقیه بازی‌های تیم‌ها را نیز می‌توان در یک مکان بی‌طرف برگزار کرد. ما آماده سازش هستیم. همه یا هیچ چیز آن چیزی نیست که ما می خواهیم.

سپس ستی موضوع جام جهانی 2023 هند را مطرح کرد. او گفت که از همین مدل هیبریدی می توان برای یک رویداد خیمه شب بازی استفاده کرد. هند میزبان جام جهانی ODI 2023 است که طبق گزارش ها از هفته اول اکتبر آغاز می شود.

“من معتقدم که وقتی جام جهانی برگزار می شود، می توانیم از همین مدل استفاده کنیم. زیرا دولت ما به ما اجازه بازی در هند را نمی دهد. زیرا دولت هند اجازه بازی BCCI در پاکستان را نداده است. بنابراین مسابقات ما می تواند در بنگلادش یا هر مکان بی طرف دیگری برگزار می شود. به این ترتیب، جام ملت های آسیا، جام جهانی می تواند به آرامی برگزار شود. سپس قهرمانان جام 2025 (برنامه ریزی برای برگزاری در پاکستان) با همین مدل انجام می شود.”

و در هر مرحله، اگر هند آماده بازی با پاکستان باشد، مشکلی وجود ندارد. برای جام جهانی هم می توانیم به هند برویم. اگر این اتفاق نیفتد، می‌توانیم به این مدل هیبریدی به عنوان یک مصالحه پایبند باشیم. “

سپس از ستی پرسیده شد که آیا تصمیم برای عدم شرکت در مسابقات جام جهانی هند می تواند باعث تحریم شورای بین المللی کریکت (ICC) شود. “نظر ما این است که اگر هند برای جام ملت‌های آسیا به پاکستان نیاید و ما از مدل ترکیبی پیروی کنیم. سپس برای جام جهانی هم از مدل ترکیبی پیروی کنیم. بحث تحریم مطرح نیست. یک بند وجود دارد که اگر مشکل امنیتی وجود داشته باشد، نیازی به بازی نیست. اگر شرایط فورس ماژور وجود داشته باشد، ما بازی نمی کنیم.”

موضوعات مطرح شده در این مقاله