نجام ستی، رئیس کریکت بورد: پاکستان در صورت حذف جام ملت های آسیا ممکن است 3 میلیون دلار ضرر کند

نجم ستی، رئیس بورد کریکت پاکستان© توییتر

نجم ستی، رئیس هیئت کریکت پاکستان (PCB) گفته است که اگر این کشور از بازی در جام ملت های آسیا امتناع کند، این کشور ممکن است حدود 3 میلیون دلار از درآمد مسابقات را از دست بدهد. ستی گفت که پاکستان مایل است این از دست دادن درآمد را متحمل شود زیرا این یک “موضوع اصولی” در مورد حق میزبانی جام ملت های آسیا است. ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که اگر جام ملت‌های آسیا با مدل ترکیبی آنطور که پیشنهاد کرده‌ایم برگزار نشود، یعنی هند بازی‌های خود را در یک مکان دور از ساحل برگزار کند و پاکستان میزبان بازی‌های باقی‌مانده در خانه باشد، ما هیچ بازی دیگری را نخواهیم پذیرفت. برنامه و نه بازی.”

پاکستان قرار است در ماه سپتامبر میزبان جام ملت های آسیا باشد، اما بلاتکلیفی محل برگزاری این مسابقات را احاطه کرده است، زیرا هند مشخص کرده است که نمی تواند در پاکستان بازی کند.

ستی یک “مدل ترکیبی” از میزبانی جام ملت های آسیا را پیشنهاد کرد، جایی که هند مسابقات خود را در یک مکان دور از ساحل برگزار می کند. وی افزود: ما حق میزبانی خود را از دست نخواهیم داد.

ستی گفت: “امنیت اکنون بهانه ای برای آنها نیست و ما به آنها گفته ایم که اگر دولت آنها اجازه بازی در پاکستان را به آنها نمی دهد، مدارک کتبی این موضوع را به ما نشان دهند.”

اگر همه تیم‌های دیگر از جمله استرالیا، انگلیس و نیوزلند بدون مشکل در پاکستان بازی کنند، هند نباید هنگام تور پاکستان مشکل امنیتی داشته باشد.»

رئیس PCB گفت که 80 درصد از درآمد حاصل از کریکت بورد آسیا از مسابقات پاکستان و هند حاصل می شود. وقتی از او سوالی پرسیده شد، او اعتراف کرد که اگر ACC یک مدل ترکیبی برای مسابقات اتخاذ کند، می تواند برای جام جهانی ICC نیز اعمال شود.

ستی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال خروج پاکستان از جام جهانی فوتبال، گفت که رابطه با ICC متفاوت است و با چنین برنامه‌ریزی ممکن است این روابط تحت تأثیر نامطلوب قرار گیرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله