ناپولی پس از کسب عنوان قهرمانی 33 ساله سری آ، هدایت مارادونا را برعهده گرفت

ناپولی سرانجام روز پنجشنبه به انتظار طولانی خود برای قهرمانی در سری آ پایان داد و با پیوستن به باشگاه دیگو مارادونا فقید در کتاب های تاریخ با کسب عنوان قهرمانی ایتالیا از رکورد 5 بازی، عنوان قهرمانی ایتالیا را به دست آورد. تساوی 1-1 مقابل اودینزه به ناپولی امتیازی داد که برای پایان دادن به انتظار 33 ساله و برافروختن جشن های وحشیانه در میان هزاران هوادار در اودینه، استادیوم مارادونا در ناپل و بزرگ ترین شهر جنوب ایتالیا به آن نیاز داشت.

هواداران پس از یک فصل تحت سلطه تیم لوچیانو اسپالتی برای جشن گرفتن به داچیا آرنا هجوم آوردند و لحظات پرتنشی را با هواداران میزبانی که از برگزاری چنین مهمانی آزاد در زمین خود ناراضی بودند، ایجاد کردند.

ویکتور آسیهن در نیمه دوم گل تعیین‌کننده‌ای به ثمر رساند که ستاره‌های فعلی ناپولی از عقب‌نشینی به گل اول سندی لوریچ در نیمه دوم بازگشتند تا از تیم‌های قهرمان مارادونا در سال‌های 1987 و 1990 الگوبرداری کنند.

کاپیتان جیووانی دی لورنزو گفت: «برای مقایسه با او، کاپیتان شدن بعد از مارادونا، بردن اسکودتو، حرفی ندارم.

این عنوان من نیست، این عنوان متعلق به هر بازیکن و افرادی است که برای تحقق رویای ما تلاش کردند.”

اسپالتی و تیمش در بازگشت به ناپل با استقبال احساسی روبرو خواهند شد، جایی که جشن سراسر شهر حداقل تا بازی خانگی بعدی آنها مقابل فیورنتینا در یکشنبه شب ادامه خواهد داشت.

اسپالتی در آستانه اشک به DAZN گفت: دیدن ناپلی های خوشحال برای احساس شادی آنها کافی است.

“این مردم به این لحظه که زندگی سخت می شود نگاه می کنند، آنها حق دارند چنین جشن بگیرند. با دانستن اینکه آن لحظه شادی را به آنها هدیه کردید کمی احساس آرامش می کنید.»

درست بود که آسیهنه مردی بود که ناپولی را بر عهده گرفت زیرا مهاجم نیجریه ای بهترین فصل دوران حرفه ای خود را سپری کرد و کلیدی بود برای موفقیت تاریخی ناپولی.

گل تعیین کننده آسیهن، بیست و دومین گل او در 28 بازی لیگ بود و به درستی باعث سر و صدا در میان هواداران زیادی شد که اودینه را پر کرده بودند.

برتری 16 امتیازی ناپولی نسبت به لاتزیو در رده دوم، آنها را با یک رژه یک ماهه از هم اکنون تا پایان فصل می‌گذارد که به هواداران طولانی مدت آنها اجازه می‌دهد تا ناامیدی را که برای یک نسل تمام شده کاملاً از بین ببرند.

– معامله با Osimhen Seals –
ناپولی درست روی پای جلو قرار داشت اما در یک سوم پایانی به طرز نگران کننده ای بی فکر به نظر می رسید و تیم میهمان 13 دقیقه پس از شروع وقت اول به سود اودینزه حیرت زده شد.

لووریچ پس از پاس دستینا اودوگا در محوطه جریمه آزاد شد و هافبک اسلوونیایی با ضربه ای عالی به گوشه بالای دروازه از این موقعیت استفاده کرد.

لوریچ تنها پس از نیم ساعت انگشتان الکس مرت، جوان سابق اودینه را وارد دروازه ناپولی کرد، تا آن لحظه ناپولی حتی یک موقعیت گلزنی ایجاد نکرده بود.

چند ثانیه بعد، آسیمن که تنها امید ناپولی برای گلزنی در وقت اول به نظر می رسید، با ضربه سر در مسیر اشتباه از تیرک دروازه، یک سانتر عمقی به ثمر رساند.

با این حال، این بازیکن 24 ساله در دقیقه 52، همانطور که در این فصل بارها انجام داده است، به میدان رفت و موجی از آرامش و دود آبی را از روی سکوها فرستاد تا بیست و هفتمین گل خود را در تمام رقابت ها به ثمر برساند.

اوسیمن در حال باز کردن دروازه بود که پس از یک کرنر، ضربه پایین هویچ کواراتچلیا مهار شد و به مهاجم بالینی برخورد کرد.

او در دقیقه 67 بار دیگر توپ را وارد دروازه کرد، اما داور مسابقه روزاریو آبیسا توپ را دفع نکرد که به درستی به دلیل خطا روی الیف الماس سوت زد.

اما در آن زمان هواداران حتی مطمئن‌تر بودند که شب پنجشنبه شب خواهد بود و آهنگ‌های پیروزی را در اودینه می‌خوانند، در حالی که در آن سوی کشور آتش‌سوزی روشن می‌شد و آتش بازی به راه می‌افتد.

در حالی که برای جلوگیری از درگیری با هواداران میزبان، هواداران باید از زمین خارج می شدند، ورزشگاه مارادونا با تلفن هایی که توسط ناپلی ها با چشمان اشک آلود در دست داشتند روشن شد و آهنگ های پینو دانیله خواننده و ترانه سرای فقید محلی را می خواندند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله