موضع MLC، جیسون روی «هرگز انگلیس را ترک نخواهد کرد».

عکس فایل توسط جیسون روی.© AFP

در میان گزارش‌هایی مبنی بر اینکه جیسون روی قصد دارد قرارداد تمدید خود را با کریکت بورد انگلستان و ولز (ECB) فسخ کند تا پیشنهادات سودآور بازی در فصل افتتاحیه لیگ برتر کریکت (MLC) در ایالات متحده را بپذیرد. آمریکا، بازیکن و شورا بیرون آمدند تا وضعیت فعلی را فاش کنند. در حالی که روی گفت امیدوار است “برای سال‌های آتی” به بازی برای انگلیس ادامه دهد، او افزود که بانک مرکزی اروپا پس از “مذاکرات واضح و مطلوب” او را برای بازی در MLC تایید کرده است.

روی در توییتی نوشت: «پس از کمی حدس و گمان های ناخواسته در 24 ساعت گذشته، می خواستم روشن کنم که انگلیس را ترک نمی کنم و هرگز نخواهم کرد.

“نمایندگی مستمر کشورم افتخارترین لحظه من به عنوان یک کریکت باز حرفه ای بوده است. امیدوارم سال های زیادی برای انگلیس بازی کنم، این اولویت من است.

من با ECB درباره شرکت در لیگ برتر کریکت گفتگوهای روشن و حمایتی داشته ام. بانک مرکزی اروپا از بازی من در این رقابت ها خوشحال بود تا زمانی که مجبور نبودند تا پایان سال قرارداد به من پول بدهند.

به عنوان یک بازیکن انفرادی بدون قرارداد مرکزی، می‌خواستم از این فرصت استفاده کنم و در این رقابت‌ها بازی کنم، زیرا در حال حاضر هیچ مناقشه‌ای با انگلیس وجود ندارد. به عنوان یک بازیکن انگلیس، بازی کردن هر چه بیشتر کریکت رقابتی برای من سودمند است.

برای اینکه خیلی واضح بگویم، اولویت من کریکت در انگلیس است، به خصوص با توجه به اینکه جام جهانی به زودی برگزار می شود. این افتخار بزرگی برای من و هر بازیکنی است که برای کشورش تاکسی بگیرد.”

در همین حال، ECB این دیدگاه را تکرار کرد و گفت: «تیم کریکت مردان انگلیس، جیسون روی به هیئت کریکت انگلستان و ولز (ECB) اطلاع داده است که می‌خواهد در اواخر تابستان امسال با لیگ برتر کریکت در ایالات متحده به توافق برسد. ECB موافقت کرد که با او مناقصه کند، مشروط بر اینکه او از باقیمانده قرارداد اضافی خود با ECB چشم پوشی کند، که هر دو طرف با آن موافقت کردند.

بانک مرکزی اروپا مایل است روشن کند که این تصمیم بر انتخاب جیسون برای تیم ملی انگلیس در آینده تأثیری نخواهد گذاشت. ما کاملاً اطمینان داریم که جیسون به کریکت انگلیس متعهد است.”

MLC قرار است از 13 جولای آغاز شود و تا 30 جولای امسال در استادیوم گرند پریری تگزاس ادامه یابد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله