منچسترسیتی با گلزنی هالند در 92 سالگی پیش افتاد

منچسترسیتی روز یکشنبه در حالی صدرنشین لیگ برتر شد که ارلینگ هالند به یک بازیکن 92 ساله ضربه زد و جولیان آلوارز یک گل خیره کننده به ثمر رساند و فولام را 2-1 شکست داد. هالند، مهاجم نروژی، یک ضربه پنالتی دقیقه سوم را در کریون کوتیج به گل تبدیل کرد تا به اولین بازیکن برتر جهان تبدیل شود که از سال 1931 تاکنون 50 گل در تمام مسابقات به ثمر رسانده است. قبل از اینکه وینستون چرچیل نخست وزیر شود؟ وای. به نظر خیلی وقت پیشه تبریک میگم ارلینگ پپ گواردیولا، سرمربی سیتی گفت: بهترین هدف برای کمک به ما برای رسیدن به آنچه می‌خواهیم وجود دارد.

هالند همچنین با آلن شیرر و اندی کول برای رکورد کل یک فصل لیگ برتر هم سطح شد.

شیرر در سال 1995 برای بلکبرن 34 گل زد، در حالی که کول در سال 1994 برای نیوکاسل همین امتیاز را به ثمر رساند.

کارلوس وینیسیوس برای فولام گل تساوی را به ثمر رساند، اما گل اول آلوارز در شش بازی، تلاشی درخشان و دوربرد، سیتی را با آرسنال رده دوم فاصله گرفت.

“بازی تا پایان بسیار فشرده بود. پس از شکست دادن آرسنال، متوجه شدیم که پیروزی در چنین بازی هایی بسیار مهم است. بازیکنان رفتار عجیبی داشتند.”

گل آلوارز فوق العاده بود. ما مهاجمان باورنکردنی داریم.”

سیتی که در حال تعقیب سه گانه است برای اولین بار در 10 هفته گذشته 8 بازی آخر خود در لیگ را برده است و در 18 بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها شکست نخورده است.

تیم سرخپوش گواردیولا، که یک بازی مقابل آرسنال در پیش دارد، باید در 5 بازی از 6 بازی اخیر خود پیروز شود تا از کسب پنجمین عنوان قهرمانی در شش فصل مطمئن باشد.

با توجه به اینکه روند گلزنی هالند هیچ نشانه ای از کاهش سرعت خود را نشان نمی دهد، تعداد کمی از آنها برای استفاده از سقوط آرسنال شرط بندی می کنند.

این مهم است، اما آرسنال روز سه شنبه بازی خواهد کرد. یک بازی مهم برای وستهام، بازی اعداد است. پس از آن ما در بالای جدول خواهیم بود و واقعی تر خواهد بود.”

آرسنال، بدون برد در چهار بازی اخیر خود، روز سه شنبه میزبان چلسی است، در حالی که سیتی روز چهارشنبه در خانه وستهم قرار دارد.

بلافاصله پس از شکست قاطع 4-1 چهارشنبه آرسنال، گواردیولا پیشنهادات مبنی بر پایان رقابت قهرمانی را رد کرد.

– هالند تاریخ ساز –

گواردیولا به بازیکنانش یادآوری کرد که پس از شکست آرسنال در ماه فوریه، در بازی بعدی خود در ناتینگهام فارست با یک تساوی شوکه کننده روبرو شدند.

این اخطاری بود که حتی بدون غیبت کوین دی بروین به دلیل مصدومیت، تأثیر مطلوب را داشت.

تنها سه دقیقه طول کشید تا سیتی در غرب لندن پیش بیفتد، زمانی که ریاض محرز آلوارز را در منطقه فولام پیدا کرد و مهاجم آرژانتینی با یک چالش ناشیانه از تیم رم سرنگون شد.

هالند با قاطعیت توپ را در دست گرفت و پنالتی خود را با اطمینان از برند لنو به ثمر رساند.

در دقیقه 15 فولام در جریان بازی کار را به تساوی کشاند.

پاس هری ویلسون به وینیسیوس رسید و بازیکن برزیلی از علامت گذاری درهم و برهم سیتی استفاده کرد و از فاصله 10 یاردی از کنار ادرسون گذشت.

در اولین فصل حضورش در سیتی، آلوارز به لطف برتری هالند برای به دست آوردن زمان بازی ثابت تلاش کرد.

اما گواردیولا طرفدار پر و پا قرص قهرمان جام جهانی است و در دقیقه 36 دقیقاً نشان داد که چرا به اسپانیایی ایمان دارد.

آلوارز با به دست آوردن مالکیت توپ در فاصله 25 یاردی دروازه، قبل از تعویض موقعیت و شلیک یک شوت بلند، از یک چالش فولام جلوگیری کرد.

ضربه ایلکای گوندوگان از فاصله نزدیک لحظاتی بعد توسط لنو دفع شد و او یک ضربه هوشمندانه دیگر را برای رد نفوذ هالند در اوایل نیمه دوم انجام داد.

یک تاخیر طولانی پس از مصدومیت شدید آندریاس پریرا از فولام باعث شد سیتی کنترل خود را بر بازی از دست بدهد.

آنها خوش شانس بودند که فرار کردند زمانی که ادرسون تقریباً مالکیت توپ را در منطقه خود از دست داد و باعث درگیری شد که با ضربه زدن دروازه بان به سمت امن به پایان رسید.

فولام بیهوده درخواست پنالتی کرد، زمانی که کایل واکر با بابی دکورداوا-رید درگیر شد، که به زودی در حالی که سیتی نگه داشت، توپ را با فاصله کمی شلیک کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله