مسی از اهداف و مهارت های مارادونا تقلید کرد ، اما نه از سبک زندگی او – فوتبال

لیونل مسی تنها آرژانتینی است که واقعاً از دیگو مارادونا بعدی قدردانی کرد ، بنابراین جای تعجب نیست که کاپیتان “بارسلونا” باید گل های خود را در پیروزی یکشنبه برابر “آساسونا” با لیگ 4-0 برابر هموطن خود تقدیم کند.

ممکن است دو بازیکن شاخص آرژانتین شخصیت های متضادی باشند ، اما آنها ویژگی های بسیاری داشتند ، از جمله ارتباط با “Old Boys” Newell ، و کاپیتان بارسا قبل از اینکه به آسمان اشاره کند ، پیراهن خود را درآورد تا رنگ قرمز و سیاه Rosario را نشان دهد.

مسی یک سال پس از آنکه مارادونا به عنوان کاپیتان آرژانتین در جام جهانی 1986 در مکزیک به عنوان کاپیتان به دنیا آمد ، متولد شد ، اما در سال 1993 که مارادونا اولین بازی خود را برای این باشگاه انجام داد ، او به عنوان یک هوادار در ورزشگاه نیوئل حضور داشت.

گل روز یکشنبه مسی شباهت زیادی به گل مارادونا در آن روز مقابل املک داشت ، هر دو بازیکن قبل از پیدا کردن گوشه بالایی در لبه زمین دریبل زدند.

این تنها باری نبود که مسی از مارادونا تقلید کرد.

بازی های منفرد وی برابر ختافه در سال 2007 کپی از بازی دوم مارادونا برابر انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 86 بود که با گل “دست خدا” آرژانتین نیز به یادگار ماند.

مخزن که در حدود نیمه راه از کنار دو بازیکن عبور کرد ، با دریبل دروازه بان و سر خوردن او به زمین ، با نشت توپ به تور دروازه ، تمام شد.

در همان فصل ، مسی لحظه خود را “دست خدا” ایجاد کرد و توپ را مقابل “اسپانیول” به تور دروازه زد ، که باعث شد این مفسر آرژانتینی فریاد بزند: “این مارادونا است ، با لباس مبدل مسی. او دوباره تناسخ کرد.”

این دو بازیکن همچنین دارای یک مرکز ثقل کم ، دامنه و دید باورنکردنی و یک پای چپ جذاب بودند ، اگرچه شخصیت های آنها اغلب از هم جدا می شدند.

شغل حرفه ای

مارادونا در طول زندگی شلوغ خود آرزوی توجه داشت و اغلب به دلیل فعالیتهای خارج از زمین خود در اخبار بوده است.

با این حال ، این اغلب به چهره وی کمک می کند ، به خصوص در آرژانتین ، جایی که هزاران نفر محدودیت های COVID-19 را برای عزاداری قهرمان خود ، که روز چهارشنبه در سن 60 سالگی درگذشت ، قبول نکردند.

در حالی که مسی در جوانی زندگی شبانه بارسلونا را امتحان کرد ، او یک خانواده خصوصی است که سه پسر از آنتونلا روکوزو مورد علاقه کودکی به دنیا آورد که در سال 2017 با او ازدواج کرد.

بزرگترین رسوایی زمانی بود که وی به جرم کلاهبرداری مالیاتی مقصر شناخته شد ، مارادونا نیز با آن روبرو شد ، که در طی سالها مصرف مواد مخدر ، پرخوری و اعتیاد به الکل ، زندگی ستاره ای او کوتاه شد.

اما بهترین بازیکنان چه کسانی هستند؟

مارادونا در 679 مسابقه برای باشگاهها و کشورش در همه مسابقات 346 گل به ثمر رساند ، اما دو ممنوعیت مصرف مواد مخدر و همچنین مشکلات سلامتی و آسیب دیدگی باعث شد که او فقط 8 سال در اوج بازی خود باشد.

مسی ، که کار خود را از سال 2004 آغاز کرد ، 855 بازی انجام داد و 712 گل به ثمر رساند ، هنوز چند سال از 33 سال باقی مانده است.

او با جمع آوری 10 عنوان قهرمانی در لالیگا و چهار جام در لیگ قهرمانان ، یک رکورددار و بهترین بازیکن بارسا است.

بازیکن غالب

مارادونا جایزه اصلی باشگاه اروپا را به دست نیاورد ، اما “ناپولی” معمولی را به دو عنوان قهرمانی سری آ و پیروزی در جام یوفا کشاند ، در عین حال همان آرژانتین و بازیکن برتر جام جهانی 1986 بود.

مسی بهترین گلزن آرژانتین است ، اما شانس او ​​را در بیشتر موارد مهم رها کرده است. او در فینال جام جهانی 2014 شکست خورد ، که در وقت اضافه به آلمان باخت و در دو فینال جام آمریکا در ضربات پنالتی شکست خورد.

آلبرتو فرناندز ، رئیس جمهور آرژانتین در اوایل سال جاری گفت: “مارادونا قطعاً بهترین بازیکنی است که من دیده ام ، اما هواداران مسی نباید از این موضوع عصبانی شوند زیرا او در دوره دیگری زندگی می کند.”

“اما شما می توانید مارادونا را در کنار 10 جارو قرار دهید و او همچنان تیم را برنده خواهد کرد.”

بازیکنان سابق دشوارتر هستند که بهترین را انتخاب کنند.

هم تیمی سابق آرژانتینی مارادونا خورخه والدانو گفت: “دیگو هنرمندتر و گرمتر بود ، اما مسی به موفقیت های بیشتری دست یافت.”

دیگو سیمئونه سرپرست فعلی “دوومیدانی” مادرید که با مارادونا برای “سویا” و “آرژانتین” بازی می کرد ، افزود: انتخاب بین آنها فایده ای ندارد ، آنها در دوره های مختلف بازی می کردند.

“دیگو بسیار احساساتی بود ، اما لئو گل های خیلی بیشتری به ثمر رساند. هر دو بسیار خوب بودند ، اما بسیار متفاوت بودند. “