“مردم “بله” زیادی در اطراف وجود ندارند: شعار شوبمن گیل برای کنار آمدن با شهرت در سنین پایین

ستاره شدن فوری در کریکت هند اغلب برای افراد با استعداد بی ثبات و خسته کننده بوده است، اما شوبمن گیل معتقد است که داشتن افراد مناسب در اطرافش به او کمک زیادی کرده است تا تعادل مورد نیاز در سفر پرهیجانش را حفظ کند. این بازیکن 23 ساله از پنجاب که پس از ویرات کوهلی بی‌نظیر تبدیل به ستاره بعدی در بازی‌های هندی می‌شود، چهار ماه در کریکت بین‌المللی از دسامبر تا مارس رویایی داشت و یکی از معماران دومین سری پیاپی گجرات تایتانز است. فصل متوالی IPL

چگونه یک مرد جوان که به شهرت و خوش گذرانی دست یافته است، با رویکردی متعادل به زندگی موفق می شود؟ “من فکر می کنم بسیاری از آن به تربیت من و دوستان اطراف من مربوط می شود. در اطراف من «بله» (آویز) زیادی وجود ندارد. دوستان بیشتری در اطرافم دارم که تصمیمات من را به چالش می کشند، چه در زمین و چه خارج از زمین. گیل در مصاحبه ای اختصاصی به PTI گفت، بنابراین این واقعا کمک می کند.

او هنوز خیلی جوان است، اما در گجرات تایتانز، گیل در حال حاضر یکی از اعضای ارشد است. و او از مسئولیتی که ناشی از کارشناس بودن در یک تیم پرمخاطب IPL است لذت می برد.

مردی که تاکنون 110 بازی در سطح بزرگسالان T20 انجام داده است، گفت: “فکر می‌کنم می‌توانم نظرم را در مورد نحوه فکر کردن بتمن بگویم.”

او معتقد است که یک بولر در شرایط سخت چیزهای زیادی در بشقاب خود دارد و اینجاست که وارد عمل می شود.

“گاهی اوقات در شرایطی مانند این، وقتی در حال بولینگ هستید، خیلی مهم است که اتفاقات زیادی در جریان است – شما باید زمین را ببینید، باید ببینید به کجا می خواهید ضربه بزنید، که گاهی اوقات نمی کنید. روی کاری که batsman می خواهد انجام دهد یا جایی که می خواهد به شما ضربه بزند تمرکز کنید. بنابراین فکر می‌کنم این مهم است.” در فصل گذشته، او هفت صد گل بین‌المللی را در فرمت‌ها با میانگین خیره‌کننده 65 گل پس از 24 بازی ODI به ثمر رساند. در T20Is که زمانی قوی‌ترین لباس او به حساب نمی‌آمد، صدها را شکست و از یک بازی لذت برد. نرخ ضربه 165 به علاوه برای هند در کوتاهترین فرمت.

گیل با بازی در هر سه فرمت، احساس می‌کند که تغییر بیشتر ذهنی است تا فنی.

فرمت‌های مختلف نیاز به آمادگی متفاوتی دارند، اما من فکر می‌کنم این آمادگی بیشتر ذهنی است تا فنی. شخصاً احساس می‌کنم که تکنیک را برای همه فرمت‌ها دارم، اما مهم این است که از نظر ذهنی روشن کنم که چه زمانی به چه بازی و چه زمانی باید موقعیت را پخش کرد. این بیشتر ذهنی است تا فنی.”

مانند KL Rahul، ضربه‌زن ارشد هند، گیل نیز بر این عقیده است که نرخ ضربه به موقعیت‌های مسابقه بستگی دارد و اگر سایر متغیرهای دخیل در T20s همیشه در نظر گرفته نشوند، گاهی اوقات می‌تواند جنبه‌ای «باد» باشد.

من فکر می کنم نرخ ضربه در T20 مهم است. هرچه امتیاز بیشتری کسب کنید، بیشتر از کاسه‌بازان خود محافظت می‌کنید. حتی اگر مبلغ بالاتری را هدف گذاری کنید، نرخ ضربه نقش مهمی ایفا می کند. اما، به خصوص امسال، تعقیب بازی های کم امتیاز دشوار بوده است.

“درصد ضربه قطعا مهم است، اما کمی بیش از حد ارزیابی شده است، زیرا به عنوان یک ضربه زن باید بتوانید در همه موقعیت ها و شرایط بازی کنید.” مهمترین چیز برای او انعطاف پذیری است.

شما لازم نیست یک الگوی مشخص برای بازی خود داشته باشید. شما باید بتوانید بازی خود را تجزیه کنید و با توجه به شرایطی که ممکن است شما را ملزم به بازی با نرخ ضربه 110 یا 200 بازی کنید، بازی کنید. ، باید بتوانید بین شرایط و موقعیت ها مانور دهید.’ به همین دلیل او در گجرات تایتان احساس راحتی و امنیت می کند و سبک رهبری هاردیک پاندیا را دوست دارد.

من در نقشم با گجرات تایتانز احساس راحتی می کنم. من فکر می کنم که بسیاری از آن ها به محیط تیمی که در اینجا داریم مربوط می شود.

همه ما در کنار هم به عنوان یک تیم بسیار خوب بازی می کنیم، بنابراین بدیهی است که به شما به عنوان یک فرد کمک می کند تا رشد کنید و خود را ابراز کنید. به گفته گیل، باز بودن برای ایده ها و دادن آزادی به هم تیمی هایش، هاردیک را به یک کاپیتان بزرگ تبدیل می کند.

“من فکر می کنم او یک کاپیتان بسیار باز است. همانطور که بارها گفته ام، او به شما به عنوان یک بازیکن این آزادی را می دهد که همانطور که می خواهید بازی کنید.” او نقش مهمی در فینال جام جهانی تست مقابل استرالیا در اووال لندن در ماه ژوئن خواهد داشت.

او معتقد است که شکست مقابل نیوزلند در فینال WTC 2021 یک عامل انگیزشی برای این تیم خواهد بود.

فکر می کنم پنج روز بسیار مهم برای ما خواهد بود. ما در چند سال گذشته به‌عنوان یک تیم واقعاً سخت کار کرده‌ایم، در آخرین فینال WTC در ساوتهمپتون مقابل نیوزلند بازی کردیم، و این نتیجه مطابق با ما نبود و این واقعاً به ما انگیزه می‌دهد.

او گفت: “من واقعا مشتاقم که به انگلیس بروم و مقابل استرالیا بازی کنم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله